بیماری های گوارشی

درمان هموروئید و شقاق با عسل

درمان هموروئید و شقاق با عسل به خصوص عسل طبی فوراور یک معجزه است که برای درمان انواع زخم در نواحی مختلف بدن کاربرد دارد. هموروئید و شقاق دو بیماری شایع مقعدی هستند که می توانند در هر سنی بروز کنند. اگرچه این دو بیماری در اکثر موارد با هم اشتباه گرفته می شوند، ولی به هر حال با توجه به شرایط خاصی که برای این دو بیماری وجود دارد، هر یک از آن ها دارای علائم متفاوتی می باشند. درمان هموروئید و درمان شقاق با روش های مختلفی امکان پذیر است و لازم است که افراد از هر یک از روش های درمانی مناسب برای درمان این دو بیماری استفاده کنند تا بیماری پیشرفت نکند. درمان هموروئید و شقاق با عسل امکان پذیر است و این روش درمانی، جزء روش های درمانی ساده و خانگی این بیماری محسوب می شود..

عسل برای درمان زخم شقاق

آشنایی با هموروئید و شقاق

هموروئید و شقاق هر دو جزء بیماری های شایع مقعدی می باشند، ولی با هم تفاوت های بسیار زیادی دارند. هموروئید که با نام بواسیر نیز شناخته می شود، یک بیماری مقعدی شایع است که عمدتا رگ های دور مقعد را متورم می کند. بواسیر در انواع مختلفی وجود دارد و ممکن است موجب درد، خونریزی و احساس بد در هنگام مدفوع شود. عوامل مختلفی وجود دارند که احتمال به وجود آمدن هموروئید را افزایش می دهند که از جمله آن ها می توان به یبوست و اسهال اشاره کرد.

شقاق از جمله بیماری های مقعدی است که بیشتر در اثر ترک خوردگی پوست رخ می دهد. در این نوع بیماری، فرد بیمار احساس درد و سوزش و خونریزی زیادی در ناحیه آسیب دیده دارد. با توجه به اینکه علائم این دو بیماری مقعدی مشابه هستند، معمولا هر دوی آن ها با هم اشتباه گرفته می شوند.

معجزه درمان هموروئید و شقاق با عسل

عسل به عنوان یک ماده آنتی باکتریال شناخته می شود که می تواند برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار گیرد. درمان هموروئید و شقاق با عسل امکان پذیر است؟ این سوالی است که برای بسیاری از افراد پیش می آید.

عسل با داشتن خواص مختلف به ویژه خواص ضد التهابی و ضد میکروبی، نقش موثری در درمان هموروئید و شقاق دارد. اگرچه تحقیقات بسیار گسترده ای پیرامون استفاده از عسل برای درمان شقاق و هموروئید انجام نشده است. ولی همان تحقیقات محدود نشان می دهند که هموروئیدها و شقاق های خفیف می توانند با عسل درمان شوند.

نحوه استفاده از عسل برای درمان هموروئید و شقاق

اگرچه بسیاری از افراد از روش های درمانی دیگری برای درمان بواسیر و شقاق استفاده می کنند، ولی به هر حال می توان از عسل به صورت موضعی و خوراکی برای درمان این بیماری استفاده نمود. مصرف خوراکی عسل باعث کاهش علائم هموروئید و شقاق می شود. ولی بهتر است که برای مشاهده نتیجه مطلوب، حتما به صورت موضعی نیز از عسل استفاده کنید. در ادامه به نحوه استفاده از عسل برای درمان هموروئید و درمان شقاق اشاره می کنیم.

• برای اینکه عسل را بر روی ناحیه آسیب دیده در اثر بیماری بواسیر و یا شقاق قرار دهید، لازم است که ابتدا پوست ناحیه آسیب دیده را تمیز کنید.
  • سپس، مقداری از عسل طبیعی را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید و دراز بکشید تا عسل جذب ناحیه آسیب دیده شود و اثر خود را بگذارد.
  • پس از گذشت 15 دقیقه، عسل اثربخشی خود را نشان می دهد و می توانید شاهد کاهش سوزش ناحیه آسیب دیده باشید.
  • حال می توانید ناحیه آسیب دیده را بشویید و بیشتر استراحت کنید.
  • برای اینکه نتیجه مطلوبی از این روش بگیرید، بهتر است که هر روز از عسل استفاده کنید.
  • در صورتی که بعد از مصرف عسل، شاهد افزایش علائم بیماری هموروئید و شقاق بودید، بهتر است با پزشک متخصص برای روش درمانی خود مشورت کنید و در صورت نیاز دیگر از عسل استفاده نکنید!

عسل طبی برای هموروئید و شقاق

بهترین عسل برای درمان هموروئید و شقاق چیست؟

بهترین عسل برای درمان هموروئید و شقاق عسل طبیعی فوراور می باشد. زیرا این محصول کاملا ارگانیک و با کیفیت است و حاوی قند و شکر نمی باشد. زنبورهایی که عسل فوراور را تولید می کنند از بهترین نژاد زنبورهای اسپانیایی می باشند که از مزارع ارگانیک اسطوخودوس و رزماری یا شکوفه های باغ‌ های پرتقال تغذیه می کنند. به همین دلیل رنگ و بوی این عسل با تمام عسل هایی که تاکنون چشیده اید متفاوت است. خاصیت ضدباکتریایی و ترمیم کنندگی بالای این عسل باعث می شود که بهترین گزینه برای درمان هموروئید و شقاق و حتی زخم های جراحی باشد. از این عسل به عنوان عسل طبی نیز می توان یاد کرد و با اطمینان کامل برای ترمیم انواع زخم از آن استفاده کرد.