خدمات پوست

تزریق ژل لب

تزریق ژل لب

با بالا رفتن سن و آغاز ظاهر شدن نمود های پیری، لب که یکی از اصلی ترین اجزای صورت است کم حجم شده، ارتفاع آن کاهش یافته و در صورت جلوه چندانی نخواهد داشت. با تزریق ژل لب می توان حجم، ارتفاع و برجستگی لب را به آن بازگرداند و جلوه و زیبایی صورت را دوچندان کرد.

تزریق ژل لب یک روش محبوب زیبایی است که به کمک آن می توان ظاهر لب ها را حجیم تر و برجسته تر نشان داد. تزریق ژل لب یک درمان است که بدون نیاز به جراحی انجام می شود. در تزریق فیلر لب، مقدار معینی از از انواع حجم دهنده ها که پزشک متخصص زیبایی از قبل تشخیص داده را به قسمت های مورد نیاز لب تزریق می شود.

فرآیند تزریق ژل لب چگونه است

ابتدا جراح متخصص زیبایی، با شناخت دقیق و کافی که از پوست و ساختمان صورت دارد، بیمار را معاینه کرده و مقدار و محل تزریق ژل را تعیین می کند. سپس محل تزریق را با مواد آنتی باکتریال و الکل تمیز می کند. پس از آن، مواد بی حسی به محل تزریق ژل لب وارد می شود تا پوست بیمار در آن ناحیه در هنگام تزریق احساس درد و ناراحتی نداشته باشد. درنهایت، جراح متخصص زیبایی به وسیله سرنگ مخصوص و با زاویه صحیح، مقدار ژلی را که از قبل تشخیص داده شده، به قسمت های فوقانی لب، دورتا دور لب بالایی و پایینی، گوشه های لب و قسمت های گوشتی لب تزریق می کند.

انواع تزریق ژل لب

تزریق ژل لب امروزه به روش های متفاوتی تزریق می شود و هر روش علاقه مندان خود را دارد. بیمار می تواند با توجه به سلیقه خود و پس از مشورت با پزشک متخصص زیبایی یکی از انواع روش های تزریق ژل لب را انتخب کند. برخی از انوع تزریق ژل لب عبارتند از:

  • تزریق ژل لب به روش میکرو قطره ای یا تزریق فیلر به چند ناحیه
  • مدل طبیعی
  • تزریق ژل به حاشیه لب ها
  • مدل روسی
  • مدل باربی
  •  مدل قلبی

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل لب هستند

به جرات می توان گفت تمامی افراد بالای 18 سال می توانند کاندیدای مناسبی برای تزریق فیلر لب باشند، زیرا این روش درمانی به ندرت باعث آلرژی یا عوارض جانبی می شود؛ با این حال، تنها کسی که می تواند تشخیص دهد که آیا بیمار می تواند از روش تزریق ژل لب استفاده کند یا خیر، پزشک متخصص زیبایی است. لذا توصیه می شود پیش از هرگونه تصمیم گیری برای تزریق فیلر لب با یک جراح متخصص زیبایی مشورت های لازم را به عمل بیاورید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

پس از تزریق ژل لب نیاز است به منظور جلوگیری از هرگونه خون مردگی و یا کبودی در ناحیه تزریق، روی لب های بیمار کمپرسور یخ قرار داده شود. همچنین جراحان متخصص زیبایی اغلب به بیماران توصیه می کنند که پس از تزریق فیلر لب به هیچ وجه از داروهایی مانند ویتامین E، ضد انعقاد خون، امگا3 و مسکن هایی مانند ناپروکسن، آسپرین، ژلوفن و دی پیریدامول استفاده نکنید. به دلیل فلج شدن عصب لب هنگام تزریق تا یک ساعت پس از تزریق ژل لب، احتمال گازگرفتگی لب هنگام غذا خوردن نیز وجود دارد؛ به همین دلیل توصیه می شود در این مدت چیزی نخورید.همچنین تا یک روز پس از تزریق لازم است از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید، نوشیدنی الکلی مصرف نکنید و روزانه مقدار زیادی آب بنوشید. جراح متخصص شما نیز پس از تزریق فیلر لب دستورالعمل های خاصی به شما خواهد داد که توصیه می شود تا حد امکان به آن ها عمل کنید تا از نتیجه تزریق ژل لب راضی باشید.

تزریق ژل لب چه مزایایی دارد

تزریق ژل لب نسبت به دیگر روش اغلب کبودی کمتری دارد و ماندگاری قابل قبول تری نیز حاصل می شود. در تزریق فیلر لب، حجم لب به سادگی قابل کنترل بوده و در صورت ایجاد هرگونه برجستگی غیردلخواه به راحتی می توان آن را ار بین برد. همچنین واکنش های آلرژیک در روش تزریق ژل لب نسبت به دیگر روش های برجسته سازی لب ها کمتر دیده می شود.

عوارض تزریق ژل لب چیست

لازم به ذکر است که اگر تزریق ژل لب زیر نظر پزشک متخصص زیبایی انجام شود احتمال بروز هر گونه عوارض جانبی به حداقل و حتی به صفر می رسد؛ با رعایت دستور العمل هایی که پزشک متخصص زیبایی به بیمار می دهد نیز می توان از بروز عوارض جانبی در دوره نقاهت جلوگیری کرد. با این حال با توجه به شرایط پوستی و ساختار صورت و نیز نوع ژل تزریقی امکان ایجاد عوارضی چون کبودی، قرمزی و التهاب، تورم و در صورت تزریق نامناسب ژل نامتقارن بودن لب ها اتفاق بیافتد. ماندگاری این عوارض بین یک تا ده روز می تواند متغیر باشد.

هزینه تزریق ژل لب چقدر است

هزینه برجسته سازی لب با تزریق ژل به عوامل متعددی بستگی دارد. نوع فیلری که در تزریق ژل در لب مورد استفاده قرار می گیرد، تجربه جراح متخصص زیبایی و کلینیک زیبایی که در آن تزریق ژل لب را انجام می دهید، همگی از جمله عواملی هستند که در تعیین مقدار هزینه تزریق فیلر لب نقش دارند. اما مهم ترین عاملی که در تعیین این هزینه موثر است، تعداد سرنگ هایی است که در تزریق ژل لب مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا دو سرنگ برای اغلب بیماران کفایت می کند. دو نوع ژل ژوویدرم و رستیلن دارای بالاترین قیمت هستند و ژل های ساخت کره و چین دارای پایین ترین قیمت هستند.

سوالات متداول تزریق ژل لب

1-آیا تزریق ژل لب درد دارد؟

میزان دردی که بیمار حس می کند به آستانه درد بیمار بستگی دارد؛ با این حال، در صورت استفاده پزشک از بی حسی موضعی، حین تزریق ژل لب درد بیمار زیاد خواهد بود؛ اما در صورت بی حسی کامل عصب توسط داروهای بی حسی تزریقی، بیمار هیچ دردی هنگام تزریق ژل لب حس نخواهد کرد.

2-ماندگاری ژل لب چقدر است؟

ماندگاری ژل لب به عوامل مختلفی از جمله نوع و برند ژل مورد استفاده، میزان ژل تزریق شده به لب ومتابولیسم بدن شما بستگی دارد؛ اما به طور میانگین بین 9 تا 11 ماه ماندگاری داشته و پس از آن به تدریج جذب بدن می شود.

3-آیا در صورت جذب ژل درلب ها امکان بد فرم شدن آن وجود دارد؟

پس از پایان عمر ژل و جذب آن به بدن لب ها به فرم اولیه خود بازگشته و هیچ تغییر فرم بدی در لب ها صورت نمی گیرد.

4-آیا راهی برای افزایش ماندگاری ژل لب وجود دارد؟

با رعایت تمامی دستورالعمل های پزشک متخصص می توانید این ماندگاری را در بازه عمر مفید ژل مورد استفاده افزایش دهید اما پس از پایان دوره ژل به تدریج تجزیه و جذب شده و بیمار نیاز به تزریق دوباره دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *