خدمات پوست

فواید میکرونیدلینگ صورت

فواید میکرونیدلینگ صورت

داشتن پوست زیبا و جوان از دیر باز دغدغه بسیاری از افراد بوده و هست. بسیاری از افراد برای داشتن پوست شاداب، جوان و بدون چین و چروک روش های متفاوتی را دنبال می کنند. روش های متفاوتی از جمله روش های خانگی و شیمیایی برای مراقبت از پوست وجود دارد و هر کدام از این روش ها کم و بیش در سلامت پوست تاثیر دارند. روش های کلینیکی زیادی نیز امروزه وجود دارند که برای داشتن پوست سالم و زیبا می توان از آن ها استفاده کرد. میکرونیدلینگ یکی از این روش های کلینیکی است به دلیل داشتن مزایای فراوانی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه مقاله اطلاعاتی در مورد میکرونیدلینگ و فواید آن در اختیار شما قرار خواهیم داد.

میکرونیدلینگ صورت چیست؟

میکرونیدلینگ روشی است که برای درمان اغلب مشکلات پوستی قابل استفاده است. در این روش تعداد زیادی سوزن های ریز وارد پوست شده و باعث آسیب به آن می شود. این آسیب باعث تولید و ترشح ترمیم کننده های طبیعی پوست می شود ودر نتیجه آن قسمت از پوست به تدریج درمان می شود. این روش برای درمان بسیاری از عوارض پوستی چون چین و چروک، اسکار، جوش و جای جوش، آلوپسی، کک و مک و لک، ترک های پوستی و افتادگی پوست مفید است. میکرونیدلینگ صورت تاثیر زیادی در جوانسازی پوست دارد؛ چراکه با ورود سوزن به محل درمان کلاژن سازی تا حد زیادی تحریک می شود و کلاژن پروتئینی ساختاریست که در نشاط و سلامت پوست تاثیر بسزایی دارد.

میکرونیدلینگ صورت چگونه انجام می شود؟

پس از تشخیص میکرونیدلینگ صورت به عنوان روش مناسب درمان توسط پزشک متخصص پوست و مو، پوست بیمار توسط کادر درمانی پاکسازی می شود. در صورت صلاحدید پزشک، پس از پاکسازی پوست از مواد بی حسی روی پوست بیمار استفاده می شود. پس از آماده شدن پوست بیمار برای درمان، پزشک متخصص پوست و مو نوعی رولر را که سطح آن با سوزن های بسیار ریز پوشیده شده است، روی پوست بیمار حرکت می دهد. حرکت این رولر روی پوست چندین بار تکرار می شود. این سوزن ها در ناحیه میانی پوست که درم نام دارد قرار می گیرند و باعث ایجاد زخم و آسیب بافتی در این ناحیه می شوند. همزمان با ایجاد زخم روی صورت از مواد کلاژن ساز چون ویتامین C یا اسید هیالورونیک برای افزایش تاثیر میکرونیدلینگ استفاده می شود. با خونریزی زخم ها، سلول های ترمیم کننده پوست فعال شده و کلاژن سازی را افزایش می دهند. علاوه بر کلاژن، الاستین و دیگر موادی که برای ترمیم و سلامت پوست نیاز است، با ایجاد زخم در درم، نیز ترشح می شوند. ترشح و عملکرد این مواد روی پوست دست به دست هم می دهند و به تدریج عارضه های پوستی را از بین می برند.

میکرونیدلینگ صورت چه فوایدی دارد؟

میکرونیدلینگ صورت نوعی روش غیر تهاجمی است و عوارض چندانی ندارد. البته ممکن است تا مدتی پس از درمان فرد احساس خارش و یا التهاب داشته باشد ولی با رعایت نکات مراقبتی پس از میکرونیدلینگ صورت می توان آن ها را کنترل کرد. چیزی که اهیمت دارد این است که میکرونیدلینگ صورت مزایای بسیار بیشتری به عوارض آن دارد. در ادامه به شرح برخی از این مزایا خواهیم پرداخت:

  • این روش با تحریک تولید کلاژن و افزایش جریان خون در محل درمان به صورت طبیعی باعث جوانسازی پوست می شود.
  • روش میکرونیدلینگ برای انواع پوست مناسب است و حتی از آن می توان برای نواحی حساس مانند اطراف چشم و دست ها از آن استفاده کرد.
  • تمامی طیف های پوست می توانند به وسیله میکرونیدلینگ صورت تحت درمان قرار بگیرند.
  • وسعت کاربرد میکرونیدلینگ صورت بسیار زیاد است و تقریبا تمامی عوارض پوستی را می تواند درمان کند.
  • سوزن های وارد شده به پوست در روش میکرونیدلینگ، از جنس تیتانیوم هستند و به همین دلیل هم برخلاف روش های مشابه دمای این سوزن ها حین درمان بالا نمی رود و باعث سوختگی پوست نمی شوند.
  • هزینه میکرونیدلینگ صورت به مراتب از دیگر روش های درمانی کم تر است.
  • دوره نقاهت این روش نسبت به دیگر روش ها کوتاه تر است.
  • روشی ایمن است و نتایج مطلوبی بر جای می گذارد.

سوالات متداول  فواید میکرونیدلینگ صورت

1-آیا میکرونیدلینگ صورت درد دارد؟

یکی از مزایای میکرونیدلینگ بدون درد بودن این روش است. سوزن های وارد شده به پوست اغلب بسیار ریز هستند و اکثر بیماران هنگام ورود این سوزن ها به پوست دردی حس نمی کنند. با این حال، در صورت احساس ناراحتی بیمار با صلاحدید پزشک از داروهای بی حس کننده مانند لیدوکائین روی پوست بیمار استفاده می کنند.

2-آیا میکرونیدلینگ در درمان ریزش مو تاثیر دارد؟

میکرونیدلینگ مو نیز یکی از روش های درمانی برای درمان ریزش مو و تقویت مو می باشد که در آن سوزن های وارد شده به پوست سر باعث تحریک و تقویت فولیکول مو می شوند و  عمل خون رسانی و تغذیه مو ها را افزایش می دهند.

3-چند جلسه میکرونیدلینگ صورت برای گرفتن نتیجه مطلوب نیاز است؟

با توجه به نوع و شدت عارضه پوستی تعداد جلسات مورد نیاز برای نتیجه دادن میکرونیدلینگ می تواند متغیر باشد. در اغلب بیماران 4 تا 6 جلسه درمانی با فاصله 1 ماه برای حاصل شدن نتیجه دلخواه کافی است.

4-مشاهده نتایج میکرونیدلینگ چقدر پس از جلسات درمانی قابل مشاهده است؟

از زمانی که بیمار درمان عارضه پوستی صورت را با میکرونیدلینگ شروع می کند تا زمانی که نتایج به صورت کامل قابل مشاهده شود، 4 تا 6 هفته طول می کشد. این مدت ممکن است برای برخی بیماران بیشتر و برای برخی دیگر کمتر باشد.

5-آیا نتایج میکرونیدلینگ صورت دائمی است؟

در صورتی که بیمار دوره درمان را به پایان برساند، نتایج حاصل از میکرونیدلینگ صورت تا مدت زیادی باقی می ماند. این مدت بستگی به میزان مراقبت بیمار از پوست پس از درمان نیز دارد؛ بنابراین مدت زمان ماندگاری نتایج میکرونیدلینگ صورت در هر بیمار می تواند متفاوت باشد. به صورت میانگین این مدت بین 1 تا 3 سال متغیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *