خدمات پوست

درمان شلی و افتادگی پوست

درمان شلی و افتادگی پوست

شلی و افتادگی پوست ممکن است به دلایل متفاوتی مانند افزایش سن و چاقی و لاغری ناگهانی رخ بدهد. اغلب افراد تصور می کنند که تنها راه درمان افتادگی های پوست جراحی های زیبایی است؛ اما روش های درمانی بسیاری برای از بین بردن شلی و افتادگی پوست وجود دارد که می توان با کمترین افتادگی پوست را  درمان کرد . در ادامه این مقاله روش های درمانی افتادگی پوست را معرفی خواهیم کرد.

پوست صورت چگونه دچارافتادگی می شود

پوست شامل رشته های الاستین و کلاژن فراوانی است که به آن خاصیت ارتجاعی می دهد. این رشته ها به پوست کمک می کنند که پس از کشیده شدن به راحتی به حالت اولیه خود بازگردد. گاهی در اثر برخی عوامل مانند چاقی بیش از حد و لاغری ناگهانی پس از آن، افزایش سن، اثرات مخرب داروها یا مواد مخدر و بارداری ممکن است این رشته های الاستین و کلاژن ضعیف شده یا از بین بروند. با تضعیف یا تخریب این رشته ها پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و دچار افتادگی یا شلی می شود.

روش های درمان شلی و افتادگی پوست

شلی و افتادگی پوست با رعایت نکاتی مانند رژیم غذایی سالم، ورزش کردن و استفاده از مکمل های کلاژن و الاستین قابل پیشگیری است. به هر حال در صورت ابتلا به شلی و افتادگی پوست روش های درمانی متعددی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها خاصیت ارتجاعی پوست را بازگرداند. در ادامه به بررسی انواع این روش ها خواهیم پرداخت.

روش های خانگی درمان شلی و افتادگی پوست

روش های خانگی درمان شلی و افتادگی پوست، به دلیل ساده و در دسترس بودن، اغلب اولین روش درمانی است که افراد به سراغ آن می روند. از موثر ترین روش های خانگی سفت کردن پوست استفاده از روغن هایی است که کلاژن سازی پوست را افزایش می دهد. این روغن ها شامل روغن نارگیل، روغن خردل، روغن رزماری، روغن بادام و روغن آرگان اشاره کرد. این روغن ها برای ماساژ پوست استفاده می شوند و کلاژن و الاستین پوست را افزایش می دهند. همچنین ماسک های سفیده تخم مرغ و ماسک موز نیز تاثیر زیادی در سفت شدن پوست دارند.

روش های دارویی و شیمایی درمان افتادگی پوست

از روش های درمانی افتادگی پوست استفاده از انواع دارو و کرم های سفت کننده پوست است که از روش های پرطرفدار رفع افتادگی پوست است. از داروهای سفت کننده می توان به قرص های آلوئه ورا اشاره کرد که به صورت خوراکی قابل مصرف اند. کرم ها و لوسیون های سفت کننده پوست اغلب تاثیر اندکی روی سفت کردن پوست می گذارند؛ اما به هر حال برای رفع افتادگی های خفیف می توان از آن ها استفاده کرد. این کرم ها و لوسیون ها حاوی رتینوئید ها هستند، رتینوئید ها در تحریک کلاژن سازی نقش دارد.

روش های کلینیکی درمان شلی و افتادگی پوست

روش های کلینیکی رفع شلی و از بین بردن افتادگی صورت، اغلب هزینه بیشتری نسبت به روش های دیگر دارند؛ اما نتیجه حاصل از آن ها سریع تر و مطلوب تر است و ماندگاری آن ها بالاتر است. از محبوب ترین این روش ها می توان به هایفوتراپی، لیفت صورت با نخ، CO2 فرکشنال، آر اف فرکشنال، تزریق ژل، تزریق بوتاکس و تزریق چربی اشاره کرد. هر یک از این روش ها ممکن اتست عوارض جانبی مخصوص به خود را داشته باشند که البته پس از مدت کوتاهی قابل رفع است. بهتر است پیش از انتخاب روش درمانی مورد نظر ابتدا با یک پزشک متخصص پوست مشاره کنید.

درمان افتادگی پوست با ورزش

ماهیچه سازی و از بین بردن چربی های اضافی به کاهش افتادگی پوست کمک فراوانی می کند. ورزش های خاصی برای سفت کردن پوست وجود دارد که اغلب آن ها کششی هستند و توسط مربی متخصص در این زمینه برای شما برنامه ریزی می شود. در کنار حرکات ورزشی مناسب، اغلب یک رژیم غذایی سالم و مکمل های پروتئینی نیز استفاده می شود.

سوالات متداول درمان شلی و افتادگی صورت

1-بهترین روش درمان شلی و افتادگی پوست چیست؟

نمی توان بهترین روش درمان شلی و افتادگی پوست را تعیین کرد؛ چراکه با توجه به نوع افتادگی و نوع پوست ممکن است روش های متفاوتی برای افراد مختلف پاسخگو باشد. بهتر است برای انتخاب بهترین روش با یک پزشک متخصص پوست مشورت نمایید.

2-نتایج حاصل از سفت شدن پوست چقدر ماندگاری دارد؟

با توجه به روش انتخابی برای درمان افتادگی پوست ماندگاری نتایج می تواند متغیر باشد. اغلب نتایج بین چند ماه تا چندسال ماندگاری دارند. به ندرت ممکن است برخی از روش های کلینیکی مانند هایفوتراپی ماندگاری طولانی داشته باشند.

3-آیا درمان شلی و افتادگی پوست با استفاده از روش های گفته شده قطعی است؟

همه چیز بستگی به نوع پوست شما و شدت افتادگی پوست دارد. لازم به ذکر است استفاده از روش های خانگی یا داروئی ممکن است در صورتی که افتادگی آن ها حاد باشد، تاثیر چندانی نداشته باشد. در حالی که استفاده از روش های کلینیکی اغلب افتادگی پوست در هر مرحله ای که باشد را به صورت قطعی درمان خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *