جراحی زیبایی

جراحی زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم

به نظر می رسد واژه تامی تاک شما را یاد انیمیشن های زمان کودکی تان بیندازد! اما surgery Tummy Tuck نام عامیانه و متداول عمل جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی است که این روزها طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. اگر با ورزش های سخت و رژیم نتوانسته اید به فرم شکم مورد نظرتان حتی نزدیک شوید؛ جراحان پلاستیک با عمل تامی تاک به کمک شما می آیند!

تصمیم گیری برای جراحی زیبایی شکم

آیا پلانگ رفتن و دراز نشست به شما در ساختن فرم شکم مطلوب تان کمک خاصی نکرده اند؟ خیلی وقت است کالری دریافتی روزانه تان را محدود کرده اید ولی هنوز شکم تان آب نشده؟

اگر در چنین شرایطی هستید بهتر نیست به جراحی زیبایی شکم فکر کنید. ابدومینوپلاستی عمل جراحی است که جراح با برداشتن بافت های شل و افتاده شکم و هم چنین محکم کردن عضلات شکمی به دیواره شکم، اقدام به زیبا سازی فرم شکم شما می کند. عمل تامی تاک را با لیپوساکشن اشتباه نگیرید!
البته جراح پلاستیک می تواند در کنار این عمل اقدام به لیپوساکشن شکم و لیپوماتیک شکم و پهلوها نیز هم کند. همچنین برای از بین بردن ترک شکم و خط سزارین نیز بهترین گزینه عمل جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی می باشد. عمل زیبایی شکم یک عمل جراحی ماژور و سنگین است؛ بنابراین باید قبل از این که تصمیم به انجام آن بگیرید حقایقی درباره آن بدانید که در ادامه بررسی می کنیم.

بهترین کاندید برای جراحی زیبایی شکم چه کسی است؟

ابدومینوپلاستی برای زنان و مردانی که در وضعیت مناسب سلامتی هستند؛ انتخاب مناسب و بدون ضرری است. خانم هایی که چندین بارداری را تجربه کرده اند و از بافت های پوست و چربی اضافی شکم خود کلافه شده اند از جراحی زیبایی شکم بسیار سود می برند. هم چنین این عمل برای مردان و زنانی که اضافه وزن داشته و اکنون شکم شان حالت افتاده و شلی دارد مفید است.

جراحی زیبایی شکم برای چه کسانی مناسب نیست؟

افرادی که در گروه زیر قرار می گیرند نباید اقدام به عمل جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی نمایند:

اگر خانم هستید و قصد عمل تامی تاک را دارید و در عین حال تصمیم دارید باردار شوید؛ توصیه ما به شما این است این عمل را به زمانی موکول کنید که بچه های مورد نظرتان را داشته باشید. بهترین زمان عمل جراحی شکم بعد از بارداری می باشد نه قبل از آن.

آیا قصد دارید وزن بیشتری کم کنید؟ بنابراین جراحی زیبایی شکم هنوز برای شما زود است. به عبارتی عمل تامی تاک یک راه جایگزین برای از دست دادن چربی نیست بلکه قدم آخر است و به عنوان یک اقدام مکمل می تواند راهگشا باشد.

برخی تصور می کنند این جراحی هیچ گونه اسکاری بر جا نخواهد گذاشت؛ در این صورت بهتر است قبل از عمل تامی تاک با جراح متخصص خود صحبت کنید تا درباره محل اسکار برش های عمل و طول آن ها برای شما توضیحاتی بدهد.

آمادگی لازم برای جراحی زیبایی شکم

اولین اقدام انتخاب یک جراح پلاستیک ماهر و باتجربه است. در اولین ویزیت می توانید با جراح متخصص صحبت کنید و نوع جراحی زیبایی شکم خود را تعیین کنید. این که می خواهید عمل ابدومینوپلاستی کامل انجام بدهید یا پارشیال و جزئی؟

در نوع ابدومینوپلاستی کامل، از استخوان لگن سمت راست تا چپ را پزشک برش می دهد و به میزانی که نیاز باشد بافت های چربی و اضافی را خارج می کند؛ در این نوع عمل لازم است لوله های درناژ برای چند روزی زیر پوست شما قرار بگیرند. در عمل ابدومینوپلاستی پارشیال یا مینی پزشک فقط بافت های چربی در زیر ناف را خارج می کند و بسته به کیس مورد نظر در حد 2 ساعت طول می کشد. لازم نیست رژیم غذایی شدید و سختی پیش از عمل داشته باشید. یک رژیم لاغری متعادل و کامل به شما کمک می کند پروسه بهبودی را بهتر و سریع تر طی کنید.

جراحی زیبایی شکم چه عوارضی دارد؟

شایع ترین عارضه آن دردی است که بین چند هفته تا چند ماه بعد ممکن است وجود داشته باشد. پزشک متخصص زیبایی برای شما مسکن تجویز می کند تا راحت تر با این مسئله کنار بیایید. ممکن است عوارضی مثل بی حسی، کبودی و احساس خستگی و کسالت را هم تجربه کنید. نادرترین و خطرناک ترین عارضه این عمل تشکیل لخته های عروقی است که در صورتی که فرد بیماری دیابت، قلبی، ریوی و کبدی داشته باشد امکان آن بیشتر می شود.

سوالات متداول جراحی زیبایی شکم

1-بعد از عمل ابدومینوپلاستی چه نکاتی را رعایت کنم؟

بعد از عمل جراحی زیبایی شکم نمی توانید به تنهایی به خانه برگردید. بهتر است حتما یک همراه داشته باشید. از قبل کمپرس یخ، لباس گشاد و راحت، وازلین و دوش های حمام دستی در منزل تهیه کنید.

2-چرا توصیه می کنند قبل از جراحی زیبایی شکم سیگار را ترک کنم؟

پزشک از شما می خواهد از دو هفته قبل از عمل تا دو هفته بعد از عمل مصرف دخانیات را ترک کنید. صرف این که روز عمل سیگار نکشید کفایت نمی کند! چون سیگار کشیدن می تواند منجر به افزایش خونریزی شود. به علاوه دوره نقاهت بعد از جراحی زیبایی شکم نیز طولانی خواهد شد.

3-جراحی زیبایی شکم چقدر طول می کشد؟

بسته به بیمار مورد نظر بین یک تا پنج ساعت طول می کشد. قبل از شروع جراحی زیبایی شکم نیز چند ساعت زودتر باید در کلینیک یا بیمارستان حضور داشته باشید تا اقدامات و آمادگی های اولیه برای شما انجام شود.

4-آیا عمل ابدومینوپلاستی یک جراحی سرپایی است؟

در برخی موارد بیمار یک شب در بیمارستان یا کلینیک بستری می شود. بنابراین نمی توان گفت که یک جراحی سرپایی است. جراحی زیبایی شکم یک عمل ماژور بوده و لازم است قبل از آن توسط متخصص بیهوشی، بیهوش شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *