خدمات پوست

آکنومیس چیست؟

جوش یا آکنه از جمله مشکلاتی است که در اغلب افراد به خصوص نوجوانان وجود دارد. این مشکل شایع، به دلیل مسدود شدن منافذ پوست و فولیکول های موی زیر پوست با چربی یا سلول های مرده و ایجاد سم توسط باکتری ها در این نقاط اتفاق می افتد. اما در اغلب مواقع یک مشکل یا بیماری داخلی منجر به بروز این جوش ها می شود که در اصل با استفاده از آکنومیس نمی توانید به درمان قطعی این نوع از جوش ها دست یابید.

جوش ممکن است بیمار را در بزرگسالی نیز درگیر کند که معمولا به همان مشکلات داخلی بدن باز می گردد. یکی از روش های مبارزه با جوش های صورت استفاده از کرم یا ژل آکنومیس است. در نظر داشته باشید که آکنومیس جوش را نهفته نگه می دارد و درمان قطعی جوش نیست. توصیه می کنیم که علاوه بر مصرف آکنومیس پی گیر یافتن علت جوش ها نیز باشید. مشاورین ما با تلفن مستقیم 09196065508 می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

آکنومیس چه کاربردی دارد

آکنومیس که با نام کلیندامایسین فسفات نیز شناخته می شود، نوعی آنتی بیوتیک قوی برای جلوگیری از رشد و انتشار باکتری هاست. در واقع این دارو با کاهش باکتری ها و از بین بردن اثر آنها باعث پیشگیری از ایجاد آکنه های روی پوست می شود. برخی بیماران علاقه ای به مصرف آنتی بیوتیک های شیمیایی ندارند. زیرا به طور کلی آنتی بیوتیک های شیمیایی باکتری های مفید بدن را از بین می برند. ما به شما کرم یا قرص پروپولیس را پیشنهاد می کنیم. زیرا این محصول نوعی آنتی بیوتیک طبیعی تهیه شده از صمغ درختان و گیاهانی منحصر به فرد است و باکتری های مفید بدن شما را نیز از بین نمی برد.

البته این دارو مصارف دیگری چون درمان عفونت گوش، عفونت سینوس ها، عفونت ها و قارچ های واژینال، کیست ها و گاها عفونت های باکتریایی دوران سرماخوردگی یا آنفولانزا و حتی کرونا موثر است. استفاده ازکرم پروپولیس به جای آکنومیس برای جوش نه تنها باعث کاهش جوش های صورت می شود، بلکه در پیشگیری از ابتلای دوباره به جوش نیز موثر است.

تاثیر آکنومیس روی جوش

آکنومیس با خاصیت آنتی بیوتیکی که دارد باعث نابودی پوشش باکتری های عامل آکنه و از بین رفتن آن ها می شود. اما استفاده مداوم از این دارو جلوی تکثیر باکتری ها را نمی گیرد و به تدریح باعث از بین رفتن جوش و آکنه و جلوگیری دائم از ایجاد جوش های جدید نمی شود.  در صورتی که علل ایجاد جوش صورت مشکلاتی غیر از التهابات و عفونت های باکتریایی باشد، آکنومیس در درمان آن تاثیری ندارد و فقط می تواند به طور موقت مشکل شما را رفع کند.

آکنومیس چگونه مصرف می شود

مصرف آکنومیس به دستور پزشک نیاز دارد؛ چرا که آنتی بیوتیک ها در صورتی در زمان مشخص مصرف نشوند تاثیر چندانی نخواهند داشت. دوز معمول برای مصرف آکنومیس 4 نوبت در روز است. البته لازم به ذکر است این مقدار مصرف دارو با توجه به بدن بیمار و شدت عارضه ممکن است متغیر باشد. نباید از این دارو در تمام صورت استفاده کرد و تنها در محل هایی که عارضه وجود دارد بایستی مصرف شود. از این دارو تا پایان دوره درمان باید به صورت کامل مصرف شود. توصیه می شود پیش از هر بار استفاده از آکنومیس صورت خود را با شوینده مناسب بشویید و پس از استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب، از دارو روی محل های مورد نظر استفاده کنید. اگر با استفاده از آکنومیس دچار سوزش خارش یا عوارض دیگر شدید مصرف آن را قطع کنید و با مشاور پوست خود تماس بگیرید.

آکنومیس چه عوارضی دارد

این دارو حاوی یکی از قوی ترین آنتی بیوتیک های موجود به نام کلیندامایسین است و به همین دلیل برای بسیاری از بیماران ممکن است عوارض زیادی داشته باشد. البته عوارض آکنومیس حداکثر تا دو هفته ادامه خواهند داشت و به تدریج رفع خواهند شد. برخی از عوارض عمومی که آکنومیس ممکن است ایجاد کند شامل مواردی چون التهاب، قرمزی، خشکی، سوزش، خارش و کهیر می باشد. البته لازم به ذکر است که این دارو ممکن است باعث ایجاد انواع حساسیت دارویی در برخی افراد مستعد نیز بشود.

در صورت داشتن علائم مسمویت دارویی با کلیندامایسین که شامل تب، جوش های فراوان، متورم شدن غدد لنفاوی گلو، درد های عضلانی در صورت یا بدن، کبودی غیر عادی و زرد شدن پوست یا چشم ها سریع به بیمارستان مراجعه کنید.

جایگزین مناسب آکنومیس

جایگزین مناسب آکنومیس بر اساس وضعیت هر بیمار متفاوت است. اما آنچه که برای اکثر بیماران قابل توصیه است استفاده از صابون صورت و بدن آووکادو فوراور می باشد. این صابون علاوه بر پاکسازی عمقی پوست با داشتن عصاره آووکادو عمل آبرسانی پوست را انجام می دهد. بنابراین با استفاده از صابون پوست شما خشک و زبر نمی شود و علاوه بر پاکسازی عمقی پوست  نرمی و رطوبت طبیعی پوست را نیز تجربه می کنید. برخی از بیماران که بر اثر مشکلات هورمونی، مشکلات گوارشی، یبوست یا کیست های تخمدان دچار آکنه و جوش می شوند می توانند با دریافت رژیم غذایی مناسب و مصرف مکمل های غذایی مرتبط مشکل جوش و آکنه خود را برای همیشه درمان کنند.

سوالات متداول آکنومیس

1-آیا آکنومیس داروی جایگزین و قوی تری هم دارد؟

کرم یا قرص پروپولیس یک جایگزین مناسب برای آکنومیس می باشد. این دارو شیمیایی نیست و عوارض آکنومیس و دیگر داروهای شیمیایی را ندارد. همچنین استفاده از صابون آووکادو نیز برای اکثر بیماران توصیه می شود. برای سفارش با شماره همراه 09196065508 تماس حاصل فرمایید.

2-موارد منع مصرف آکنومیس چه مواردی هستند؟

در صورت داشتن هر گونه حساسیت پوستی یا بیماری زمینه ای مانند دیابت یا بیماری های قلبی و عروقی بهتر است پیش از استفاده از آکنومیس با پزشک خود مشورت کنند. همچینین بانوان باردار یا خانم هایی که در دوران شیردهی هستند به هیچ وجه نباید از این دارو استفاده کنند.

3-قیمت آکنومیس به چه صورت است؟

این دارو در تیوب های سی گرمی عرضه می شود و رنج قیمتی بین 50 تا 100 هزار تومان را داراست. یک تیوب برای مصرف حدودا سه ماه کافی می باشد که نسبتا مقرون به صرفه تلقی می شود.

4-چه مراقبت هایی پس از استفاده از آکنومیس لازم است؟

توصیه می شود در طول درمان با آکنومیس به طور مرتب از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. مرتبا صورت خود را بشویید و پس از شستشوی صورت با شوینده مناسب از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. آکنومیس ممکن است با داروهای دیگر تداخل دارویی داشته باشد و مسمومیت ایجاد کند؛ لذا توصیه می شود حتما پیش از استفاده هر نوع داروی دیگری به صورت همزمان با آکنومیس با پزشک خود مشورت کنید.

5-دوره درمان با آکنومیس چقدر است؟

با توجه به شدت جوش های صورت و واکنشی که بدن بیمار به دارو می دهد، دوره درمان با آکنومیس می تواند بین 2 ماه تا یکسال متغیر باشد. در برخی موارد حتی دوره درمان تا دو سال نیز ممکن است طول بکشد.

فوراور تاپ کلینیک

نمایش دیدگاه ها

  • سلام وقت بخیر.من از آکنومیس برای جوشام استفاده کردم اصلا صورتم بهش واکنشی نشون نداد .نوع پوستم خشکه..یه روز یکم زیاده روی کردم و زیاد استفاده کردم و ب پوستم زدم الان اون قسمتایی ک زدم حالت التهاب پیدا کرده و یجورایی مثل حالت سوختگی قرمز شده..پماد زینک اکساید تاثیری داره ؟ دوروزه دارم شبا استفاده میکنم ی کم بهتر شده ولی هنوز انگار جاش مونده؟ چکار کنم ؟؟

    • سلام مصرف بیش از اندازه از ژل آکنومیس و در مواقع نا به جا ممکن است باعث آسیب به پوست شود. حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا ابتدا علت جوش های روی صورت شما مشخص شود. سپس می توانید روش درمانی مناسب را پیش بگیرید.

      • آشغاله استفاده نکنید من زدم پدر پوستم دراومد الان دارم لعنت میکنم خودمو ک چرا ب حرف چهارتا بیسواد داروخونه ای گوش‌دادم و پوستمو نابود کردم

        • متاسفانه مصرف آکنومیس بدون تجویز پزشک می تواند عوارض گوناگونی داشته باشد. با مشاور کلینیک تماس بگیرید.

      • سلام نیازی به شستوشو نداره. شب از کرم استفاده کنید و اجازه بدهید بر روی موضع بماند.

    • عزیزم روش استفاده از این کرم برای هر کس متفاوته و پزشک بر اساس نوع پوستت بهت میگه که باید چطور استفاده کنی.

      • بله کاملا صحیح است و استفاده از این دارو با استفاده از تجربیات دیگر بیماران کاملا اشتباه است.

  • سلام پزشکم به من گفتن این پماد رو شب ها استفاده کنم فقط نمیدونم چقدر روی پوستم بمونه میشه راهنمایی کنید

    • شما می توانید با کلینیک تماس بگیرید و یک وقت مشاوره بگیرید. بر اساس عمق لک های پوستی و نوع پوست شما روش درمانی مناسب برای داشتن پوستی صاف و براق به شما پیشنهاد خواهد شد.

        • بستگی به نظر متخصص معالج دارد. این کرم برای تمام بیماران تجویز نمی شود. با تلفن همراه مشاور کلینیک فوراور تماس بگیرید.

  • سلام من آکنومیس را استفاده کردم ولی نتیجه نگرفتم راهکار بهتر و سریعتری دارید

    • از کلینیک وقت بگیرید ممکن است یکی از روش های مراقبت پوست یا استفاده از دستگاه های موجود در کلینیک به شما پیشنهاد شود.

  • خسته نباشید اکنومیس فقط برای جوش های روی صورت هستش؟ چون من واسه جوش های زیر شکم تهیه کردم بنظرتون با دکتر مشورت کنم؟ حساسیت خاصی نسبت به هیچ ضد اکنه ای ندارم

    • سلام مشکلی ندارد اما ممکن است از این درمان نتیجه نگیرید و بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید تا با تشخیص علت بروز جوش های زیر شکم روش درمانی مناسب را به شما پیشنهاد کنند.

      • من استفاده کردم صورتم پوست پوست میشه. البته دکتر بهم نگفته مسولین داروخونه بهم گفتن بعد که دیدم پوست پوست میشه دیگه استفاده نکردم پوست صورتم خیلی چرب هست و. همینطور خیلی جوش داره میخواستم بدونم کلینداماسین خوب هست استفاده کنم اخه میدونید یکی از دوستام که استفاده کرده از کلیندا ماسین صورتش لکه افتاد ؟؟

  • ببخشید وقتی با این دارو جوش هامون خوب شد چقدر باید ادامه بدیم؟ایا درمان دائمیه؟

    • درمان دائمی نیست و طول دوره درمان را باید از متخصص پوست خود سوال کنید. عوامل مختلفی مثل تغذیه و بهداشت و مراقبت از پوست در سالم نگهداشتن پوست دخیل می باشد.

    • سلام آکنومیس را طبق دستور پزشک معالج مصرف کنید. اما همانطور که در متن اشاره شده است استفاده از این کرم عوارض مختلفی دارد و اگر با یک بار استفاده از آکنومیس از درمان نتیجه دائم نگرفتید حتما با کمک مشاور کلینیک یکی از محصولات گیاهی فوراور را جایگزین کنید. موبایل مشاور در انتهای صفحه آمده است.

  • سلام من نزدیک به یه سال هست که از این دارو ایتفاده می کنم و واقعا تاثیر داشته اما خواستم بعد از یه سال استفاده ی دارو رو قطع کنم که دوباره پوستم به حالت قبل از استفاده از این دارو برگشت و الان دوباره استفاده می کنم خواستم بدونم میشه درمان رو ادامه بدم و همیشه داشته باشم هر شب ازش استفاده کنم؟ باعث نازک شدن پوستم نمیشه؟

    • استفاده طولانی مدت از این کرم عوارض گوناگونی به دنبال دارد. توصیه می کنم با مشاور کلینیک تماس بگیرید و با راهنمایی ایشان یکی از محصولات گیاهی فوراور را برای درمان قطعی جایگزین کنید.

  • من دکترم همراه این کرم pangel هم برام‌ تجویز کرده شبایی که میخوام بزنم دوتا رو هم زمان بزنم ؟
    استفادش چجوری میشه
    نسخه: pangel : یک شب درمیان
    Acnomiis: دوشب درمیان

    • طبق دستور پزشک معالج مصرف کنید و اگر دستور مصرف واضح نیست مجدد به داروخانه مراجعه کنید تا طبق نسخه پزشک توضیحات لازم را به شما بدهند. در صورت مشاهده هرگونه علائم و حساسیت مصرف دارو را قطع کنید و به پزشک معالج خود اطلاع دهید تا داروی جایگزین به شما معرفی کنند.

    • سلام ، میتونم از این کرم برای لکه های جوش های پایین کمر استفاده کنم؟ میتونه لک رو از بین ببره؟ لک ها واضح هستند

      • سلام خیر برای لک کاربرد ندارد. برای دریافت کرم مناسب و یا راهکارهای درمانی دیگر می توانید از مطب وقت ویزیت و مشاوره بگیرید.

منتشر شده توسط
فوراور تاپ کلینیک

مقالات اخیر

  • بیماری های گوارشی

کولونوسکوپی چیست؟

کولونوسکوپی (ویدیو کولونوسکوپی، FCC) یک مطالعه ابزاری مدرن از سطح داخلی روده بزرگ با استفاده…

دسامبر 13, 2022
  • داخلی و غدد

کبد چرب علائم و روش درمان

برای دریافت مکمل غذایی مناسب یا رزرو وقت ویزیت متخصص درمان کبد چرب با تلفن…

نوامبر 18, 2022
  • تغذیه و لاغری

نقش عسل در رژیم کتوژنیک

عسل یکی از مواد غذایی طبیعی و پر از فایده موجود در طبیعت است. بررسی…

اکتبر 18, 2022
  • تغذیه و لاغری

روش های افزایش قد نوجوانان و کودکان

افزایش قد نوجوانان و کودکان با توجه به این که صفحات رشد آنها باز می…

اکتبر 15, 2022
  • بیماری های گوارشی

درمان هموروئید و شقاق با عسل

درمان هموروئید و شقاق با عسل به خصوص عسل طبی فوراور یک معجزه است که…

آگوست 3, 2022
  • جراحی زیبایی

فرم دهی بینی بدون جراحی

اگر از فرم بینی خود ناراضی هستید و از جراحی زیبایی بینی به روش باز…

فوریه 17, 2022