جراحی زیبایی

عمل لیفت شقیقه و ابرو

عمل لیفت شقیقه و ابرو

عمل لیفت شقیقه و ابرو از جمله عمل های جراحی زیبایی هستند که امروزه برای پیشگیری از افتادگی ابرو، از بین بردن چین و چروک های پیشانی و پیری چهره و صورت از آن ها استفاده می کنند. همانطور که می دانید پیری صورت تاثیرات قابل توجهی بر ابرو، ناحیه ی پیشانی و شقیقه افراد دارد، به همین منظور جراحی های زیبایی متعددی در این زمینه وجود دارند تا با برطرف کردن برخی چین و چروک های صورت از پیری زودرس چهره و مشکلات و عواقب آن جلوگیری به عمل آورند.

همچنین لازم به ذکر است که عمل لیفت شقیقه و ابرو دو عمل کاملا مجزا از یکدیگر بوده و در خصوص انجام جراحی و تاثیراتی که بر چهره افراد دارند، با یکدیگر متفاوت می باشند؛ بنابراین پیش از انجام هر یک از این عمل های زیبایی لازم است که با چگونگی انجام جراحی ها و تاثیرات آن ها آشنا باشید، به همین منظور امروز قصد داریم در این مقاله ضمن بررسی این دو عمل زیبایی به تفاوت ها و تاثیرات متنوع عمل لیفت شقیقه و ابرو نیز بپردازیم و شما را با روش های اجرای جراحی لیفت شقیقه و ابرو آشنا نماییم.

لیفت شقیقه

 لیفت شقیقه اغلب برای افتادگی های ابرو، چروک پیشانی و شقیقه استفاده می شود. لیفت شقیقه هم به تنهایی و هم با لیفت پیشانی قابل انجام است و در صورتیکه این دو عمل جراحی با هم انجام شوند، تاثیر بسزایی روی جوانسازی صورت شما دارند.

در این عمل، جراح متخصص زیبایی با احتیاط و دقت فراوان، لایه های زیر پوست پیشانی و شقیقه را لیفت می کند تا خطوط و چروک های پیشانی از بین برده و ظاهری زیبا ایجاد نمایند. لذا در این حالت در ناحیه شقیقه فرد برش های ریزی ایجاد می شود و جراح متخصص با کشیدن این لایه ها، در جهت حذف چروک ها و خطوط پوستی تلاش می کند. بطور کلی دو نوع لیفت شقیقه وجود دارد:

نوع اول :Superficial Musculoaponeurotic System (SMAS)

این روش برای از بین بردن چین و چروک های سطحی بسیار ایده آل و کاربردی بوده و در لایه ی اپیدرمی پوست انجام می شود.

نوع دوم یا تکنیک جدید :Minimal Access Cranial Suspension (MACS)

این نوع لیفت که به عنوان لیفت شقیقه انجام می شود، برای از بین بردن چین و چروک عمیق در لایه های زیرین پوست انجام می شود. همچنین لازم به ذکر است که در رابطه با بیهوشی در این جراحی افراد می توانند در صورت نگرانی، به جای بیهوشی کامل از بی حسی موضعی استفاده کنند.

لیفت ابرو

همانطور که می دانید با افزایش سن ، پوست صورت شل شده و حالت ارتجاعی، زیبایی و جوانی خود را از دست می دهد. این تغییرات اغلب ممکن است در نواحی ابروها رخ داده و موجب افتادگی آن ها شوند و لذا مشکلات متعددی از جمله افتادگی ابروها و شکل گیری چین و چروک ها روی پیشانی را برای شما به وجود آورند و چهره ای خسته، خشمگین، پیر و رنجور در شما ایجاد نمایند، به همین منظور امروزه برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی از عمل های مختلف لیفت ابرو برای بالا کشیدن ابروها استفاده می کنند.

لیفت ابرو همواره یک عمل زیبایی غیر جراحی بوده و به سه روش قابل انجام است. تزریق ژل، انجام عمل بوتاکس و بالا بردن ابروها با نخ سه روش اصلی عمل لیفت ابرو بوده که شما می توانید با مراجعه به پزشک متخصص در این زمینه و دریافت مشاوره تخصصی، یکی از روش های عمل لیفت ابرو را انتخاب کرده و با انجام این عمل زیبایی ظاهری جوان، زیبا، ظریف و طبیعی را در چهره خود ایجاد نمایید.

چه افرادی عمل لیفت شقیقه و ابرو را انجام می دهند؟

این عمل می تواند بخشی از عمل لیفت صورت باشد. لیفت شقیقه و ابرو را بیشتر افرادی انجام می دهند که در قسمت انتهایی ابروی خود دارای افتادگی پوست باشند؛که در نهایت فشاری که ابرو بر روی  پلک بالایی و پایین آمدن آن می گذارد موجب کاهش میدان بینایی می شود.

افتادگی پوست در قسمت شقیقه سبب افتادگی گوشه چشم‌ها و همچنین ابروها می شود که می تواند تاثیر نامطلوبی بر روی ظاهر چشم ‌ها و جذابیت شما  بگذارد. لیفت شقیقه را همچنین می توان به تنهایی انجام داد ولی در صورتی که این عمل را به همراه لیفت پیشانی و لیفت میانی صورت، به شکل هم زمان انجام می دهید، می توانید نتایج بسیار مناسب و رضایت ‌بخشی را نسبت به روش های دیگر تجربه کنید.

اما در پاسخ به سوالی که در ابتدای این بخش پرسیده شد، باید بگوییم افرادی عمل لیفت شقیقه و ابرو را انجام می دهند که:

  • اشخاصی که از سلامت عمومی خوب و مناسبی برخوردار می باشند.
  • اشخاصی که تمایل دارند اثرات قابل مشاهده پیری زودرس پوست و صورت خود را کاهش دهند.
  • اشخاصی که قصد دارند مشکلات ژنتیکی خود از جمله مشکلات افتادگی پوست شقیقه و ابرو را درمان نمایند یا بهبود بخشند.

مزیت های لیفت شقیقه و ابرو

بهبود خطوط چهره: اگر لیفت شقیقه و ابرو توسط جراح با ظرافت انجام شود، می تواند بسیاری از چین و چروک های صورت شما را از بین ببرد.

کلاژن سازی بعد از انجام عمل: با توجه به این که بعد از عمل لیفت شقیقه و ابرو پوست تا حد زیادی کشیده می شود؛ لذا می توان گفت که با این عمل جراحی فرصت تجدید و کلاژن سازی برای لایه ی زیرین پوست فراهم می شود.

ایجاد تقارن روی صورت: لیفت شقیقه و ابرو اگر توسط پزشک با تجربه انجام شود، موجب ایجاد تقارن در صورت شما شده و جلوه ی زیباتری به چهره ی شما می بخشد.

بهبود شل شدگی ها و افتادگی های پوست: لازم به ذکر است که با افزایش سن و به مرور زمان، پوست صورت و به خصوص پوست نواحی بالای ابرو و شقیقه ها، کلاژن و الاستین خود را از دست می دهد ولایه های پوستی علاوه بر تو رفتگی و ایجاد چین و چروک، کشش خود را از دست می دهند. یکی از اهدافی که در لیفت پیشانی دنبال می شود، سفت شدن ناحیه شقیقه و پیشانی است.

ایجاد جای زخم کمتر: عمل لیفت شقیقه و ابرو در مقایسه با عمل های جراحی زیبایی دیگر، پس از بهبود آثار کمتری ایجاد می کنند که با تجویز دارو توسط دکتر آثار آنها کاملا برطرف می شود.

دوره ی نقاهت و مراقبت های لازم بعد از انجام عمل لیفت شقیقه و ابرو

پس از انجام عمل لیفت شقیقه و ابرو می توانید برای جلوگیری از تورم و کبودی از کمپرس سرد استفاده کنید اما باید توجه داشت که اگر این کمپرس را به صورت مستقیم بر روی چشم و پیشانی قرار دهید نتیجه بر عکسی خواهد داشت.

معمولا می توانید پس از گذشت 48 ساعت بعد از انجام عمل حمام کنید اما باید طوری حمام کرد که زخم مستقیما با آب در تماس نباشد. همچنین از قرار گرفتن در وان یا استخر به مدت 4 یا 6 هفته بعد از عمل پرهیز کنید.

از قرار گیری مستقیم در معرض نور آفتاب به مدت 6 تا 12 ماه بعد از عمل جلوگیری کرده و در صورت غیر قابل اجتناب بودن از ضد آفتاب های قوی استفاده کنید.

بخیه های عمل جراحی لیفت شقیقه و ابرو از نوع جذبی می باشند؛ اما درصورت غیر جذبی بودن این بخیه ها لازم است که بخیه ها پس از 10 روز توسط پزشک کشیده شوند.

تفاوت های عمل لیفت شقیقه و ابرو

در خصوص بررسی تفاوت های عمل لیفت شقیقه و ابرو باید بگوییم که اکثر روش های لیفت ابرو برای بالا بردن کل ابرو در جهت رو به بالا طراحی شده اند. این امر همواره با یک تکنیک باز انجام می شود که شامل ایجاد یک برش در بالای سر یا روش آندوسکوپی از طریق برش های کوچک می باشد؛

اما لیفت شقیقه، لیفت ناحیه جانبی ابرو بوده و در این روش کل ابرو را بالا برده نمی شود بلکه این عمل با ایجاد یک شکاف دوطرفه و بالا بردن ناحیه جانبی ابرو در جهت رو به بالا انجام می پذیرد.

لیفت ابرو به روش های متفاوتی انجام می شود و معمولا اجرای این روش ها به وضعیت بیمار بستگی داشته و در افراد مختلف به شکل های گوناگونی انجام می شود و این در حالی است که عمل لیفت شقیقه عموما در افراد مختلف به شکل ثابتی قابل انجام می باشد.

در نتیجه باید گفت که به طور کلی عمل لیفت شقیقه و ابرو به منظور اصلاح افتادگی پیشانی کاربرد داشته و لذا هر دو این عمل های جراحی به لحاظ کاربردی تقریبا یکسان می باشند؛ اما اگر تصمیم دارید که عمل لیفت شقیقه و ابرو را انجام دهید، همواره لازم است که با یک متخصص جراحی زیبایی باتجربه مشورت کنید، چرا که این جراح با بررسی مشکلات و وضعیت سلامتی شما همواره می تواند در انتخاب بهترین و مناسب ترین روش جراحی به شما کمک کند.

سوالات متداول لیفت شقیقه و ابرو

1-برش های لیفت شقیقه و ابرو در کجا قرار دارد؟

برش ها در عمل لیفت شقیقه و ابرو همواره به دو شکل قابل انجام است و این جراح متخصص زیبایی است که تصمیم می گیرد از کدام روش برای ایجاد برش و انجام عمل استفاده کند؛ اما به طور کلی پزشک از ایجاد برش بر بالای سر یا روش آندوسکوپی برای انجام این عمل زیبایی استفاده می کند.

2-چه افرادی می توانند لیفت شقیقه و ابرو را انجام دهند؟

تمام افرادی که از شرایط جسمانی نرمالی برخوردارند، می توانند از این عمل زیبایی استفاده کنند؛ اما به طور کلی این عمل زیبایی به افرادی که از پیری زودرس چهره رنج می برند یا به دلیل مشکلات ژنتیکی ابروهای افتاده و پیشانی های پر چین و چروک دارند، توصیه می شود.

3-آیا لیفت شقیقه و ابرو با بی حسی موضعی انجام می شود؟

عمل لیفت شقیقه و ابرو با توجه به صلاح دید جراح متخصص زیبایی می تواند با بی حسی موضعی یا سایر روش های بیهوشی انجام شود.

4-آیا تاثیر لیفت شقیقه و ابرو موقت است؟

لیفت شقیقه و ابرو در حال حاضر جزء مهم ترین عمل های زیبایی هستند که شما می توانید به کمک آن ها به صورت دائم از شر چین و چروک های پیشانی خود خلاص شوید. در واقع این عمل زیبایی از جمله عمل هایی است که توانسته با تاثیرات دائمی خود بر چهره افراد، در دسته محبوب ترین عمل های زیبایی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *