تغذیه و لاغری

هایفوتراپی برای لاغری

هایفوتراپی برای لاغری

در دنیای امروز به دلیل سبک زندگی و عادات غذایی ناسالم یا به دلایل ژنتیکی، بسیاری از افراد جامعه از چاقی و چربی های موضعی رنج می برند. روش های گوناگونی از جمله رژیم غذایی لاغری، ورزش های سنگین و جراحی برای از بین بردن چربی های موضعی و لاغر شدن وجود دارد. با پیشرفت تکنولوژی و کشف روش های درمانی نوین، امروزه روش های کلینیکی بسیاری برای لاغری وجود دارند. یکی از روش های محبوب و پرطرفدار هایفوتراپی برای لاغری است. در ادامه مقاله در مورد این روش اطلاعات بیشتری در اختبار شما قرار خواهیم داد.

هایفوتراپی برای لاغری چیست؟

هایفوتراپی برای لاغری یا هایفولیپولیز یکی از روش های کلینیکی برای از بین بردن چربی موضعی و لاغری است که در آن از امواج فراصوت با طول موج بالا برای از بین بردن سلول های چربی تجمع یافته زیر پوست استفاده می شود. علاوه بر آن، در این روش از نوعی تکنیک برای روشن کردن پوست و کلاژن سازی نیز استفاده می شود. این روش یک روش غیر تهاجمی و غیر جراحی است و بدون نیاز به بستری شدن یا ایجاد زخم در ناحیه درمان انجام می شود و به همین دلیل یکی از بهترین روش های از بین بردن چربی ها و لاغری است.

هایفوتراپی برای لاغری چگونه انجام می شود؟

پس از آنکه جراح متخصص زیبایی تشخیص داد هایفوتراپی برای بیمار مناسب است، کادر درمانی بیمار را برای انجام فرآیند آماده می کنند. پیش از درمان ابتدا پوست محل درمان را ضدعفونی و پاکسازی می شود؛ پس از آن ژل مخصوص روی پوست اعمال می شود. در نهایت جراح متخصص زیبایی دستگاه هایفوتراپی را، بسته به شرایط بیمار، به مدت یک تا دو ساعت روی محل درمان حرکت می دهد. با حرکت دادن دستگاه هایفوتراپی روی پوست، امواج فراصوت به عمق 1 تا 3 سانتیمری زیر پوست وارد می شوند. عمق ورود این امواج به تشخیص جراح متخصص زیبایی تعیین می شود. این امواج باعث از هم گسستن سلول های بافت چربی زیر پوست می شود. این سلول های چربی توسط بدن تجزیه می شود و به تدریج حجم بافت چربی کاهش می یابد و باعث لاغری بیمار می شود.

مزایای هایفوتراپی برای لاغری

هایفوتراپی برای لاغری نسبت به دیگر روش های کلینیکی لاغری و جراحی مزایایی دارد که باعث شده این روش نسبت به دیگر روش ها برتری هایی داشته باشد. برخی از مزایای روش هایفوتراپی برای لاغری به شرح زیر است:

  • تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان لاغری به روش هایفوتراپی بسیار کمتر از دیگر روش هاست.
  • نتایج لاغری با هایفوتراپی مطلوب و طبیعی است.
  • دوره نقاهت هایفوتراپی بسیار کوتاه است.
  • این روش به پوست آسیبی نمی رساند.
  • هایفوتراپی برای لاغری کاملا ایمن است.
  • خونریزی، زخم یا بخیه در این روش استفاده نمی شود.

عوارض هایفوتراپی برای لاغری

همانطور که قبلا گفته شد هایفوتراپی روشی است که تهاجم در آن نزدیک به صفر می باشد؛ به همین دلیل اغلب بیماران عوارض چندانی از خود نشان نمی دهند. با این وجود مانند دیگر روش های کلینکی ممکن است برخی عوارض مانند قرمزی پوست در محل درمان، التهاب، ورم و سوزش پوست ممکن است دیده شود. البته این عوارض تا چند ساعت پس از درمان رفع می شوند. در صورت ادامه این عوارض بهتر است با جراح متخصص زیبایی خود تماس حاصل فرمایید.

مراقبت های پس از انجام هایفوتراپی

هایفوتراپی برای لاغری روشی ایمن است و نیاز به مراقبت های ویژه ای ندارد. با این حال برخی مراقبت ها وجود دارند که بیمار بهتر است برای تسریع روند لاغری و حاصل شدن نتیجه بهتر آن ها را رعایت کند. برخی از این مراقبت ها را در ادامه می بینید:

  • بلافاصله پس از انجام هایفوتراپی، محل درمان را با آب خنک بشویید.
  • تا سه روز پس از انجام هایفوتراپی از حمام آب گرم یا شستشوی محل درمان با آب گرم خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری کنید.
  • در صورتی که از لوسیون بدن یا کرم های مرطوب کننده خاصی روی بدن خود استفاده می کنید، از بدون الکل بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.
  • از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق می شود خودداری کنید.
  • در محل درمان به هیج وجه از کرم لایه بردار استفاده نکنید.

سوالات متداول هایفوتراپی برای لاغری

1.چه کسانی نمی توانند از هایفوتراپی برای لاغری استفاده کنند؟

هایفوتراپی محدودیت سنی یا جنسی ندارد و تمام افرادی که از چاقی و چربی های موضعی رنج می برند، می توانند از این روش استفاده کنند. با این حال خانم های باردار و شیرده و برخی افراد که دارای مشکلاتی چون دیابت، عفونت یا بیماری های قلبی و عروقی هستند، نمی توانند از این روش استفاده کنند.

2.هزینه هایفوتراپی برای لاغری چگونه تعیین می شود؟

هزینه هایفوتراپی برای لاغری با توجه به عوامل بسیاری تعیین می شود. وسعت ناحیه مورد درمان، موقعیت جغرافیایی، جراح متخصص زیبایی و نوع دستگاه هایفو بستگی دارد.

3.نتایج هایفوتراپیبرای لاغری چقدر پس از درمان قابل رویت است؟

پس از انجام هایفوتراپی سلول های چربی شکسته می شود و به تدریج جذب می شود؛ این پروسه حدودا 2 تا 3 ماه زمان می برد. این مدت برای بیماران مختلف، متفاوت است.

4.آیا نتایج حاصل از هایفوتراپی برای لاغری برگشت پذیر است؟

از بین بردن چربی های موضعی با استفاده از روش هایفوتراپی برگشت ناپذیر و دائمی است. ممکن است در برخی افراد با ادامه دادن سبک زندگی ناسالم پس از انجام هایفوتراپی چربی ها دوباره تجمع پیدا کنند، به همین دلیل توصیه می شود پس لاغری به روش هایفوتراپی از ورزش و رژیم غذایی مناسب استفاده کنید.

5.چند جلسه درمانی برای لاغری به روش هایفوتراپی لازم است؟

در اغلب موارد تنها یک جلسه درمانی برای از بین بردن بافت چربی به روش هایفوتراپی کافی است؛ اما در موارد شدید ممکن است دو تا چهار جلسه درمانی نیاز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *