خدمات پوست

لیفت ابرو با بوتاکس

لیفت ابرو با بوتاکس

لیفت ابرو با بوتاکس روشی است که در آن با تزریق بوتاکس (بوتولینم توکسین نوع A ) به پیشانی و ابرو چین و چروک های ناشی از اخم کردن که در بین دو ابرو به وجود آمده است، از بین رفته و نیز ارتفاع ابروها بالاتر می رود. بالا بردن ابرو با بوتاکس بدون نیاز به عمل جراحی است و امروزه از پرطرفدار ترین روش های بالابردن ابروها و از بین بردن خط اخم محسوب می شود.

لیفت ابرو با بوتاکس چگونه انجام می شود؟

برخی عضلات وظیفه بالا کشیدن ابروها و برخی از عضلات وظیفه پایین کشیدن ابروها را بر عهده دارند؛ در روش لیفت ابرو، با تزریق بوتاکس به عضلات بالا و انتهای ابرو، سبب فلج شدن عضلاتی که وظیفه پایین کشیدن ابرو را دارند می شود. با از کار افتادن این ماهیچه ها، عضلاتی که ابروها را بالا می کشند بهتر کار کرده و ابرو ها را به سمت بالا می کشانند.

در لیفت ابرو با بوتاکس همچنین با تزریق بوتاکس به عضلات پیشانی باعث از بین رفتن چین و چروک در آن ناحیه شده و به بالا رفتن ابرو ها نیز کمک می کند. بنابراین یکی از روش های جوانسازی صورت می تواند همین تزریق بوتاکس باشد.

همچنین با روش لیفت ابرو با بوتاکس اغلب خطوط اخم بین دو ابرو را که عمق زیادی نداشته باشند  نیز می توان از بین برد.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای استفاده از لیفت ابرو با بوتاکس هستند؟

به طور کلی تمامی افراد اعم از زن و مرد که بالای ۱۸ سال سن داشته باشند، می توانند از روش لیفت ابرو با بوتاکس برای بالا بردن ابروها  و از بین بردن خطوط اخم استفاده کنند؛ اما برای استفاده از این روش محدویت هایی نیز وجود دارد.

تزریق بوتاکس برای افراد زیر ۱۸ سال، زنان باردار وشیرده، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی، ام اس و یا افراد دارای حساسیت مجاز نمی باشد. بهتر است قبل از تزریق بوتاکس با متخصص پوست و مو خود مشورت های لازم را به عمل بیاورید.

تزریق بوتاکس به منظور بالا کشیدن ابرو را چگونه باید تکرار کرد؟

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس به طور میانگین ۳ الی ۵ ماه ماندگار است. نیاز است برای ماندگاری نتایج، هر چند ماه یکبار تزریق بوتاکس دوباره انجام شود. تعداد تزریقات بیشتر در طول یک زمان مشخص، احتمال فلج شدن همیشگی عضلات در آن ناحیه را بیشتر می کند و در نتیجه از بین بردن چین و چروک و لیفت ابرو موثر تر واقع خواهد شد.

پیشنهاد می شود با گذشت ۴ الی ۵ ماه پس از تزریق بوتاکس به پزشک خود مراجعه کرده تا در صورت نیاز عمل لبفت ابرو با بوتاکس را ترمیم کرده تا مانع از بازگشت چین و چرروک ها شوید.

لیفت ابرو با بوتاکس چه عوارضی دارد؟

عموما بالا بردن ابرو با بوتاکس عوارض چندانی ندارد، اما ممکن است چند مورد عوارض جانبی خفیفی مشاهده شود که شامل:

  • قرمزی
  • تورم
  • و کبودی

همچنین در صورتی که لیفت ابرو با بوتاکس توسط افراد غیر متخصص انجام شود ممکن است عوارض شدید تری نظیر سردرد، تهوع و در موارد شدید تر عفونت و وا کنش های کولینژریک را نیز به دنبال داشته باشد. در  برخی موارد افتادگی پلک نیز گزارش شده است. بنابراین توصیه می شود تزریق بوتاکس حتما در مراکز معتبر و زیر نظر جراح متخصص ماهر انجام شود. زیرا در این روش همانند تزریق ژل یا چربی بسیار در معرض دید است بنابراین موجب حساسیت  افراد می شود.

هزینه لیفت ابرو با بوتاکس چقدر است؟

هزینه های بالا بردن ابرو با بوتاکس به عوامل زیادی بستگی دارد. معمولا این هزینه ها به دو شکل محاسبه می شوند، یا با توجه به تعداد واحد بوتاکسی که استفاده می شود و یا با توجه به نواحی که بوتاکس به آن ها تزریق می شود. برای بالا بردن ابروها با بوتاکس متخصص پوست و مو ممکن است واحد های بیشتری از بوتاکس را استفاده کند. همچنین هزینه ها با توجه به کلینیک و متخصص زیبایی که عمل تزریق را انجام می دهند، می تواند متغیر باشد.

در صورتی که شرایط پوستی ویژه ای را نیز داشته باشید ممکن است درمان های خاصی پیش از تزریق بوتاکس روی پوست شما اعمال شوند که این عامل نیز در هزینه لیفت ابرو با بوتاکس تاثیر بسزایی خواهد داشت.

به طور کلی بالا بردن ابرو با بوتاکس نسبت به روش هایی که نتیجه مشابه دارند، مانند جراحی های لیفت ابرو، ارزان تر و کم خطر تر می باشد. لازم به ذکر است که  هیچ بیمه ای هزینه های لیفت ابرو با بوتاکس را پوشش نمی دهد.

بهترین زمان انجام لیفت ابرو با بوتاکس چه زمانیست؟

 به طور کلی بهترین زمان برای بالا بردن ابرو ها با بوتاکس سنین بین ۳۰ تا ۵۰ سال می باشد. افرادی که در این بازه زمانی به سراغ تزریق بوتاکس رفته اند کمترین عوارض و در نتیجه رضایت بیشتری نیز داشته اند؛ اما برخی افراد زیر ۳۰ سال که مشکل افتادگی ابرو و خطوط اخم را دارند نیز می توانند از روش لیفت ابرو با بوتاکس استفاده کنند.

نتایج تزریق بوتاکس برای افراد با سن کمتر از ۳۰ سال یا بیشتر از ۵۰ سال می تواند متفاوت باشد. در هر صورت پیش از اقدام به تزریق بوتاکس نیاز است با یک جراح متخصص زیبایی مشورت کنید تا بتوانید بروز هر گونه مشکل را به حداقل برسانید.

سوالات متداول لیفت ابرو با بوتاکس

۱-برای جلوگیری از کبودی پس از لیفت ابرو با بوتاکس چه باید کرد؟

توصیه می شود پیش از انجام لیفت ابرو با بوتاکس از مصرف آسپیرین و داروهای ضد التهابی مانند ژلوفن خودداری کنید.

۲-نتیجه ی بوتاکس ابرو چه زمانی قابل رویت است و چقدر ماندگاری دارد؟

نتیجه لیفت ابرو با بوتاکس به سرعت قابل مشاهده بوده و ۳ تا ۵ ماه ماندگاری دارد. بسته به نوع بوتاکسی که تزریق می شود ممکن است تاثیر کامل بوتاکس تا 24 ساعت مشخص نشود.

۳-مدت زمان انجام لیفت ابرو با بوتاکس چقدر است؟

این فرآیند به طور معمول ۲ تا ۵ دقیقه بیشتر طول  نمی کشد و پس از آن تا چند دقیقه روی محل تزریق کمپرسور یخ قرار داده می شود.

۴-چه مراقبت هایی قبل و بعد از لیفت ابرو با بوتاکس نیاز است انجام شود؟

قبل از لیفت ابرو با بوتاکس نیاز به مراقبت خاصی ندارید، ممکن است متخصص پوست و مو قبل از تزریق بوتاکس از مواد بی حسی روی پوست استفاده کند. بعد از تزریق  بوتاکس بهتر است از عضلات ابرو استفاده شود و ناحیه مورد نظر به هیچ وجه ماساژ داده  نشود.

۵-آیا تزریق بوتاکس به ابرو درد دارد؟

میزان درد هنگام تزریق بوتاکس به آستانه تحمل بیمار بستگی دارد و در حالت عادی تا ۳۰ دقیقه بعد از تزریق بوتاکس ممکن است بیمار احساس درد داشته باشد.

۶-آیا ممکن است پس از تزریق بوتاکس احساس تهوع داشته باشید؟

تهوع یکی از شایع ترین عوارض پس از تزریق بوتاکس است؛ البته این تهوع اغلب خفیف بوده و ماندگاری آن بین سه تا چهار روز پس از تزریق بوتاکس متغیر می باشد.

۷-افتادگی پلک و ابرو پس از انجام لیفت ابرو با بوتاکس ممکن است اتفاق بیفتد؟

لیفت ابرو با بوتاکس اگر زیر نظر افراد غیر متخصص انجام شود می تواند عوارضی که از نظر زیبایی شناختی نامطلوب به شمار می روند را نیز به دنبال داشته باشد؛ عوارضی چون افتادگی پلک در دراز مدت، تورم بافت های لنفاوی ابرو و پلک، افزایش خطوط مجاور بینی، شل شدن پلک و چهره بی احساس را می توان نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *