خدمات پوست

همه چیز درباره بوتاکس مصپورت

همه چیز درباره بوتاکس مصپورت

چین و چروک صورت در دوران میانسالی شروع به ظاهر شدن می کند، این عوارض پوستی، صورت را خسته و پیر نشان می دهد. به همین دلیل اغلب افراد با ظهور اولین چین و چروک ها دچار کمبود اعتماد به نفس می شوند و همواره به دنبال راهی برای از بین بردن چین و چروک ها هستند. یکی از روش های معمول از بین بردن چین و چروک، تزریق بوتاکس است. یکی از انواع بوتاکس که امروزه به فراوانی از آن استفاده می شود بوتاکس مصپورت است که در ادامه مقاله بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

بوتاکس مصپورت چیست؟

بوتاکس مصپورت (MASPORT)  ،یکی از مرغوب ترین انواع بوتاکس است که امروزه به صورت گسترده از آن برای رفع چین و چروک های صورت استفاده می شود. این بوتاکس با کیفیت ساخت ایران است. به همین دلیل قیمت آن نسبت به دیگر بوتاکس های مشابه چون دیسپورت مقرون به صرفه تر است. تزریق بوتاکس مصپورت ماندگاری نسبتا بالایی دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای از بین بردن چین و چروک های صورت است.

بهترین کاندیدای استفاده از بوتاکس مصپورت چه کسی است؟

تزریق بوتاکس یکی از روش های ایده آل رفع چین و چروک های صورت است که تقریبا هر فردی با هر سنی می تواند از آن استفاده کند. با توجه به اینکه بوتاکس مصپورت از جمله بوتاکس های قوی می باشد بهتر است پیش از شروع درمان با یک متخصص زیبایی مشورت های لازم را به عمل بیاورید.

به طور کلی بوتاکس برای افرادی که دارای چین و چروک های عمیق در اطراف چشم، اطراف لب، افتادگی پلک یا ابرو هستند  روش درمانی مناسبی است. همچنین بهتر است فرد متقاضی بوتاکس باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.

نحوه تزریق بوتاکس مصپورت

پس از پرکردن فرم تقاضا و معاینه جراح متخصص، فرد متقاضی توسط کادر درمانی برای تزریق آماده می شود.

ابتدا صورت بیمار با مواد شوینده پاکسازی می شود و پس از آن متخصص زیبایی اقدام به تزریق بوتاکس با سوزن های ریز می کند. در زمان تزریق از بیمار خواسته می شود تا حالات صورت مانند اخم، خنده و بالا دادن ابرو ها را انجام دهد. در زمانی که بیمار هر یک از حالات را انجام می دهد، جراح متخصص زیبایی قسمت های ویژه ای را علامت گذاری می کند.

پس از علامت گذاری، جراح متخصص زیبایی بوتاکس را در سوزن های مخصوص آماده  و در نواحی علامت گذاری شده به میزان لازم تزریق می کند. ممکن است هنگام ورود سوزن به پوست، بیمار تا حدی احساس درد و ناراحتی کند که در این صورت با صلاحدید جراح متخصص زیبایی از مواد بی حسی روی پوست استفاده می شود. تمامی پروسه تزریق بوتاکس مصپورت 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.

نحوه عملکرد بوتاکس مصپورت

بوتاکس مصپورت در واقع نوعی سم به نام بوتولینوم توکسین تیپ A است. این سم نوعی پروتئین است که از باکتری کلستریدیوم بوتولونیم استخراج می شود.

بوتاکس به عضلات فعال صورت که باعث ایجاد حالت صورت مانند اخم کردن و خندیدن هستند تزریق می شود سم بوتولینم عصب های موجود در این عضلات را مسدود می کند و این انسداد باعث از کار افتادن عضلات و فلج شدن آن ها می شود. با فلج شدن و از کار افتادن عضلات خطوط و چین و چروک هایی که در پوست ایجاد شده اند به تدریج از بین می روند.

سوالات متداول بوتاکس مصپورت

1-آیا بوتاکس مصپورت عوارض دارد؟

عوارضی که بوتاکس مصپورت ایجاد می کند معمولا بسیار خفیف هستند و زود هم برطرف می شوند. برخی از این عوارض شامل کبودی، تورم، التهاب و در برخی موارد آلرژی می باشد.

2-موارد منع مصرف بوتاکس مصپورت چیست؟

در صورت داشتن بیماری های زمینه ای مانند دیابت یا بیماری های قلبی عروقی باید در زمان استفاده از بوتاکس با جراح متخصص زیبایی مشورت کنند و با احتیاط از این روش استفاده کنند. همچنین افراد با سابقه حساسیت یا بیماری ها پوستی باید جوانب احتیاط را در نظر بگیرند. همانطور که گفته شد بوتاکس نوعی سم است و به همین دلیل استفاده از آن برای خانم هایی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند ممنوع است.

3-قیمت بوتاکس مصپورت چقدر است؟

هزینه بوتاکس مصپورت با توجه به تعداد جلسات و مقدار بوتاکس مورد نیاز هر بیمار محاسبه می شود. این هزینه همچنین به عواملی مانند متخصص زیبایی و کلینیک محل درمان نیز بستگی دارد. به طور کل هزینه بوتاکس مصپورت از بوتاکس های ساخت کشورهایی مثل: انگلیس، کانادا، آمریکا و اروپا پایین تر است.

4-چند جلسه بوتاکس مصپورت لازم است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای هر بیمار با توجه به عمق چین و چروک ها و شرایط پوستی بیمار ممکن است متغیر باشد. معمولا هر بیمار بین 2 تا 4 جلسه با فاصله تقریبی 3 تا 4 ماه لازم دارد تا چین و چروک های پوست به طور کامل و دائمی از بین بروند.

5-آیا حالت های صورت پس از تزریق بوتاکس مصپورت از بین می رود؟

برخلاف تصور عموم تزریق بوتاکس مصپورت باعث فلج شدن کامل عضلات صورت نمی شود و صورت تا حد قابل قبولی حالات خود را حفظ می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *