خدمات پوست

اصلاح خط لبخند با تزریق ژل

اصلاح خط لبخند با تزریق ژل

چروک های روی پوست صورت لزوما به دلیل بالا رفتن سن به وجود نمی آیند؛ عوامل مختلفی چون ژنتیک، اشعه ماورا بنفش و استعمال دخانیات نیز باعث به وجود آمدن چین و چروک های متعدد روی پوست صورت می شوند. با از بین رفتن لایه های چربی صورت، پوست حالت افتاده پیدا کرده و چین و چروک ایجاد می شود.

خط خنده از شایع ترین انواع چین و چروک است که علاوه بر عوامل فوق حرکات مختلف صورت نظیر خندیدن، خمیازه کشیدن و… نیز در به وجود آمدن آن ها نقش دارند.

روش های متفاوتی برای پر کردن خط لبخند وجود دارد که روش اصلاح خط لبخند با تزریق ژل یا فیلر از جمله کم خطر ترین و پرطرفدار ترین روش ها محسوب می شود.

ژل تزریقی چست؟

ژل های تزریقی یا فیلر به طور معمول از جنس هیالورونیک اسید یا کلاژن هستند. این مواد به صورت طبیعی در بدن وجود داشته و وظیفه آن ها فراهم کردن مواد مغذی برای پوست و زیبایی و جوانسازی صورت است.

رایج ترین نوع فیلر برای اصلاح خط لبخند فیلر های از جنس هیالورونیک اسید هستند. جراحان متخصص زیبایی معتقند که این نوع فیلرها موثرترین نوع برای درمان چین و چروک هستند.

برخی ازاین ژل ها مانند ژل پرفکتا و ژل استایلج دارای لیدوکایین هستند، این ماده در کاهش درد و ناراحتی در زمان تزریق و استفاده از ژل موثر است.

اصلاح خط لبخند با ژل یا فیلر چگونه انجام می شود؟

برای اصلاح خط لبخند با ژل یا فیلر معمولا از فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید استفاده می کنند؛ زیرا بیشترین سازگاری را با بدن انسان دارند. در این روش پزشک متخصص زیبایی ابتدا محل تزریق را ضدعفونی و در صورت نیاز با مواد مخصوص بی حس می کنند. برخی از این ژل ها مانند ژل پرفکتا و ژل استایلج دارای لیدوکایین هستند، این ماده در کاهش درد و ناراحتی در زمان تزریق و استفاده از ژل موثر است. پس از بی حسی به وسیله سرنگ مخصوص در امتداد خطوط لبخند، تزریق ژل انجام می شود.

اغلب ژل های حاوی هیالورونیک اسید که برای پر کردن خط لبخند به کار می روند را اصطلاحا آب دوست می نامند؛ زیرا این فیلر ها پس از تزریق به خط خنده آب را به خود جذب کرده و باعث حجیم شدن آن ناحیه و درنتیجه از بین رفتن چروک ها می شود. این نوع فیلرها همچینین تولید هیالورونیک طبیعی در بدن را نیز تحریک کرده و این فرآیند باعث افزایش هر چه بیشتر کلاژن و الاستین در خطوط لبخند شده و به این نواحی  در خاصیت ارتجاعی می دهد.

بهترین نوع فیلر برای اصلاح خط لبخند کدام است؟

برندهای فیلر معتبر متعددی در ایران موجود است که از جمله آنان می توان به ژل ژوویدرم ساخت آمریکا، ژل آلیاکسین ساخت ایتالیا و ژل استالیج ساخت فرانسه اشاره کرد. لازم به ذکر است که تمامی این برند ها دارای تاییدیه از وزارت بهداشت می باشند. این نوع فیلرها برای اصلاح خط لبخند فرم بسیار طبیعی دارند.

اصلاح خط لبخند برای چه کسانی کاربرد دارد؟

زمان ایجاد چین و چروک در اطراف لب در افراد متفاوت است اما به طور کلی تمامی کسانی که بالا ۱۸ سال سن دارند می توانند از این روش استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که پرکردن خط لبخند با فیلر برای زنان باردار و شیرده و افراد مبتلا به بیماری های خاص ممنوع می باشد. توصیه می شود پیش از تصمیم گیری برای انجام اصلاح خط لبخند با یک جراح متخصص زیبایی مشورت کنید.

دوران نقاهت اصلاح خط لبخند با ژل چگونه است؟

تا سه روز پس از تزریق فیلر به خط لبخند نباید به آن محل آب بزنید. همچنین توصیه می شود از انجام تمرینات سنگین ورزشی تا یک روز پس از تزریق ژل خودداری کنید. بخاطر داشته باشید که به هیچ عنوان محل تزریق را ماساژ ندهید.درواقع نتیجه اصلاح خط خنده با فیلر اغلب تا حدود یک هفته پس از تزریق حاصل خواهد شد در غیر این صورت به پزشک متخصص زیبایی خود مراجعه کنید.

اصلاح خط لبخند با ژل چه عوارضی دارد؟

اصلاح خط خنده با ژل از جمله روش های کم خطر برای از بین بردن چین و چروک دور لب هاست که عوارض چندانی ندارد. اما گاهی به دلیل وجود لیدوکایین در اغلب ژل هایی که برای اصلاح خط خنده از آن ها استفاده می شود، پس از اصلاح خنده با فیلر تا چند ساعت ممکن است فرد متقاضی در لب بالایی خود حس کرختی داشته باشد. در برخی موارد نیز ممکن است در محل تزریق تورم دیده شود.

هزینه اصلاح خط لبخند با فیلر چقدر است؟

هزینه اصلاح خط لبخند با فیلر بستگی به نوع ژل مورد استفاده دارد. این هزینه ها به تعداد و مدت جلسات تزریق و نوع فیلری که استفاده می شود نیز بستگی دارد؛ اما به طور کلی هزینه اصلاح خط خنده با فیلر بین ۲ تا ۳ میلیون متغیر است.

ناگفته نماند که کلینیکی که تزریق فیلر را در آن انجام می دهید و نیز جراح متخصص زیبایی که تزریق ژل زیر نظر وی انجام می شود در هزینه ها تاثیر خواهد گذاشت.

سوالات متدوال اصلاح خط لبخند با ژل

1-برای اصلاح خط خنده به چه مقدار از فیلر نیاز داریم؟

میزان ژلی که برای اصلاح خط لبخند استفاده می شود تا حد زیادی بستگی به عمق خطوط لبخند دارد؛ اما به طور معمول برای هر طرف یک سرنگ یک میلی لیتری فیلر مورد نیاز است. البته میزان ژل مورد استفاده به نوع فیلر نیز بستگی دارد.

2- نتیجه اصلاح لبخند با تزریق ژل چه مدت بعد از تزریق ژل قابل مشاهده است؟

بلافاصله پس از تزریق ژل می توانید تاثیر آن بر خط لبخند خود را مشاهده کنید. البته ممکن است چند هفته تا بهبودی کامل و از بین رفتن تورم و التهاب محل تزریق خط لبخند طول بکشد.

3- نتایج اصلاح خط لبخند با ژل چقدر ماندگاری دارد؟

با توجه به نوع فیلری که مورد استفاده قرار می گیرد، نتیجه تزریق ژل به منظور اصلاح خط لبخند بین ۶ تا ۲۴ ماه می تواند متغیر باشد.

4-آیا می توان مدت ماندگاری فیلر را افزایش داد؟

بله، با رژیم غذایی مناسب و مراقب از پوست در برابر عوامل محیطی می توان مدت ماندگاری را افزایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *