خدمات پوست

بهترین راهکار برای داشتن پوست صاف و براق

بهترین راهکار برای داشتن پوست صاف و براق

از دیرباز داشتن پوست صاف و براق، آرزوی همه به خصوص خانم هایی که به سلامت و زیبایی خود اهمیت می دهند بوده است. دیدن پوست صاف و براق بازیگران هالیوود و افراد مشهور دنیا، منجر شد تا افراد به دنبال راه چاره ای بروند که جذابیت و زیبایی دو چندانی برای آنها به همراه داشته باشد. علاوه بر این همیشه زنان و مردانی که از پوستی صاف برخورداراند، جوان تر و سالم تر دیده می شوند. که همین مسئله اهمیت داشتن پوستی صاف و براق را بیشتر می کند.

هر روز شاهد تولید محصولات آرایشی جدیدی هستیم که به شدت برای پوست مضر هستند. اما برخی خانم ها و حتی آقایان برای این که زیباتر دیده شوند، خودشان را ملزم نموده اند تا از این لوازم آرایشی استفاده کنند. مصرف بی رویه از این محصولات، پوست صاف و براق آنها را از بین برده و جوانی پوست را به پایان رسانده است.

از سوی دیگر برخی از افراد از کودکی بر روی پوست خود آکنه دارند. این آکنه ها و لکه ها، زیبایی و درخشندگی پوست آنها را از بین برده است. حتی ماندن طولانی مدت در زیر نور خورشید نیز، این لکه ها و آکنه ها را بر روی پوست ایجاد می کند. برای این که بیشتر از این، به پوست صاف و براق خود آسیب نرسانید، باید به دنبال راهکاری باشید. البته با انجام میکرودرم می توانید پوست را لایه برداری و به تولید کلاژن پوست کمک کنید تا اینکه پوست جوان تر باقی بماند و از ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری کنید.

چگونه می توانیم پوست صاف و براق داشته باشیم؟

هیچ کدام از انسان ها نمی توانند همچون دوران کودکی خود، پوستی زیبا و شفاف داشته باشند. اما اگر برخی روش های درمانی را در پیش گیرند می توانند تا حدودی چهره دوران جوانی خود را بازگردانند. ما قصد داریم در این مطلب به بررسی برخی راهکارهای عالی برای رسیدن به پوستی صاف و شفاف بپردازیم.

راهکار هایی که می تواند ما را به پوست صاف و براق برساند،

بهبود رژیم غذایی مساوی با پوست بهتر

شاید برخی از افراد به این مسئله باور نداشته باشند، اما یک رژیم غذایی مناسب می توان به میزان قابل توجهی بر روی پوست تاثیر بگذارد. برخی از مواد غذایی به شدت برای انسان بد است. پس لازم است مصرف این نوع غذاها را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

از جمله مهمترین مواد غذایی که به ایجاد پوست صاف و براق در انسان کمک می کنند، غذاهای فرآوری نشده و غیر الکلی هستند. علاوه بر آن غذاهایی که حاوی کربوهیدرات پیچیده می باشند، می توانند بسیاری از باکتری های پوستی را از بین ببرند. مصرف این نوع غذاها به بهبود عملکرد روده ها کمک می کند. اگر یبوست نداشته باشید و دستگاه گوارش به درستی کار کند میکروب ها و مواد زائد بدن و پوست را به درستی دفع می کنید.  بنابراین می توانید شاهد پوستی صاف و براق در چهره و بدن خود باشد.

خوابیدن به اندازه کافی

یکی از عواملی که می تواند زیبایی پوست را از بین ببرد، استرس و کم خوابی است. پس اگر به ساعت خواب خود توجه داشته باشید، می توانید پوست صاف و براق خود را حفظ نموده و همیشه از زیبایی آن لذت ببرید.  یک متخصص پوست و مو معروف در مورد خواب کافی برای زیبایی پوست می گوید: “بدن در طول روز استرس زیادی را تحمل می کند که این میزان استرس در هنگام خواب از بین می رود. حال اگر شخصی خواب کافی و با کیفیت نداشته باشد، پیری زودرس را بر روی پوست خود احساس خواهد نمود”.

انجام تمرینات ورزشی منظم

به هیچ عنوان نمی توانیم تاثیر ورزش را در سلامت ظاهر انسان ها تکذیب کنیم. افرادی که به صورت منظم در زندگی خود تمرینات ورزشی انجام می دهند، از خواب کافی برخوردار هستند و سبزیجات زیادی مصرف می کنند، همیشه از پوست صاف و براق برخوردار هستند.

دکتر متخصص پوست و موی مشهوری می گوید:” ورزش باعث می شود حجم خون بیشتری در صورت به جریان درآید، که خواص درمانی بسیار زیادی برای پوست دارد.”

همچنین می توانید با اعمال برخی حرکات با کمک دستگاه های پیشرفته ای که در کلینیک آینه می باشد نسبت به صاف و براق نگهداشتن پوست خود اقدام کنید.

روش های مدرن برای داشتن پوست صاف و براق

در حال حاضر کلینیک زیبایی آینه با انجام درمان های کربوکسی تراپی، لیزر، آر اف فرکشنال، هایفو و … مدرن ترین خدمات پوست را به مراجعین خود ارائه می نماید. روش های مدرنی که برای داشتن پوستی صاف و براق ارائه می شوند تحت نظر متخصص پوست و مو می باشند. متخصص پوست و مو با ریشه یابی علت کدر بودن و ناصاف بودن پوست یکی از بهترین روش های درمانی را به شما پیشنهاد خواهد کرد. در برخی موارد ممکن است متخصص، پی آر پی یا مزوتراپی را همراه با کربوکسی تراپی به شما پیشنهاد کند.

سوالات متداول برای داشتن پوست صاف و براق

1-چه عواملی منجر به از بین رفتن پوست های صاف می شوند؟

قرار گرفتن در زیر نور خورشید، بالا رفتن سن، عدم انجام تمرینات ورزشی، عدم استفاده از برنامه غذایی مناسب، استفاده نکردن از روش های مدرن مراقبت از پوست و … همگی از جمله عواملی هستند که پوست صاف و براق انسان را از بین می برند.

2-آیا مصرف الکل می تواند زیبایی پوست را از بین ببرد؟

بله. مصرف الکل باعث میشود تا آب بدن کم شده و در طولانی مدت زیبایی پوست را از بین خواهد برد. پس بهتر است به هیچ عنوان نه از الکل نوشیدنی استفاده کنید، و نه حتی آن را برای پاک کردن صورت خود استفاده نمایید.

3-در چه فصلی از سال باید بیشتر از پوست مراقبت کنیم؟

فصل زمستان، تنها فصلی است که انسان باید بیشتر مراقب پوست خود باشد. زیرا در این فصل رطوبت پوست کاهش یافته، و پوست دچار حالت پوسته پوسته و خشک می شود. از این رو برای این که پوست صاف و براق  خود را حفظ کنید، باید در فصل زمستان همیشه از مرطوب کننده استفاده نمایید.

4-صابون برای شستشوی پوست بهتر است یا پاک کننده های بهداشتی؟

استفاده مداوم از برخی صابون ها، منجر به خشکی پوست می شود. به همین دلیل لازم است که از یک صابون متعادل کننده و آبرسان پوست استفاده کنید. استفاده از صابون آووکادو فوراور و  فیس واش یا پاک کننده های مخصوص صورت و همچنین شامپو بدن های متنوعی که در حال حاضر در بازار در دسترس می باشند.

5-برای شستشوی پوست باید از چه نوع آبی استفاده کرد؟

برای داشتن پوست صاف و براق، بهتر است از آب ولرم برای شستشوی پوست استفاده کنید. به هیچ عنوان برای مدت طولانی در زیر دوش نمانید و از حمام های طولانی پرهیز کنید.

4 thoughts on “بهترین راهکار برای داشتن پوست صاف و براق

  1. سیما چراغی گفت:

    میکرو نیدلینگ تا چه حد روی صاف شدن پوست و از بین برردن لک تأثیر دارد؟

    1. مشاور فوراور تاپ کلینیک گفت:

      مکانیسم اثر میکرونیدلینگ تخریب و در نهایت تحریک سلول های پوست برای به وجود آمدن سریعتر پوست سالم و صاف می باشد. بنابراین هرچه مواد مغزی که همراه با میکرونیدلینگ مصرف می شود بهتر باشد و هرچه تغذیه شما بهتر باشد بهترین نتیجه را میکرونیدلینگ خواهید گرفت. به علاوه دقت کنید میکرونیدلینگ برای از بین بردن جوش های عفونی مناسب نیست و تنها برای از بین بردن جای جوش و لک و ناهمواری های صورت مناسب است.

      1. Zahra گفت:

        سلام ببخشید من صورتم کک مک داره از ۱۳ سالگی هست تا الان ک ۲۲ سالمه ،با میکرونلدینگ ایا این کک مکام کاملا پاک میشه یا با لیزر؟؟؟

        1. مشاور فوراور تاپ کلینیک گفت:

          با تلفن همراه مشاور کلینیک تماس بگیرید. بعد از شرح وضعیت روش درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *