تزریق چربی

تزریق چربی چیست

تزریق چربی چیست

تزریق چربی، عبارت است از عمل برداشت چربی از یک بخش بدن مانند بخش بیرونی ران که دارای چربی اضافی است و تزریق یا پیوند آن به ناحیه دیگری از بدن از قبیل صورت، دست ها، سینه، یا باسن که دارای کمبود چربی و کم حجم می باشد به منظور برطرف کردن نقص هایی مانند چین و چروک و حجیم سازی آن ناحیه از بدن. عمل تزریق چربی به طور گسترده ای در قسمت های مختلف بدن، از زیبا سازی لب و تقویت بافت و پوست صورت گرفته تا ترمیم اعضا از جمله در جراحی سینه به دنبال برداشت سینه یا حتی تقویت بافت سینه به کار می رود. پروسه تزریق چربی یکی از فرایندهای عمل ترانسفر چربی یا همان انتقال چربی می باشد.

انواع تزریق چربی

انواع جراحی تزریق چربی

انواع تزریق چربی شرح زیر است:

تزریق چربی صورت

اگر شما در صورت خود چین و چروک مانند خط عمیق خنده دارید، می توان مقداری از چربی های اضافی شکم، ران و یا نقاط دیگر بدن را جمع آوری کرد، و سپس به ناحیه مورد نظر در صورت تان انتقال داد. اسکارهای آکنه، قسمت های چین دار و فرورفته صورت، لب، چانه، و چین و چروک پیشانی را می توان با تزریق چربی برطرف نمود. تزریق چربی به زیر چشم و همچنین تزریق چربی به گونه از جمله اعمال جراحی محبوب زیباجویان می باشد.

تقویت بافت چربی سینه

اگر مایل هستید حجم بافت سینه تان مقداری افزایش پیدا کند، عمل تزریق چربی برای شما نیز مناسب است، البته به شرط آنکه شکل و پوست سینه تان مناسب باشد. اما اگر حجم زیادی چربی برای تقویت بافت سینه مورد نیاز باشد، در این صورت تصمیم گیری برای عمل جراحی زیبایی تزریق چربی با نظر متخصص جراحی زیبایی انجام خواهد شد.

اگر شما فردی هستید که به دلیل ابتلا به سرطان سینه، تحت عمل برداشت غدد پستانی یا لومپکتومی قرار گرفته اید، عمل تزریق چربی یک روش موثر و مناسب برای پر کردن نقص و ایراد به وجود آمده در سینه می باشد. حتی اگر به دلیل سرطان، برداشت کامل سینه انجام شده باشد، جراحی زیبایی تزریق چربی یک گزینه مناسب برای بازسازی سینه است، البته عمل پیوند و انتقال چربی در چند جلسه انجام خواهد شد.

تقویت بافت چربی باسن

افراد زیادی علاقه دارند که ناحیه باسن پر وگردی داشته باشند. با تزریق چربی می توان هم چربی اضافی برخی نواحی ران و باسن را برداشت نمود و ظاهر نامناسب آن ناحیه را برطرف نمود و همچنین مطابق میل بیمار ناحیه باسن را پر و گردتر کرد.

جوان سازی دست

برای حجیم سازی پوست دست، برطرف کردن چین های پوست، پوشاندن رگ ها و تاندون ها، و تقویت کیفیت پوست دست برای بلند مدت، عمل تزریق چربی انتخاب بسیار مناسبی است. تزریق چربی به دست پوست را سفید تر جلوه می دهد.

تزریق چربی به واژن

این جراحی زیبایی پرطرفدار به منظور حجیم تر نشان دادن ناحیه تناسلی و علاوه بر آن سفید تر و جوان تر کردن این ناحیه کاربرد دارد. معمولا ناحیه تناسلی زنانی که وزن کمی دارند ممکن است لاغر و به رنگ تیره باشد. با تزریق چربی به ناحیه تناسلی این مشکل حل خواهد شد.

مراحل تزریق چربی

در واقع، عمل تزریق چربی دارای دو مرحله متمایز می باشد. در مرحله اول، مقداری چربی مطابق حجم چربی مورد نیاز طی یک عمل لیپوساکشن از بخش پر چرب و مناسب بدن جمع آوری می شود. سپس در مرحله دوم، همین چربی به ناحیه ای از بدن که مورد نیاز هست، انتقال داده می شود. این ترانسفر چربی ممکن است براساس موضع و ناحیه مورد تزریق نیاز به بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی داشته باشد. بهبودی بعد از انجام تزریق چربی به سرعت انجام می شود، و در صورت بروز کبودی یا ورم، خیلی سریع برطرف می شوند.

مزایای تزریق چربی

بیمارانی که تزریق چربی انجام می دهند با هدف زیباتر شدن این عمل را انجام می دهند که در زیر برخی از مزایای تزریق چربی را به اختصار توضیح می دهیم.

  • برای تقویت بافت سینه و یا باسن، تزریق چربی در چند جلسه انجام خواهد شد.
  • با توجه به اینکه در جراحی تزریق چربی، منشاء چربی از بدن خود فرد است بنابراین برخلاف فیلرهای پوست، هیچ گونه آلرژی ایجاد نمی کند.
  • نتایج حاصل از تزریق چربی کاملا طبیعی، طولانی مدت و بی خطر است.
  • تزریق چربی برای جوان سازی صورت یک عمل جراحی کم تر تهاجمی و سالمی می باشد.

با توجه به مرحله آماده سازی تزریق چربی، یعنی برداشت چربی از بخشی از بدن فرد و سپس انتقال چربی به قسمت مورد نظر، مدت زمان انجام عمل تزریق چربی در مقایسه با استفاده از فیلر های پوستی طولانی تر است. اما به خاطر نتایج درخشان و بلند مدت و رضایت بخش تزریق چربی، این مدت زمان قابل اغماض می باشد.

چه زمانی از تزریق چربی میتوان استفاده کرد؟

  • اگر بخشی از صورت تان دارای چین و چروک، یا فرورفتگی عمیق است.
  • اگر مایل هستید مشکل پوست صورت تان را به جای فیلر های موقتی با روشی دائمی تر برطرف نمایید.
  • اگر دوست دارید اسکار و جای زخم ها را اصلاح نمایید، و دوباره پوست دست و صورت خود را کاملا جوان کنید.
  • برای بازسازی سینه، رفع بی نظمی های بافت سینه، یا ناپدید کردن نشانه های واضح برداشت سینه.

سوالات متداول تزریق چربی

1-تفاوت اصلی تزریق چربی با فیلرهای پوستی چیست؟

در تزریق چربی، از بدن خود بیمار تحت جراحی مقداری چربی جمع آوری و سپس به محل مورد نظر در بدن همان بیمار تزریق می شود. در حالیکه در فیلر های پوستی، ترکیب شیمیایی و سنتتیک چربی مورد استفاده قرار می گیرد. البته استفاده از فیلر پوستی در زمانی کوتاه تر از جراحی تزریق چربی انجام می شود.

2-چه ابزاری برای تزریق چربی استفاده می شود؟

در عمل جراحی تزریق چربی، با توجه به اینکه شامل دو مرحله لیپوساکشن و تزریق چربی می باشد، نیاز به انجام بیحسی موضعی و یا بیهوشی عمومی است. در مرحله اول چربی با دستگاه ساکشن یا لیپوماتیک جمع آوری و تغلیظ می شود. سپس در مرحله دوم جراحی، چربی با استفاده از سرنگ های مخصوص به محل انتخاب شده برای ترمیم و اصلاح بافت، منتقل می شود.

3-کاربردهای مختلف تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی هم برای هدف زیبایی و ترمیم و اصلاح بافت پوست در نواحی مختلف بدن از لب و صورت گرفته تا ران انجام می شود. از طرف دیگر برای رفع مشکلات و عیوب ایجاد شده در برخی اندام های بدن به دنبال بیماری ها و یا جراحی های دیگر مثلا عمل برداشت سینه به دلیل سرطان سینه به کار می رود. تزریق چربی برای روشن کردن پوست نیز کاربرد دارد.

4-آیا تزریق چربی مانند تزریق فیلر حساسیت ایجاد می کند؟

خطر آلررژی پوستی در تزریق چربی پوستی بسیار کم است و حتی آلرژی ایجاد نمی شود. اما میزان ایجاد آلرژی در تزریق فیلر یا ژل بسیار بالاتر است. زیرا این مواد طبیعی نمی باشند و جسم خارجی محسوب می شوند.

5-تزریق چربی در چند جلسه انجام می شود؟

بستگی به محل انتخابی برای تزریق پوست و همچنین نظر جراح متخصص زیبایی دارد. همچنین تکنولوژی به کار رفته در عملیات انتقال و تزریق چربی در این جلسات تعیین کننده است. سطح توقع بیمار نیز می تواند یکی از عوامل تعیین کننده تعداد جلسات تزریق چربی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *