تغذیه و لاغری

آر اف فرکشنال چیست

آر اف فرکشنال چیست

یکی از روش هایی که امروزه بسیاری از بیماران برای جوانسازی و ترمیم پوست به سراغ آن می روند آر اف فرکشنال می باشد. دستگاه آراف فرکشنال دارای سوزن های ریز بسیاری است که این سوزن ها به لایه های میانی پوست وارد شده و با امواج آر اف شروع به تحریک کلاژن سازی و در نتیجه ترمیم وجوانسازی پوست می شود. به دستگاه آر اف فرشکنال آر اف میکرونیدلینگ نیز گفته می شود.

مراحل درمان با آراف فرکشنال

در آر اف فرکشنال یا آر اف میکرونیدلینگ ابتدا متخصص پوست و مو محل درمان را به مدت نیم ساعت با کرم ها و مواد مخصوص بی حسی پوشانده، بعد از تشخیص اینکه پوست شما کاملا در حالت بی حسی قرار دارد، شروع به وارد کردن سوزن ها به پوست می کند. این سوزن ها در بخش میانی پوست قرار گرفته و از نوک آن ها امواجی موسوم به آر اف خارج می شود. این امواج سبب تحریک سلول های کلاژن ساز شده که در نتیجه جوان سازی پوست می شود

آر اف فرکشنال چه کاربردهایی دارد؟

آر اف فرکشنال محدوده کابرد بسیار گسترده ای دارد به طوریکه تقریبا برای تمامی مشکلات پوستی قابل استفاده است. روش آر اف میکرونیدلینگ یا همان آر اف فرکشنال برای موارد زیر به کار می رود.:

  • لیفت پوست
  • سفت شدن پوست
  • جوانسازی و کلاژن سازی
  • جوش و جای جوش
  • درمان ترک های پوستی
  • و رفع اسکار

آر اف فرکشنال برای چه پوستی مناسب است؟

درمان عوارض پوستی به روش آر اف فرکشنال تقریبا برای هر نوع پوستی اعم از پوست تیره، روشن و حتی درمان پوست های حساس قابل استفاده است. از آر اف فرشکنا ل می توان تقریبا در تمام نواحی بدن استفاده کرد. نواحی که آر اف فرکشنال در درمان آن ها کاربرد دارد عبارتند از:

  • صورت
  • گردن
  • قفسه سینه
  • شکم
  • و باسن

اما استفاده از دستگاه آر اف فرشکنال در نواحی پلک و لب ها به دلیل داشتن پوست نازک و بسیار حساس ممنوع است.

آر اف فرکشنال چه مزایایی دارد؟

بر خلاف لایه برداری به روش لیزر، آر اف فرشکنال  درد و سوزش کمتری ایجاد می کند. دوره نقاهت پس از استفاده از روش آر اف فرکشنال بسیار کوتاه است. مدت زمان پروسه درمان با دستگاه آر اف فرکشنال کوتاه بوده و پس از آن عوارض جانبی مانند سوزش و قرمزی بسیار اندک خواهند بود. مهم ترین مزیت دستگاه آر اف فرکشنال نداشتن محدودیت در کاربرد است. بنابراین یکی از روش های عالی برای جوانسازی پوست صورت محسوب می شود.

آر اف فرکشنال چه عوارضی دارد؟

به دلیل اعمال بی حسی پیش از انجام آر اف فرکشنال در زمان انجام متقاضی درد خاصی را حس نخواهد کرد. روش آر اف فرکشنال عوارض خاصی ندارد؛ با این وجود در بعضی از بیماران ممکن است عوارضی چون قرمزی پوست تا چند روز، کبودی پوست در محل ورود سوزن ها و یا تیرگی پوست  نیز دیده شود.

استفاده از آر اف فرکشنال برای چه کسانی محدودیت دارد؟

محدودیت چندانی در استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال وجود ندارد. تمامی افراد با هر نوع پوستی می توانند از آر اف فرکشنال استفاده کنند؛ اما برای خانم های باردار، افراد با فشار خون بالا و دیابت استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال ممنوع است.

دوره نقاهت جوانسازی با دستگاه آر اف فرکشنال چگونه است؟

درمان مشکلات پوستی به روش آر اف فرکشنال دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد به طوریکه بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از انجام پروسه درمان، پوست شما بهبود میابد؛ و به راحتی می توانید به فعالیت های روزمره خود پرداخته و مواد آرایشی و بهداشتی  را که  قبل از انجام درمان مورد استفاده قرار می دادید، دوباره استفاده کنید.

چه مراقبت هایی پس از انجام جوانسازی با آر اف فرکشنال لازم است؟

با توجه به دروه نقاهت کوتاه در روش آر اف فرکشنال لازم به رعایت مراقبت های بعد از درمان خاصی نیست؛ با این حال بهتر است موارد زیر را برای رسیدن به نتیجه بهتر رعایت کنید:

  • در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • پوست خود را در محلی که آر اف فرکشنال انجام داده اید نخارانید یا ماساژ ندهید.

سوالات متداول آر اف فرکشنال

1-در چند جلسه آر اف فرکشنال نتیجه می دهد؟

به طور معمول در ۲ تا ۳ جلسه درمان با دستگاه آر اف فرکشنال نتیجه  قابل مشاهده خواهد بود؛ اما به صورت میانگین درمان در شش جلسه انجام می شود.

2-فاصله بین جلسات درمان با آر اف فرکشنال چقدر باید باشد؟

بین هردو جلسه به طور معمول  یک  ماه  فاصله نیاز است تا سلول های پوستی تحت درمان شروع به ترمیم ، بازسازی و کلاژن سازی کنند.

3-آیا آر اف فرکشنال درد دارد؟

بله،  میزان درد و سوزش به آستانه درد افراد بستگی دارد؛ در هر صورت قبل از شروع پروسه درمان پزشک متخصص پوست و مو از کرم ها و مواد مخصوص بی حسی موضعی استفاده می کند.

4- آیا برای برداشتن خال نیز می توان از آر اف فرکشنال استفاده کرد؟

خیر، آر اف فرکشنال روش مناسبی برای برداشتن خال محسوب نمی شود. بهتر است نزد یک متخصص با لیزر کم توان یا لیزر پرتوان جراحی خال های صورت را بردارید.

5- آیا پس از درمان به روش آر اف فرکشنال می توان آرایش کرد؟

بهتر است ۱ تا ۳ روز پس از انجام آر اف فرکشنال از مواد آرایشی استفاده نکنید.

6-هزینه درمان با دستگاه آر اف فرکشنال چقدر است؟

همانطور که گفته  شد آر اف  فرکشنال کاربرد های زیادی داشته و مناسب برای انواع پوست هاست؛ بنابراین هزینه درمان با دستگاه آر اف فرکشنال با توجه به نوع پوست و نوع درمانی که انتخاب می کنید می تواند متغیر باشد. برای اطلاع از هزینه دقیق باید با پزشک متخصص زیبایی خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *