تزریق چربی

تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن یا لابیاپلاستی یک روش راحت و بدون درد مخصوص زیبایی و جوانسازی واژن است.  با تزریق چربی به لبه های داخلی و خارجی واژن که به آن لابیا گفته می شود موجب زیباسازی آن  می شود. همچنین جراح متخصص زیبایی با متقارن ساختن لابیا باعث از بین رفتن پیری و موجب اعتماد به نفس بیشتر خانم ها در آمیزش جنسی می شود.

اما چه زمانی نیاز به عمل تزریق چربی به واژن است؟ بعضی مواقع  دستگاه تناسلی زنان  در اثر بعضی عوامل مانند یائسگی، افزایش سن ، زایمان طبیعی و یا رژیم های سنگین که باعث لاغری و از دست دادن عمده چربی های واژن و ناحیه تناسلی شده است و همچنین تغییرات هورمونی و ژنتیکی دچار شل شدن و از دست رفتن چربی واژن می شود. در این شرایط پیشنهاد می شود که حتما ازعمل زیبایی تزریق چربی واژن استفاده شود.

تزریق چربی به واژن چگونه انجام می شود؟

در روش تزریق چربی به واژن ابتدا چربی مورد نیاز را از قسمتی از بدن که حجم چربی بیشتری دارد با استفاده از یک دستگاه ساکشن چربی برداشته می شود. ناحیه مورد نظر توسط متخصص جراحی زیبایی ضدعفونی می گردد تا دچار عفونت ناحیه واژن نشوید. سپس چربی بدست آمده را در دستگاهی به نام سانترفیوژریخته تا ناخالصی های موجود در بافت های چربی را از بین ببرند و چربی مفید به دست آمده به ناحیه مورد نظر واژن تزریق می شود.

آمادگی قبل از تزریق چربی به واژن

برای انجام عمل تزریق چربی به واژن بهتر است با یک جراح  متخصص زیبایی مشورت کنید تا آمادگی لازم را برای انجام این عمل داشته باشید.

  • بهتر است مصرف داروهای شیمیایی رقیق کننده خون مانند آسپرین ایبوپروفن و ویتامین E را قطع کنید
  • قبل از انجام عمل لیپوساکشن جهت برداشت چربی باید مقادیر زیادی آب باید نوشیده شود تا بدن به خشکی نیافتد.
  • به شدت توصیه می شود تا 2 هفته قبل و بعد از عمل از نوشیدن الکل و مصرف دخانیات اجتناب کنید.
  • ناحیه تناسلی را کاملا عاری از مو نگهدارید و قبل از عمل تزریق چربی موزدایی ناحیه را به درستی انجام دهید.

مراقبت های بعد از عمل تزریق چربی به واژن

ممکن است بعد از انجام عمل زیبایی تزریق چربی به واژن با مشکلاتی مواجه شوید که این موارد از بدنی به بدن دیگر و ازفردی به فرد دیگرمتفاوت است . با توجه به سیستم ایمنی هر فرد، بازخوردها نیز متفاوت است. همچنین به دلیل انجام  عمل تزریق چربی با سوزن های مخصوص ممکن است دچار التهاب ، بدن درد و یا کبودی شوید که با تجویز مسکن برطرف می شود.

بعد ازعمل تزریق چربی به واژن ممکن است نواحی سوراخ شده مقداری خونریزی به صورت خونابه داشته باشد. در این مواقع بهتر است یک حوله تمیز یا بانداژ در اطراف خود داشته باشید.

بعد از انجام عمل تزریق چربی به واژن بهتر است تا 2 روز از حمام رفتن اجتناب کنید.

به منظور جلوگیری از ورم و التهاب بهتر است مصرف نمک و غذاهای چرب را محدود کنید.

پیشنهاد می شود از گن های مخصوص بعد از عمل زیبایی تزریق چربی به واژن استفاده شود تا عملکرد پیوند چربی ها بهتر انجام شود.

بهتر است تا زمانی که متخصص جراحی زیبایی تعیین نکرده از آمیزیش جنسی پرهیز کنید.

از انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین خودداری فرمایید.

 

چه کسانی  نباید از عمل لابیا پلاستی یا تزریق چربی به واژن استفاده کنند؟

عمل تزریق چربی به واژن به دلیل اینکه چربی از بدن خود شخص گرفته می شود و مجدد تزریق می شود در نتیجه افرادی که لاغر هستند نمی توانند این عمل را انجام دهند.

این عمل برای خانم های باردار و شیرده مناسب نمی باشد.

بیمارانی که دارای زگیل تناسلی یا عفونت هستند ابتدا باید این بیماری ها را برطرف کنند. در غیر اینصورت نمی توانند از عمل تزریق چربی استفاده نمایند.

همچنین به افرادی که دارای بدن قوی نیستند و سیستم ایمنی بالایی ندارند این عمل توصیه نمی شود.

هزینه تزریق چربی به واژن

هنگام انجام عمل تزریق چربی به واژن به دلیل انجام دوعمل لیپوساکشن و تزریق چربی و با توجه به نیاز بیمار مقدار چربی مورد نظر و همچنین میزان چین و چروک هزینه ها متفاوت می باشد.همینطور تخصص و مهارت های متخصص جراحی زیبایی نیز در محاسبه هزینه ها متفاوت است.

سوالات متداول تزریق چربی به واژن

1-ماندگاری تزریق چربی به واژن چه مدت  است؟

تزریق چربی به واژن معمولا بین 6 ماه تا یک سال ماندگاری دارد و به دلیل اینکه عوارض خاصی ندارد می توانید بعد از مدتی دوباره این عمل را تکرار کنید. همچنین بعد از یک سال تمام چربی تزریق شده جذب نمی شود و میزان قابل توجهی از آن باقی خواهد ماند.

2- چه کسانی کاندیدای مناسبی برای انجام عمل تزریق چربی واژن هستند؟

افرادی که بدن سالم و ایمن همراه با وزن مناسب داشته باشند و همچنین پوست الاستیک داشته باشند کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل هستند. همچنین متقاضی تزریق چربی به واژن نباید مبتلا به بیماری های عفونی و ویروسی ناحیه تناسلی باشد و سیسنم ایمنی متعادلی داشته باشد.

3-عمل تزریق چربی به واژن چه مدت طول میکشد؟

عمل تزریق چربی واژن ممکن است 15 تا 20 دقیقه  به طول بیانجامد که به صورت سرپایی انجام می شود.

4- آیا میتوان عمل تزریق چربی به وازن را هم زمان با عمل های زیبایی دیگر انجام داد؟

بله ، اگر پزشک متخصص جراحی زیبایی شما مهارت لازم را داشته باشد می تواند این عمل را همزمان با عمل های زیبایی دیگر مانند لیفت سینه ، لیپوساکشن و غیره انجام دهد .

5- تفاوت عمل زیبایی تزریق چربی به واژن با عمل زیبایی تزریق ژل به واژن چیست؟

در عمل تزریق ژل به واژن دیگر نیازی به انجام عمل لیپوساکشن و برداشتن چربی از قسمت دیگری از بدن نیست. با توجه به این که انواع ژل و فیلر جسم خارجی محسوب می شوند احتمال بروز حساسیت در ناحیه تناسلی بالاست. همچنین ژل و فیلر نسبت به تزریق چربی به واژن ماندگاری کمتری دارند و پرهزینه تر می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *