خدمات پوست

انتخاب کرم دور چشم مناسب

انتخاب کرم دور چشم مناسب

کرم دور چشم مناسبی که ما به شما پیشنهاد می کنیم کرم دور چشم فوراور است . زیرا طی 15 روز استفاده مداوم از این کرم اثرات معجزه آسای آن را کاملا مشاهده می کنید. پوست اطراف چشم از حساس ترین قسمت های پوست است که اغلب دچار عوارض متعددی از جمله چروک، پف و سیاهی می شود. از آنجایی که چشم ها از مهم ترین اعضای صورت هستند و در زیبایی صورت تاثیر بسزایی دارند، هر گونه مشکل و عارضه پوستی در نواحی اطراف چشم باعث ایجاد ظاهر نامناسب در ترکیب صورت می شود.

زیبایی پوست اطراف چشم در زیبایی صورت و افزایش اعتماد به نفس افراد تاثیر زیادی دارد و به همین دلیل هم اغلب افراد به دنبال های روش های از بین بردن عوارض پوست دور چشم هستند، یکی از این روش ها استفاده از کرم دور چشم مناسب است که در ادامه این مقاله نحوه انتخاب یک کرم دور چشم مناسب را توضیح خواهیم داد. ابتدا باید بدانیم چه عوارضی ممکن است دور چشم را درگیر کند.

دلایل ایجاد مشکلات زیبایی دور چشم

از جمله مشکلات زیبایی رایج دور چشم می توان به سیاهی، پف، حلقه های تیره و چین و چروک های اطراف چشم اشاره کرد. این مشکلات ممکن است به دلایل متفاوتی ایجاد شوند. خستگی یکی از دلایلی است که در دراز مدت باعث ایجاد تیرگی و حلقه در اطراف چشم می شود. اما این نوع تیرگی ها اغلب موقتی است و با استراحت کافی قابل رفع اند.

از دیگر دلایل تیرگی دور چشم می توان به تاثیرات اشعه های مضر خورشید روی پوست اشاره کرد. این اشعه ها در طولانی مدت ممکن است باعث چین و چروک نیز بشوند. استفاده بیش از حد از لوازم الکترونیکی مانند موبایل، لپ تاپ و … چین و چروک و حلقه ی تیره در اطراف چشم ایجاد می کند.

از دیگر عواملی که باعث ایجاد مشکلات پوستی دور چشم می شوند می توان آلرژی، خشکی پوست دور چشم، دهیدراته شدن پوست دور چشم، افزایش سن، بیماری های خاص و ژنتیک را نام برد.

کرم دور چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

روش های فراوانی برای از بین بردن و درمان مشکلات زیبایی دور چشم وجود دارد که استفاده از کرم دور چشم یکی از آسان ترین این روش های درمانی است. کرم های دور چشم، محصولاتی بهداشتی هستند که با ترکیبات ویژه خود در مرطوب کردن، تغذیه و درمان عوارض پوستی ناحیه دور چشم تا حد زیادی موثر هستند. کرم دور چشم کاربرد های فراوانی دارد و استفاده مناسب از آن می توان در زیبایی و شادابی پوست اطراف چشم نقش بسزایی داشته باشد.

از کاربرد های مهم کرم دور چشم می توان به کاهش چین و چروک و پیشگیری از ایجاد چین و چروک های جدید، رفع سیاهی و حلقه های دور چشم، درمان پف زیر چشم، بهبود ساختار پوست دور چشم، تامین رطوبت مورد نیاز پوست ناحیه دور چشم و ایجاد لایه محافظتی در برابر آلودگی های محیطی اشاره کرد.

انواع کرم دور چشم

کرم دور چشم انواع مختلفی دارد که هر نوع برای عارضه پوستی خاصی قابل استفاده است. کرم دور چشم ضد چروک با ترکیبات کلاژن ساز در کم کردن عمق چین و چروک های اطراف چشم و پیشگیری از به وجود آمدن چین و چروک ها موثر است. کرم های دور چشم برای رفع تیرگی اطراف چشم حاوی ترکیبات افزایش دهنده جریان خون در رگ ها زیر چشم و تنظیم ملانین هستند و با استفاده مکرر از آن ها می توان تیرگی زیر چشم را برطرف نمود.

همچنین انواعی دیگری از کرم های دور چشم نیز برای استفاده های متفاوت وجود دارند که بیمار با شناخت پوست خود می تواند مناسب ترین نوع را انتخاب کند. برخی از انواع دیگر کرم های دور چشم، کرم دور چشم مخصوص پف، کرم دور چشم آقایان، کرم دور چشم نوجوانان و کرم دور چشم برای پوست های خشک می باشند.

چگونه کرم دور چشم مناسب انتخاب کنیم؟

ابتدا باید بدانید که چرا می خواهید از کرم دور چشم استفاده کنید. هدف از استفاده کرم دور چشم می تواند رفع چین و چروک، رفع تیرگی و پف دور چشم یا تنها برای بهبود بافت پوست دور چشم باشد. پس از تعیین هدف از استفاده کرم دور چشم، می توانید با توجه به نیاز پوست خود و عارضه ای که به آن مبتلا هستید، کرم دور چشم مناسب خود را انتخاب کنید.

در صورتی که برای رفع چین و چروک و یا خطوط اطراف چشم به دنبال کرم دور چشم مناسب می گردید باید کرم دور چشمی را انتخاب کنید که حاوی رتینول و ویتامین هایی از جمله ویتامین A باشند؛ چرا که این مواد در کلاژن سازی تاثیر خواهند داشت.

اگر پوست حساسی دارید باید توجه کنید که کرم چشم انتخابی شما حاوی SPF باشد. در صورتی که می خواهید پف زیر چشم خود را درمان کنید، بهتر است از کرم های دور چشمی استفاده کنید که کافئین دار هستند و یا عصاره خیار دارند؛ چرا که این مواد باعث کاهش التهاب و تورم می شوند. همچنین کرم دور چشمی که در ترکیبات آن چای سبز، روغن نارگیل یا آلوئه ورا به کار رفته باشد نیز در درمان پف چشم موثر واقع خواهد شد. کرم دور چشم حاوی ویتامین C، K و کافئین، در از بین بردن سیاهی زیر چشم تاثیر دارند.

البته در انتخاب کرم دور چشم باید به نوع پوست خود نیز توجه کنید و کرمی مناسب با میزان چرب یا خشک بودن پوست خود تهیه کنید.

سوالات متداول انتخاب کرم دور چشم مناسب

1-چگونه از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

پس از انتخاب کرم دور چشم مناسب، روزانه دو نوبت (صبح و شب) مقدار کافی از کرم را دور چشم بزنید و با انشگت آهسته روی آن ضربه بزنید یا ماساژ دهید. سپس منتظر بمانید تا جذب پوست شود. از ماساژ بیش از حد کرم در اطراف چشم خودداری کنید. استفاده از کرم دور چشم روی پلک توصیه نمی شود.

2-از چه زمانی باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

همه افراد می توانند از کرم های دور چشم استفاده کنند. همانطور که گفته شد کرم های دور چشم کاربرد گسترده ای دارند و هیچ محدودیت سنی یا جنسی برای استفاده از این کرم ها وجود ندارد.

3-آیا می توان پس از استفاده از کرم دور چشم از مواد آرایشی استفاده کرد؟

حتی الامکان سعی کنید از کرم های آرایشی در اطراف چشم و پلک استفاده نکنید؛ با این حال استفاده از مواد آرایشی رو صورت پس از استفاده از کرم دور چشم محدودیتی ندارد. البته لازم است پس از استعمال کرم دور چشم اندکی صبر کنید تا جذب پوست شود و سپس از مواد آرایشی استفاده کنید.

4-آیا استفاده از کرم دور چشم ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی شود؟

در زمان استفاده از کرم دور چشم احساس سوزش، خارش، خشکی یا در مواردی آلرژی نیز ممکن است اتفاق بیفتد. اگر تا 24 ساعت عوارض ناشی از کرم دور چشم برطرف نشد بهتر است استفاده از کرم را متوقف کنید.

5-آیا مراقبت خاصی در زمان استفاده از کرم در چشم لازم است؟

کرم های دور چشم اغلب دارای مواد ضد آفتاب و مرطوب کننده هستند و با ترکیبات ویژه خود از پوست دور چشم محافظت می کنند؛ بنابرین مراقبت چندانی پس از استفاده از کرم دور چشم لازم نیست. با این وجود توصیه می شود که در زمان بیرون رفتن از خانه یا در معرض آفتاب قرار گرفتن از عینک های آفتابی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *