تزریق چربی

تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیرچشم که به آن عمل پری اوربیت نیز گفته می شود یک عمل جراحی بسیار حساس است که نیاز به دقت زیاد دارد و باید توسط جراح متخصص زیبایی متبحر انجام شود.در عمل تزریق چربی زیر چشم کیسه های کوچک دایره ای دورچشم و گودی آن همراه با چین و چروک ها اصلاح می شوند.در عمل زیبایی پیوند چربی زیر چشم به دلیل اینکه از بافت چربی بدن خود فرد استفاده می شود خطری از واکنشهای آلرژیک در این عمل وجود ندارد. علاوه بر این ، سلامت پلک را برای افراد دارای زخم و بیماری های داخل چشمی مانند آتروفی و فلج صورت هستند افزایش می دهد.

چه زمانی می توان از تزریق چربی زیر چشم استفاده کرد؟

کاهش حجم چربی زیر پلک و از بین رفتن کامل بافت اطراف چشم یکی از بارزترین نشانه های پیری صورت است و همین موضوع یکی از اهداف اصلی برای بیمارانی است که به دنبال جوان سازی خود هستند. بافت زیر چشم به مرور زمان شکل طبیعی خود را از دست می‌دهد و دچار گودی و چین و چروک می گردد.

تزریق چربی زیر چشم باعث پف کردن و برطرف شدن گودی و صاف شدن پوست اطراف آن می شود و روشی عالی و تقریبا دائمی برای بیمارانی است که می خواهند ظاهر طبیعی در ناحیه زیر چشم داشته باشند.

تزریق چربی زیر چشم حداقل تا سه سال دوام می آورد. در این روش چربی از شکم و یا ران گرفته می شود و در زیر پلک تحتانی تزریق می شود.

چه زمانی می توان برایتزریق چربی زیر چشم اقدام کرد ؟

بافت اطراف چشم از دو لایه سطحی و عمقی تشکیل شده است لایه اول از چربی صورت است و لایه دوم از نوع چربی ساختاری است. این دو ناحیه ویژگی های فیزیولوژی متفاوت دارند و دارای محفظه جداگانه چربی هستند و همچنین به طور مستقل از هم تحلیل می روند و پیر می شوند.

ناحیه سطحی پایین پلک چشم اولین جایی است که حجم چربی آن از بین می رود و تیرگی، گودی و چین خوردگی اطراف چشم را بوجود می آورد که باعث می شود چهره بیمار خسته به نظر برسد. اگر محتوای چربی ناحیه عمیق تر به خطر بیفتد می تواند بر وضعیت، شکل و عملکرد پلک های تحتانی نیز تأثیر بگذارد.

اگرچه ممکن است از دست رفتن حجم چربی سطحی و عمیق هر دو به طور همزمان اتفاق بیافتد، اما آنها دو وضعیت پزشکی مجزا را نشان می دهند، که به روش های درمانی متفاوت نیاز دارند. تزریق به داخل محفظه های بافت سطحی و عمیق چشم از پتانسیل جوان سازی بسیار بالایی برخوردار است که می تواند چشم ها و اطراف آن را به طور چشمگیری تازه کند و باعث بهبود طولانی مدت ویژگی های زیبایی ظاهری و نیز بهبود عملکرد آن شود.  این عمل به طور معمول یک ساعت یا بیشتر طول می کشد.

توخالی شدن بافت اطراف چشم ممکن است منشا ژنتیکی نیز داشته باشد و یا به دلیل تروما، ضربه و یا عارضه بعضی از جراحی ها به وجود آمده باشد. بافت اطراف چشم همچنین به تأثیرات محیطی حساس است و  نشاندهنده وضعیت سلامت عمومی بدن نیز می باشد.

شرایطی مانند هیدراتاسیون یا کم آب بدن، متابولیسم، وضعیت هورمونی (زنان)، میزان استرس و کمبود خواب باعث تحلیل چربی دور چشم می شود. برای مثال افرادی که سیگار می کشند و یا ورزش های بسیار سنگین و سخت انجام می دهند ممکن است حجم چربی زیر چشم آنها کاهش یابد و بر زیبایی آنها تاثیر بگذارد.

چه کسانی کاندیدای خوبی برای تزریق چربی زیر چشم هستند :

  •    افرادی که کمبود حجم چربی در ناحیه زیر چشم دارند
  •     افسردگی های زیر چشم داشته باشند
  •     از نظر جسمی و روحی سالم هستند
  •     انتظار واقعی از نتایج داشته باشند
  •     چربی های اضافی را در سایر قسمت های بدن داشته باشند

تزریق چربی زیر چشم چگونه انجام می شود؟

انجام عمل تزریق چربی زیر چشم 30 دقیقه تا یک ساعت و حتی بیشتر طول می کشد.

دقت کنید که برای افزایش کیفیت تزریق چربی باید توسط جراح پلاستیک یا جراح متخصص زیبایی متبحر پوست انجام شود تا بدون هیچ گونه عارضه ای تزریق چربی زیر چشم به صورت موفقیت آمیز باشد.

مراحل زیر روند کلی تزریق چربی زیر چشم است:

 بیهوشی :وش استاندارد بیهوشی برای این عمل بی حسی موضعی می باشد بخصوص در ناحیه ای که چربی از آن استخراج می شود. بسته به نیاز بیمار، بی حسی موضعی را نیز می توان با آرام بخش به صورت تزریق وریدی انجام داد.

استخراج چربی :فرآیند استخراج از تکنیک های لیپوساکشن دستی استفاده می کند زیرا لیزر یا لیزر اولتراسوند اغلب سلولهای چربی مورد نیاز برای پیوند را از بین می برد. با کمک ابزاری به اسم کانول، جراح چربی کافی را برای ناحیه زیر چشم مکش می کند.

سانتریفیوژ :وقتی چربی ها را از قسمت دیگری از بدن بیمار جمع آوری کردند، آن را درون یک لوله آزمایش قرار داده و آن را درون سانتریفیوژ قرار می دهند. سانتریفیوژ دستگاهی است که برای جدا کردن مایعات اضافی، بر روی سلولهای چربی مرده و سایر بقایای سلولهای زنده چربی، نیروی گریز از مرکز را اعمال می کند. بعضی از پزشکان ممکن است روش دیگری برای پاکسازی و تصفیه چربی انجام دهند که شامل استفاده از محلول شور است. چربیهای دور ریخته شده آنهایی هستند که بعید است بتوانند بعد از پیوند چربی زنده بمانند.

دوره نقاهت بعد از عمل تزریق چربی زیر چشم

بهبودی برای پیوند چربی زیر چشم فقط چند روز تا یک هفته طول می کشد، زیرا تزریق چربی عملی حداقل تهاجمی است و فقط در مرحله استخراج چربی یک برش کوچک ایجاد می شود. کبودی، تورم و درد مانند هر عمل جراحی پلاستیک كاملاً استاندارد است.

جای هیچ نگرانی نیست زیرا پزشک برای شما داروهای ضد درد را تجویز می کند. برای دستیابی به نتایج مطلوب، توصیه می شود طی شش ماه تا یک سال 3-4 درمان ترمیمی انجام شود.

عوارض تزریق چربی زیر چشم

  • شایعترین عارضه جراحی تزریق چربی زیر چشم تورم است که شاید تا بیش از دو هفته نیز به طول انجامد.
  • کبودی زیر چشم یکی دیگر از عوارض بعد از عمل میباشد
  • عدم تقارن به این معنی که یکی از چشم ها مقدار بیشتری چربی نسبت به دیگری دریافت کرده باشد
  • ایجاد توده های کوچک چربی در زیر چشم بعد از عمل

سوالات متداول تزریق چربی زیر چشم

1-نتایج تزریق چربی زیر چشم بعد از چه مدت ثابت و مشخص می شود؟

اگرچه نتایج پس از چند روز تا یک هفته بعد از فروکش کردن تورم قابل مشاهده است، با این حال می توانید بعد از شش ماه تغییرات کامل سطح زیر چشم خود را مشاهده کنید.

2-آیا می توان بعد از عمل تزریق چربی زیر چشم در معرض آفتاب قرار گرفت؟

در طول دوره بهبودی، شما باید حدود 48 ساعت از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید و در صورت نیاز، حتما از محافظ در برابر آفتاب استفاده کنید.

3-مدت زمان استراحت بعد از تزریق چربی زیر چشم چقدر است؟

یک هفته برای استراحت، بهبودی و استراحت کافی است زیرا تورم و کبودی در هر دو بخش دهنده و بخش گیرنده تا آن زمان فروکش می کند.

4-آیا پیوند چربی زیر چشم می تواند دایره های تیره و کیسه های چشم را از بین ببرد؟

از آنجا که پیوند چربی زیر چشم یک روش جوان سازی برای ناحیه زیر چشم است، می تواند کیسه های چشم و حلقه های تیره را از بین ببرد. با این حال، برای دستیابی به نتایج بهتر، ممکن است روش پیوند چربی زیر چشم را با یک روش درمانی دیگر برای جوانسازی ناحیه زیر چشم همزمان انجام دهند.

5-چربی بعد از انتقال به زیر چشم چقدر زنده باقی می ماند؟

به طور کلی، 75 تا 80 درصد از چربی های تزریق شده در طی هر روش انتقال چربی زنده خواهند بود، در حالی که بقیه بی فایده هستند و به طور طبیعی توسط بدن متابولیزه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *