جراحی زیبایی

جراحی زیبایی بازو

جراحی زیبایی بازو

جراحی زیبایی بازو یک نوع عمل زیبایی است برای افرادی که از بازوهای بزرگ یا شل شده خود بسیار ناراضی هستند و انجام این عمل زیبایی سبب بالا رفتن اعتماد به نفس آنها می شود.

آیا از زمان تولد و مدرسه رفتن تان شکل و فرم بازوهایتان به نحوی بود که دوستشان نداشتید و باعث کاهش اعتماد به نفس شما می شد؟

ممکن است به علت کاهش وزن ناگهانی که داشته اید پوست بازوهایتان مثل قبل نباشد و به نظرتان شل و وارفته باشد؛ این جا براکیوپلاستی به کمک شما می آید و شما را در ساختن فرم و استایل بدنی مورد علاقه تان یاری می   کند.اگرچه راه های متفاوتی چون لیپولیز بازو و لیپوماتیک بازو که می توان توسط آنها بازوهای خوش فرمی داشته باشید اما در اینجا روش جراحی زیبایی بازو را به اختصار توضیح می دهیم.

براکیوپلاستی

جراحی زیبایی بازو (براکیوپلاستی ) چگونه انجام می شود؟

معمولا متقاضیان عمل جراحی زیبایی بازو تمایل دارند قبل از اقدام به رزرو کردن نوبت های این عمل های زیبایی درباره روند انجام شده اطلاعات واقعی کسب کنند تا احساس امنیت بیشتری داشته باشند. گفتن این که شما یک عمل ساده و بی خطر در پیش دارید احتمالا چندان آرامش بخش نباشد؛ از این رو به عنوان اولین واقعیتی که درباره جراحی زیبایی بازو باید بدانید این است که واقعا براکیوپلاستی چطور انجام می شود؟

در حین این عمل زیبایی، جراح  متخصص قسمت هایی از بافت اضافی را از زیر بازوی فوقانی شما خارج می کند. جراح برشی در قسمت داخلی یا پشت بازوی شما ایجاد می کند و چین های اضافی پوست و چربی را از بین می برد. سپس بافت های باقیمانده را به هم نزدیک کرده و نمایی یکپارچه ایجاد می کند. این جراحی همچنین ممکن است توده عضلانی بازوی شما را بهبود ببخشد.

گاهی جراح متخصص بافت اضافی و چربی کنار قفسه ی سینه یا زیر بغل را هم برمیدارد؛ یعنی ممکن است برش ایجاد شده در جراحی زیبایی بازو تا زیر بغل هم کشیده شود. همچنین ممکن است جراح متخصص زیبایی در طی عمل، جراحی لیپوساکشن این ناحیه را انجام دهد تا به  بهبود برجستگی های بازو کمک کند.

 مراحل انجام جراحی زیبایی بازو چگونه است؟

مراحل جراحی زیبایی بازو بر اساس اهداف خاص در بیماران مختلف متفاوت است. با این حال به طور کلی توضیحات مختصری می دهیم:

برای تسهیل عمل جراحی بازو، برش کوچکی کنار آرنج ایجاد می شود که باعث می شود بافت چربی اضافی قسمت پایین بازوی فوقانی خارج شود. پس از لیپوساکشن، در صورت لزوم برش هایی در طی براکیوپلاستی برای خارج کردن پوست افتاده ی ناشی از لیپوساکشن ایجاد می شود، این برش ها می توانند در قسمت داخلی بازو یا پشت بازوی فوقانی باشند.

بافت های زیرین که ظاهر ناهموار جدیدی ایجاد کرده اند با بخیه های داخلی در جای خود قرار می گیرند. پوست بالا و پایین قسمت برداشته شده بر روی این برش جدید کشیده شده و با بخیه بسته می شود. بخیه ها می توانند قابل جذب یا سنتی باشند که به طور معمول نوع سنتی یک تا دو هفته بعد از عمل جراحی زیبایی بازو توسط جراح متخصص زیبایی برداشته می شود.

مراقبت قبل و بعد از جراحی زیبایی بازو

یک جراحی زیبایی موفق نیازمند همراهی و همکاری بیمار نیز می باشد. بنابراین به توصیه های جراح زیبایی خود توجه کنید و موارد زیر را نیز به خاطر داشته باشید:

  • توصیه متخصص جراحی زیبایی به شما این خواهد بود از زمانی که تصمیم می گیرید براکیوپلاستی انجام دهید، مصرف سیگار و استفاده از رقیق کننده های خون را متوقف کنید. مصرف سیگار باعث می شود روند بهبود عمل جراحی زیبایی بازو با مشکل مواجه شود.
  • قبل از انجام جراحی زیبایی بازو آزمایشات مشخصی باید انجام شود. ممکن است پزشک داروهای خاصی را برای شما شروع کند و یا استفاده از سایر داروها را برای شما متوقف کند.
  • توصیه می شود حداقل شب اول بعد از عمل براکیوپلاستی، یک دوست یا همراه در کنار شما باشد تا در مراقبت از شما کمک کند.
  • معمولا در طی 48 ساعت اول بعد ازعمل جراحی زیبایی بازو پزشک شما را برای معاینه ویزیت می کند.
  • اگر در طی عمل جراحی بخیه ها به شکل سنتی انجام شده باشد، طی 1-2 هفته برداشته می شوند.
  • بیماران معمولا در صورت نیاز به ویزیت های پیگیری برای اطمینان از بهبودی صحیح و بدون عارضه مراجعه می کنند.

سوالات متداول جراحی زیبایی بازو

1-چه مدت بعد از جراحی زیبایی بازو به فعالیت های معمول بر می گردم؟

جراح به احتمال زیاد به شما دستور می دهد که  تا 48 ساعت اول از دوش گرفتن و تا 2-4 هفته از بالا بردن بازوهای خود به بالای سر خودداری و چهار تا هشت هفته از فعالیت های دیگری که می توانند زخم های شما را کشیده یا به آن ها آسیب بزنند اجتناب کنید.

2-آیا به جراحی زیبایی بازو بیمه تعلق می گیرد؟

خیر، به عمل های زیبایی بیمه تعلق نمی گیرد. بنابراین برای جراحی زیبایی بازو نیز بیمه به شما هزینه ای پرداخت نخواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر با دفتر بیمه طرف قرارداد خود تماس بگیرید.

3-آیا ممکن است نیاز به جراحی مجدد بازو داشته باشم؟

این مسئله بستگی به شرایطی است که بعد از عمل جراحی زیبایی بازو برای شما ایجاد می شود. در برخی موارد انگشت شمار ممکن است به جراحی ترمیمی مجدد بازو نیاز داشته باشید.

4- آیا جراحی زیبایی بازو عوارض دارد؟

باید پرسید کدام عمل جراحی است که عوارض ندارد؟ عوارض این عمل مثل سایر جراحی ها احتمال ایجاد لخته، خونریزی یا عفونت است. ممکن است خون یا مایع در زیر محل جراحی جمع شود یا نکروز چربی ها ایجاد شود. با رعایت مراقبت های بعد از جراحی بازو می توانید از بروز عوارض این جراحی جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *