جراحی زیبایی

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی عبارت است از انجام تغییرات در شکل و ظاهر بینی. انگیزه و دلیل مبادرت به جراحی زیبایی بینی، ممکن است ایجاد تغییر در ظاهر بینی، یا بهبود مشکل تنفسی، و یا هر دوی آنها باشد.

این جراحی می تواند اندازه، شکل یا تناسب بینی شما را تغییر دهد. گاهی این عمل جراحی به منظور اصلاح شکستگی ها یا بدشکلی های ناشی از یک تصادف، یا یک نقص مادرزادی یا برطرف کردن برخی مشکلات تنفسی انجام می شود.

در مورد اینکه آیا انجام جراحی زیبایی بینی برای شما صلاح است یا خیر، باید با یک جراح متخصص زیبایی مشورت نمایید. به هنگام مشورت با جراح متخصص زیبایی، او خصوصیات ظاهری دیگر مربوط به صورت شما، پوست روی بینی و تغییر مورد انتظار شما را مورد ملاحظه قرار خواهد داد.

خطرات و عوارض جراحی زیبایی بینی

مانند سایر عمل های جراحی مهم و بزرگ، جراحی زیبایی بینی هم می تواند خطراتی ازقبیل خونریزی، عفونت، واکنش منفی نسبت به بیهوشی به همراه داشته باشد. برخی خطرات و عوارض احتمالی ویژه جراحی زیبایی بینی به شرح زیر است:

  • مشکل تنفسی،
  • بیحس شدن داخل و اطراف بینی،
  • احتمال ناهمواری بینی،
  • درد بعد از عمل
  • تغییر رنگ و یا تورم طولانی مدت بینی،
  • ایجاد شکاف در دیواره بینی (سوراخ شدن سپتوم).

اگر از عوارض جراحی زیبایی بینی می ترسید و یا تحمل گذراندن این عوارض را ندارید پیشنهاد می کنم با پزشک خود درباره فرم دهی بینی بدون جراحی صحبت کنید. این روش به طور غیر تهاجمی و با نقاهت یک روزه در این کلینیک انجام می شود.

اقدامات قبل از جراحی زیبایی بینی

قبل از تعیین تاریخ انجام جراحی زیبایی بینی، شما باید با جراح متخصص زیبایی ملاقاتی داشته باشید. و در مورد برخی عوامل مهم که تعیین می کنند آیا انجام این جراحی به مصلحت شما هست گفتگو کنید. در این ملاقات به طور کلی موارد زیر مورد توجه قرار خواهد گرفت:

بررسی سابقه بیماری و درمان شما: مهم ترین سئوالاتی که جراح متخصص زیبایی از شما خواهد پرسید راجع به انگیزه شما از جراحی زیبایی بینی و سابقه بیماری ها از جمله هموفیلی و مصرف دارو خواهد بود.

انجام معاینات فیزیکی: جراح متخصص زیبایی ، یک معاینه فیزیکی کامل از شما، ازجمله یک سری تست های آزمایشگاهی، مانند آزمایش خون انجام خواهد داد. همچنین، خصوصیات ظاهری صورت و بخش های خارجی و داخلی بینی تان را بررسی خواهد کرد. . انجام معاینات فیزیکی میزان تاثیر جراحی زیبایی بینی در تنفس شما را تعیین خواهد نمود.

عکس برداری: در کلینیک جراحی زیبایی بینی، تصاویری از بینی شما از زاویه های مختلف تهیه خواهد کرد. جراح شما از این تصاویر برای مقایسه و ارزیابی شرایط قبل و بعد از عمل جراحی، و در حین عمل استفاده خواهد نمود.

مشاوره درباره انتظارات شما از عمل جراحی زیبایی بینی : شما بایستی در باره نوع عمل زیبایی خود با جراح متخصص صحبت کنید. در واقع پیشنهاداتی که از جانب جراح داده میشود با توجه به نوع میمیک صورت و تشخیص مدل عمل زیبایی که از نوع عروسکی باشد یا به طور طبیعی و صرفا جهت از بین بردن ناصافی ها و غضروف های اضافی. او به شما خواهد گفت با جراحی زیبایی بینی کدام انتظار شما برآورده می شود نمی شود، و اینکه نتیجه نهایی جراحی چه خواهد شد.

بعد از انجام اقدامات از عمل جراحی، زمان جراحی زیبایی بینی شما با هماهنگی توسط جراح متخصص زیبایی تعیین خواهد شد، و عمل جراحی با موفقیت انجام خواهد شد.

بعد از انجام جراحی زیبایی بینی، شما نیاز به استراحت در تختخواب دارید. کماکان باید سرتان را بالاتر از سینه نگه دارید تا خطر خونریزی و التهاب کاهش پیدا کند. بینی شما ممکن است به دلیل ورم کردن یا آتل گذاشته شده در داخل بینی دچار احتقان و گرفتگی شود. در اغلب مواقع، پانسمان داخلی بینی یک تا هفت روز بعد از جراحی باقی می ماند، همچنین جراح برای حفاظت از بینی، به آن چسب می زند، که لازم است حداقل به مدت یک هفته باقی بماند.

خونریزی جزئی و خروج ترشح مخاطی در چند روز اول بعد از جراحی طبیعی است. برای تخلیه این ترشحات، دکتر شما یک پد کوچک و تکه کوچکی از گاز استریل را با چسب در پایین بینی قرار می دهد.

مراقبت های بعد از عمل زیبایی بینی

برای کاهش خونریزی و سایر خطرات احتمالی بعدی از جراحی زیبایی بینی لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

  • از مصرف داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن به دلیل خطر خونریزی پرهیز کنید و فقط از داروهای تجویز شده توسط پزشک تان استفاده نمایید.
  • اگر سیگاری هستید حتما از سیگار کشیدن دست بکشید، چون زمان بهبودی را به تاخیر خواهد انداخت.
  • بدون مجوز جراح، از داروهای گیاهی و مکمل های دارویی هرگز مصرف نکنید.
  • از فعالیت های بدنی سخت مانند ورزش های هوازی و دویدن اجتناب کنید.
  • تا زمانی که هنوز بانداژ بینی دارید، به طور کامل استحمام نکنید و تا حد ممکن از شستن صورت و سر خودداری کنید.
  • به بینی تان ضربه وارد نکنید و هرگز فوت نکنید.
  • از غذاهای دارای فیبر بالا مانند سبزیجات و میوه استفاده کنید و از یبوست پیشگیری نمایید.
  • به مدت چهار هفته بعد از جراحی زیبایی بینی عینک استفاده نکنید، بخاطر عوارض ناشی از فشار عینک بر روی بینی.
  • از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

 سئوالات متداول جراحی زیبایی بینی

1-بهترین زمان برای انجام عمل زیبایی بینی چه سنی است؟

اکثر متخصصان زیبایی پیشنهاد میکنند تا رسیدن به سن جوانی برا عمل زیبایی بینی دسته نگه دارند و عموما بعد از 18 سال این عمل انجام میکیرد.

2- آیا جراحی زیبایی بینی ممکن است خطراتی هم داشته باشد؟

گاهی اوقات، امکان دارد در صورت وجود بیماری های زمینه ای مربوط به خون از جمله فشار خون و همچنین مشکلات تنفسی، خطراتی وجود داشته باشد. به همین خاطر لازم است هرگونه سابقه بیماری خود را قبل از عمل جراحی به جراح متخصص زیبایی مطرح نمایید.

3-جراحی زیبایی بینی چه اندازه میتواند خطرناک باشد؟

با توجه به تعداد بالای جراحی های زیبایی بینی خطرات آنچنانی بوجد نمی آید فقط در بعضی افراد عوارض داروی بیهوشی مشهود است و ممکن است خونریزی یا عفونت رخ دهد که در موارد نادر این اتفاق می افتد.

4- بعد از انجام جراحی زیبایی بینی، بهبودی کامل چه مدت طول می کشد؟

زمان بهبودی از فردی به فرد دیگر فرق می کند، از طرف دیگر به میزان مراقبت شما دارد. معمولا بهبودی دو هفته تا یک ماه طول می کشد.

5-آیا عمل زیبایی بینی صدای شخص را تغییر میدهد؟

تغییر در کیفیت صدا اتفاق می افتد اما این تغییر به قدری نیست که ملموس باشد حتی خود فرد بیمار ممکن است متوجه نشود.

2 thoughts on “جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

  1. مهرداد گفت:

    سلام امکانش هست قبل از این که بیام کلینیک برای ویزیت نمونه کارهای جراحی زیبایی بینی آقایان را برام روی واتساپ بفرستین؟

    1. فوراور تاپ کلینیک گفت:

      سلام لطفا با تلفن ثابت مطب تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *