تزریق چربی

تزریق چربی گونه

تزریق چربی گونه

تزریق چربی گونه یکی از محبوبترین روش هایی است که برای افراد دارای گونه های لاغر انجام می شود. همانطور که آگاه هستید از پرکننده های طبیعی مانند بافت چربی برای فرم دهی و زیبایی نواحی مختلف بدن به ویژه صورت استفاده می شود. که یکی از بهترین روش ها برای پر کردن نواحی لاغر قسمت های مختلف بدن از جمله گونه ها است.

چربی بدن هر فرد یکی از بهترین پر کننده ها است. با استفاده از فناوری های جدید می توان چربی را از قسمتی از بدن به ناحیه مورد نیاز منتقل کرد. به این روش پیوند چربی اتولوگ نیز گفته می شود.

تزریق چربی گونه باعث جوانسازی پوست صورت و از بین رفتن انواع چین و چروک ها می شود. اگر جای زخم قبلی بر روی گونه ها نیز وجود داشته باشد می توان با تزریق چربی آن را محو کرد.

نحوه تزریق چربی به گونه

تکنیکی که برای تزریق چربی گونه انجام استفاده می شود به این صورت است که چربی مورد نیاز را از مناطقی مانند شکم، ران یا باسن که دارای بافت چربی سفت هستند با استفاده از یکی از روش های ساکشن چربی مثل لیپوماتیک خارج می شود.

ممکن است مایعاتی نیز برای سهولت جدا شدن سلول های چربی از عضو اهدا کننده تزریق شود. این مرحله شبیه روش لیپوساکشن است. بعد از اینکه مقدار مناسبی چربی خارج شد آن را تجزیه می کنند و سپس با یک سرنگ دیگر طی چندین مرحله به محل گونه ها تزریق می کنند.

در روش تزریق چربی گونه  ابتدا مقدار بیشتری چربی به گونه ها وارد می شود. “پر کردن بیش از حد” به دلیل جذب چربی در هفته های پس از عمل لازم است. همچنین چربی را می توان در طی روش لیپوپلاستی (لیپوساکشن) در یک ناحیه از بدن برداشت کرد و سپس در بخش گونه ها مجدداً تزریق کرد.

به طور کلی برای اینکه تزریق چربی گونه ها دارای اثر طولانی مدت باشد بیماران باید 3 تا 4 تزریق ترمیمی در طی یک دوره شش ماهه دریافت کنند. در عمل تزریق چربی گونه ، جراح متخصص زیبایی جراحی را  تحت بی حسی عمومی یا بی حسی موضعی انجام می دهد و معمولا این عمل بین دو تا سه ساعت طول می کشد.

مزایا و معایب تزریق چربی گونه

از آنجایی که بافت چربی که به گونه تزریق می شود از بافت بدن خود بیمار است احتمال بروز آلرژی و حساسیت بسیار پایین است. این عمل دردناک نیست و با یک مسکن ساده قابل کنترل است. از دیگر مزایای تزریق چربی به گونه می توان به بی خطر بودن این روش اشاره کرد. اما عوارض این روش چیست؟ تزریق چربی به گونه ممکن است منجر به کبودی و التهاب در ناحیه تزریق و حتی اطراف چشم شود. یکی از معایب این روش نسبت به روش هایی مثل پروتز این است که ممکن است دوام طولانی نداشته باشد و نیاز به تزریق مجدد چربی داشته باشید.

پروتز گونه بهتر است یا تزریق چربی

هر روشی نسبت به دیگر روش های درمانی و زیبایی مزایا و معایب منحصر به خود را دارد. برای مثال تزریق چربی به گونه طبیعی تر و کم عارضه تر از پروتز گونه است. اما در مقابل پروتز گونه را می توانید تا 20 سال بدون تغییر شکل داشته باشید. این در حالی است که تزریق چربی نهایت تا 10 سال دوام داشته باشد و به مرور زمان چربی تزریق شده جذب می شود. هرچند که مراقبت بیمار از ناحیه تزریق چربی نیز در دوام تزریق چربی به گونه موثر است.

سوالات متداول تزریق چربی گونه

1-طول عمر تزریق چربی گونه چقدر است؟

میزان دوام و ماندگاری تزریق چربی گونه با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است و نتایج می تواند از بیماری تا بیمار دیگر به میزان قابل توجهی متفاوت باشد. معمولا بین 50 تا 70% موارد تزریق چربی گونه تا مدت زیادی حدودا تا سه سال دوام خواهد داشت.

2-آیا احتمال عدم تقارن دو طرف گونه ها در عمل تزریق چربی گونه وجود دارد؟

بله، احتمال اینکه هر دو گونه یکسان نباشد به دلیل ویژگی های جذب چربی در بدن وجود دارد ولی تبحر جراح متخصص پوست جهت تزریق چربی گونه در تقارن سازی دو طرفه تاثیر بسزایی دارد و همچنین در جلسات ترمیمی اصلاح عدم تقارن انجام می شود.

3-آیا تزریق چربی گونه تحت پوشش بیمه است؟

تزریق چربی گونه صرفاً برای اهداف آرایشی و زیبایی انجام می شود، بنابراین تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

4-آیا چربی تزریق شده را می توان از گونه ها خارج کرد؟

بله چربی اضافه تزریق شده به گونه هارا می توان از بین برد. بسته به میزان حجم چربی ممکن است آسان یا مشکل باشد ولی این احتمال وجود دارد که نتایج آن برای شما رضایت بخش نباشد. مدت زمانی که از تزریق چربی گونه گذشته نیز در نتایج خارج کردن چربی تاثیر دارد. شما باید تحت مراقبت یک جراح متخصص زیبایی باشید که به طور کلی با این نوع روش ها و پیوند چربی آشنا باشد.

5-آیا جویدن آدامس باعث جذب شدن چربی تزریق شده در گونه ها می شود؟

چندین مطالعه محدود نشان داده که جویدن آدامس می تواند باعث سوختن چربی صورت و کاهش کالری شود. اما به کاهش چربی قابل توجهی منجر نمی شود، مگر اینکه شما از رژیم غذایی کم کالری نیز پیروی کرده و به طور منظم فعالیت بدنی ورزشی داشته باشید.

6-آیا می توان چربی بدن را به یکی از اعضای خانواده یا دوستان به طور مستقیم تزریق کرد؟

متاسفانه، تزریق چربی فرد دیگری به بدن امکان پذیر نیست. چربی بدن بافتی است که آرایش ژنتیکی آن در هر فرد منحصر به فرد است و حتی اگر شما با هم نسبت خانوادگی داشته باشید و همان DNA را به اشتراک بگذارید، باز هم بدن شما بافت چربی دیگران را به عنوان بافت چربی خودی تشخیص نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *