خدمات پوست

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ

با افزایش سن نمود های پیری روی صورت شروع به نمایان شدن می کنند. چین و چروک، افتادگی پوست صورت، شل شدن صورت، نازک شدن پوست صورت و دیگر مشکلات پوستی از جمله عوارضی هستند که با افزایش سن برای اغلب افراد اتفاق می افتند. این عوارض باعث سلب اعتماد به نفس افراد می شود و به همین دلیل اغلب افراد به دنبال روشی هستند تا این عوارض را رفع کنند. روش های متعددی از جمله بوتاکس صورت، جراحی لیفتینگ و انواع لیزر های جوانسازی برای رفع این عوارض وجود دارد. لیفت صورت با نخ نیز یکی دیگر از روش های از بین بردن افتادگی و چین و چروک صورت است. در ادامه مقاله در این مورد توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

روش لیفت صورت با نخ چیست

لیفت صورت با نخ یکی از روش های نوین رفع نشانه های پیری از جمله افتادگی پوست، غبغب و چین و چروک است. در این روش پوست با استفاده از نخ های قابل جذب کشیده می شود و این کشیدگی باعث از بین رفتن عوارض می شود.

این روش نوعی طب سوزنی محسوب می شود و به صورت طبیعی باعث ایجاد کلاژن و ایجاد الاستیسیته پوست می شود. این روش همچنین تاثیر زیادی در ایجاد استحکام پوست و جلوگیری از ایجاد عوارض پوستی جدید دارد.

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می شود

پس از مشورت با پزشک و انتخاب روش مناسب درمان، صورت بیمار توسط کادر درمانی با مواد ویژه پاکسازی می شود. پس از پاکسازی صورت، با صلاحدید پزشک از مواد بی حسی موضعی یا تزریقی استفاده می شود. پس از آماده شدن پوست بیمار برای درمان، پزشک متخصص پوست و مو شروع به تزریق نخ ها به زیر پوست بیمار می کند.

این نخ ها با سوزن های ویژه به قسمت های خاصی از پوست از جمله شقیقه ها، کناره های صورت و پیشانی تزریق می شوند. نخ ها بعد از سه تا چهار ماه جذب بدن می شوند، در حالی که در این مدت اطراف این نخ ها کلاژن سازی و الاستین سازی انجام شده است؛ در نتیجه پوست پس از جذب نخ ها به صورت لیفت شده باقی خواهد ماند.

عوارض استفاده از لیفت صورت با نخ

با توجه به اینکه لیفت صورت با نخ یکی از روش های غیر تهاجمی در درمان عوارض پوستی است و در این روش از نخ های جاذب استفاده می شود، عوارض چندانی بیمار را تهدید نمی کند. در مواردی پس از درمان ممکن است بیمار دچار قرمزی، التهاب یا کبودی در محل های تزریق شود.

تا حدودا ده روز پس از تزریق نیز ممکن است جای تزریق زخم باشد که به تدریج رفع خواهد شد. جای این زخم های روی صورت نمی ماند. در برخی از بیماران نیز ممکن است درد در محل هایی که نخ قرار گرفته شده است نیز وجود داشته باشد که با استفاده از کمپرس یخ یا مسکن می توان این درد را تسکین داد.

سوالات متداول لیفت صورت با نخ

1-هزینه لیفت صورت با نخ چقدر است؟

هزینه این روش لیفت صورت به عوامل مختلفی از جمله شدت عوارض، پزشک متخصص و موقعیت جغرافیایی بستگی دارد و به همین دلیل نمی توان هزینه مشخصی برای آن تعیین کرد.

2-موارد منع مصرف لیفت صورت با نخ چیست؟

بیماران بهتر است در صورت داشتن هرگونه بیماری زمینه ای از جمله بیماری های قلبی و عروقی و یا هر گونه مشکل پوستی مانند حساسیت پیش از استفاده از روش لیفت صورت با نخ با پزشک خود مشورت کنند.

3-ماندگاری نتایج لیفت صورت با نخ چقدر است؟

با توجه به شرایط بدن هر بیمار ماندگاری نتایج می تواند متغیر باشد. به طور معمول  نتایج حاصل از لیفت صورت با نخ حدودا 3 سال ماندگاری خواهد داشت.

4-جند جلسه درمانی لیفت صورت با نخ لازم است؟

این روش لیفت صورت تنها یک جلسه نیاز دارد که در اغلب موارد همراه با زاویه سازی فک انجام می شود. پس از آن حدودا دو جلسه معاینه نیاز است تا پزشک از صحت روند بهبودی اطمینان حاصل کند و برای بیمار مشکلی به وجود نیاید.

5-آیا مراقبت خاصی پس از لیفت صورت با نخ لازم است؟

دوره نقاهت لیفت صورت با نخ دو هفته زمان می برد. در این دو هفته بیمار نبایستی از مواد آرایشی استفاده کند. در صورتی که فرد بیمار آقا باشد، در این زمان بایستی از اصلاح صورت خودداری کند. همچنین رفتن به استخر، سونا و جکوزی ممنوع می باشد. بسیاری از مراقبت ها در کلینیک و توسط پزشک متخصص برای بیمار تجویز می شود که رعایت این مراقبت ها در تسریع روند بهبودی و دستیابی به نتایج مطلوب الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *