خدمات پوست

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی چیست

روش های بسیاری برای از بین بردن چین و چروک روی پوست وجود دارد. اما یکی از بهترین روشهایی که می توانیم برای درمان این مشکل بیان نماییم، کربوکسی تراپی است.

در کربوکسی تراپی با تزریق گاز دی اکسید کربن در زیر پوست، باعث گردش خون و تحریک پوست برای تولید کلاژن شده و چین و چروک ها از بین می روند.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از روش کربوکسی، قابلیت تزریق گاز دی اکسید کربن در نقاط مختلف بدن است.

می توان با روش کربوکسی تراپی تمام چین و چروک های صورت، گردن، باسن، پاها، روی شکم و… را به راحتی از بین برد. حتی می توان از این روش درمانی برای نقاط حساس بدن که از پوست نازکی برخوردار هستند، نیز استفاده کرد.

مثلا نقاطی مثل اطراف چشم که از چین و چروک بسیاری تشکیل شده اند. پف چشم و جوانسازی پلک بالا و پایین استفاده کرد.

یکی دیگر از مزایای کربوکسی تراپی از بین بردن زخم های آکنه، اسکار، کاهش چربی، خطوط ریز ایجاد شده در اطراف چشم، چین و چروک های روی پوست و … می باشد.

این روش درمانی اولین بار در سال 1932 در فرانسه انجام شد. که پس از آن موفق شد در دنیا به محبوبیت دست یابد. حتی پس از مدتی، سازمان FDA آمریکا نیز این روش را تایید کرد و به مردم اطمینان داد که کربوکسی تراپی یک روش عالی و مطمئن برای بازگشت به جوانی است.

مزایای کربوکسی تراپی
کربوکسی تراپی جایگزین لیپوساکشن

مزایا و معایب روش درمانی کربوکسی تراپی چیست؟

بدون شک هر روش درمانی دارای مزایا و معایبی است. از جمله مزایای این روش درمانی باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • دی اکسید کربن که با تزریق وارد بدن می شود، قادر است به راحتی خونرسانی به بافت را افزایش داده و در مناطق تحت درمان، اکسیژن تولید نماید.
  • درمان چین و چروک های پوست با روش کربوکسی تراپی، غیر تهاجمی بوده و کمترین آسیب و عوارض را به همراه خواهد داشت.
  • با استفاده از این روش درمانی، به راحتی می توان اطراف چشم، شل شدگی و چروک ایجاد شده را در دوره های درمانی مناسب، از بین برد.

با وجود تمام این مزایا، هر روش درمانی از معایبی نیز برخوردار است. که از مهمترین معایب کربوکسی تراپی می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • در این روش تنها یک جلسه کافی نبوده و لازم است متقاضی چندین جلسه به متخصص پوست و موی خود مراجعه نماید.
  • حفظ نتیجه درمان باید با درمان مداوم صورت پذیرد. یعنی در صورتی که یک دوره درمان سپری شود، ممکن است چین و چروک ها به صورت باز گردد. پس باید به صورت مداوم این عمل در دوره های مشخص تکرار شود.
  • تنها چندین آزمایش بالینی بر روی کربوکسی تراپی انجام شده است. پس نمی توانیم به طور قاطع بیان کنیم که این روش درمانی، کم عارضه ترین روش است.

کاربردهای کربوکسی به چه صورت است؟

از رایج ترین کاربردهای روش کربوکسی تراپی می توانیم به حداقل رساندن حلقه های تیره ایجاد شده در زیر چشم اشاره نماییم. زمانی که اکسیژن رسانی به زیر پوست پلک انجام نشود، در زیر چشم حلقه های تیره رنگی به وجود می آید که ظاهر چهره را به حالت نامطلوبی در می آورد. در این مواقع می توان به جای جراحی زیبایی پلک از کربوکسی تراپی سود برد.

یک پزشک اهل دهلی نو، با استفاده از تزریق کمی گاز دی اکسید کربن در این مناطق، باعث افزایش جریان خون و بهبود مویرگ ها و شبکه های زیر پوست چشم گردید. که این کار باعث افزایش گردش خون در این قسمت از صورت گردیده و به راحتی تیرگی زیر پوست از بین رفت.

باید بگوییم کربوکسی تراپی در اصل یک جایگزین عالی بدون جراحی، به جای عمل لیپوساکشن است. بسیاری از افراد که چربی های اضافه در بدن خود رنج می برند، به سراغ روش های بسیاری می روند. اما در بیشتر مواقع ممکن است نتیجه مطلوب بدست نیاورند.

از این رو باید بگوییم کربوکسی تراپی یک روش موقت، بدون نیاز به جراحی است. که می تواند چربی های بدن را برای مدت زمان کوتاهی از بین ببرد.

این روش سلول های چربی موجود در بدن را از بین نمی برد، بلکه تنها باعث ازبین رفتن چربی های اضافه به وجود آمده در بدن می شود. پس ممکن است یه مدت پس از انجام کربوکسی، مجددا چربی ها به بدن بازگردد.

مدت زمان لازم برای تزریق کربوکسی چقدر است؟

کربوکسی تراپی در اصل یک روش درمانی ساده و سریع است. تنها زمانی معادل 15 تا 30 دقیقه برای تزریق دی اکسید کربن در زیر پوست لازم است. از جمله تجهیزاتی که برای انجام این روش نیاز است، یک لوله استریل شده، یک سوزن مناسب و یک مخزن گاز دی اکسید کربن است.

در صورتی که ترس از بروز درد در حین تزریق داشته باشید، جراح متخصص زیبایی می تواند از یک کرم بی حسی بر روی پوست استفاده نماید. با این کار دیگر درد تزریق را نیز احساس نخواهید کرد. سوزن زیر پوست شما وارد شده و به میزان لازم گاز دی اکسید کربن در محل تزریق می کند.

ممکن است در اثر تزریق کربوکسی تراپی کمی فشار در زیر پوست خود احساس کنید. که این حالت گذرا خواهد بود. پس از آن در مدتی مشخص، می توانید نتیجه تزریق را ببینید.

سوالات متداول کربوکسی تراپی

1-چند جلسه برای تزریق کربوکسی تراپی لازم است؟

تعداد جلسات این روش درمانی بسته به مقاومت پوست، جنس پوست، سن بیمار، گستردگی منطقه آسیب دیده و … توسط متخصص پوست و مو تعیین می شود.

2-آیا می توان با استفاده از روش کربوکسی تراپی تیرگی اطراف چشم را از بین برد؟

بله. با استفاده از این روش درمانی به راحتی می توان تیرگی و کبودی دور چشم را برطرف نمود. و چشمانی جذاب تر داشته باشید.

3-آیا کربوکسی تراپی درد دارد؟

از آنجایی که در این روش درمانی از سوزن های ریزی استفاده می شود، بیمار دردی را احساس نمی کند. اما در صورت احساس درد می توان از بی حسی موضعی پیش از کربوکسی استفاده کرد.

4-هزینه تزریق کربوکسی تراپی چقدر است؟

هزینه این روش درمانی به دلیل تزریق های زیاد، معمولا زیاد است. اما موقعیت جغرافیایی مطب و مهارت متخصص پوست و مو نیز در میزان هزینه آن تاثیر گذار است.

5-میزان اثر بخشی کربوکسی تراپی نسبت به دیگر روش ها چقدر است؟

میزان اثر بخشی این روش درمانی به مراتب نسب به روش های دیگر همچون تزریق بوتاکس و … بیشتر است. به همین دلیل کربوکسی طرفداران بیشتری نسبت به روش های درمانی دیگر دارد.

6-آیا می توان کربوکسی تراپی را برای لاغری استفاده کرد؟

برای لاغری موضعی و از بین بردن سلولیت می توان از این تکنولوژی سود برد. اما فراموش نکنید که کربوکسی تراپی برای کاهش وزن کاربرد ندارد و برای لاغری موضعی می توانید روی آن حساب کنید.

7-آیا ترک زایمان و ترک های پوستی را می توان با کربوکسی تراپی درمان کرد؟

بله این دستگاه با افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی چربی های زیر پوست را آب می کند و اسکار و ترک های پوستی را تا حد زیادی محو می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *