تغذیه و لاغری

کاهش وزن در یک هفته

کاهش وزن در یک هفته

چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات عمده ایست که بسیاری از افراد امروزه به آن مبتلا هستند. روش های متفاوتی برای کاهش وزن وجود دارد که اغلب نیز نتیجه مطلوب بر جای می گذارند. رژیم غذایی و ورزش های مخصوص کاهش وزن از جمله روش های پرطرفداری هستند که متقاضیان زیادی دارند. مشکل این روش ها این است که به تدریج نتیجه می دهند.

از طرفی روش های کلینیکی که سریعا نتیجه می دهد، اغلب بسیار پر هزینه هستند، دوره نقاهت طولانی مدت دارند و عوارض جانبی زیادی دارند. بسیاری از بیماران مبتلا به چاقی به دلایل مختلف به دنبال روشی سریع و ارزان قیمت هستند. برای اغلب بیماران مبتلا به چاقی کاهش وزن چشمگیر در یک هفته امکان پذیر است البته به شرطی که این کاهش وزن اصولی و طبق استاندارد های کاهش وزن باشد. در ادامه اطلاعاتی درباره ی کاهش وزن در یک هفته در اختیار شما قرار خواهیم داد.

کاهش وزن در یک هفته امکان پذیر است؟

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که 1.5 کیلو گرم کاهش وزن از طریق کاهش دریافت کالری و 1.5 کیلو گرم کاهش وزن از طریق ورزش و فعالیتهای فیزیکی ویژه در یک هفته امکان پذیر است. با این حال می توان با دنبال کردن رژیم های ویژه کاهش وزن، بیش از 5 کیلو گرم در یک هفته وزن کم کرد. این نوع روش کاهش وزن با اینکه امکان پذیر است، اما توصیه می شود که این نوع رژیم تنها به مدت یک هفته دنبال شود و ادامه پیدا نکند. همچنین توصیه می شود این نوع رژیم های غذایی سخت و سنگین تنها یک بار در سال تکرار شود.

نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته

اگر به دنبال کاهش وزن در یک هفته هستید، در نظر داشته باشید کاهش وزن زیاد در زمان کم روش سالم برای کاهش وزن و راه حل و درمان مناسبی برای درمان چاقی نیست؛ با این حال می توان با رعایت نکات زیر کاهش وزن چشمگیری در یک هفته تجربه کرد:

  • مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید: با کاهش مصرف کربوهیدرات می توان مقدار زیادی وزن در کم کرد.
  • میزان بیشتری پروتئین مصرف کنید: مصرف پروتئین باعث کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن می شود که در نتیجه تاثیر زیادی در کاهش وزن خواهد داشت.
  • غذاهای کامل و سالم استفاده کنید: غذاهایی مانند جبوبات و غلات از جمله مواد غذایی هستند که استفاده از آن ها تا حد زیادی انرژی بدن را تامین می کند و کاهش اشتها را به دنبال دارد.
  • از مواد غذایی ناسالم دوری کنید: موادی مانند چیپس و پفک دارای چربی های مضر هستند که در چاقی تاثیر زیادی دارند.
  • ورزش کنید: انجام ورزش های سنگین که با وزنه انجام می شوند، تاثیر زیادی بر کاهش وزن دارند.
  • روزه بگیرید: روزه گرفتن نوعی رژیم غذایی است که در آن فرد 10 تا 12 ساعت از مصرف هر گونه مواد غذایی خودداری می کند و سپس طی 4 تا 8 ساعت مواد غذایی ویژه ای را به بدن می رساند.
  • مقدار زیادی آب بنوشید: آب از دهیدراته شدن پوست و افتادگی آن حین لاغری جلوگیری می کند.

رعایت این نکات ممکن است تا حد زیادی در کاهش وزن تاثیر داشته باشد؛ اما بدیهی است که این مقدار کاهش وزن می تواند برای بدن خطرناک باشد بنابراین توصیه می شود حتی الامکان زیر نظر پزشک متخصص تغذیه اقدام به کاهش وزن سریع کنید. علاوه بر آن، نوعی رژیم غذایی با عنوان رژیم جنرال موتورز برای کاهش وزن سریع در یک هفته وجود دارد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

رژیم جنرال موتورز چیست؟

این نوع رژیم اولین بار توسط شرکت جنرال موتورز برای کاهش وزن کارکنانش در نظر گرفته شد و به همین دلیل به همین نام شهرت یافت. رژیم جنرال موتورز که امروزه با نام رژیم جی ام یا GM نیز شناخته می شوند، به صورت انحصاری روی مصرف میوه ها، برنج قهوه ای و مرغ تمرکز دارد. با استفاده از کاهش دریافت کربوهیدرات و افزایش مصرف سبزیجات، میوه ها و آب، رژیم جنرال موتورز باعث کاهش وزن تا 7 کیلوگرم در یک هفته می شود. توصیه می شوند پیش از استفاده از این نوع رژیم با یک پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید.

فواید رژیم جنرال موتورز

رژیم جنرال موتورز باعث کاهش وزن بین 4 تا 7 کیلوگرم در یک هفته می شود. علاوه بر آن، این رژیم با تاکید بر مصرف میوه و سبزیجات فراوان و مقدار زیادی آب باعث سم زدایی می شود. همچنین این نوع رژیم باعث کاهش کلسترول می شود.

عوارض رژیم جنرال موتورز

رژیم جنرال موتورز ممکن است باعث کاهش مواد مغذی، کاهش حجم ماهیچه و کاهش سرعت متابولیسم شود. همچنین اغلب کاهش وزن سریع از این طریق اغلب دائمی نیست و ممکن است پس از مدتی وزن فرد دوباره افزایش یابد.

به طور کلی کاهش وزن در یک هفته نیازمند یک برنامه غذایی و ورزشی سنگین است که ممکن است در صورتی که درست انجام نشود در سلامت انسان اختلال ایجاد کند؛ بنابراین توصیه می شود که زیر نظر یک پزشک متخصص تغذیه برای کاهش وزن در یک هفته اقدام کنید.

سوالات متداول کاهش وزن در یک هفته

1-آیا همه می توانند در یک هفته کاهش وزن چشمگیر داشته باشند؟

روش های سریع کاهش وزن برای افراد با مشکلات زمینه ای یا بیماری های خاص ممکن است مناسب نباشد؛ به همین دلیل توصیه می شود ابتدا با یک پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید.

2-آیا ممکن است پس از کاهش وزن در یک هفته فرد دوباره دچار افرایش وزن شود؟

بله؛ کاهش وزن سریع روش درمانی برای چاقی محسوب نمی شود و ممکن است بیمار پس از مدتی دوباره افزایش وزن داشته باشد.

3-آیا مصرف هر گونه چربی برای کاهش وزن در یک هفته الزامی است؟

خیر؛ حذف چربی های ترانس و اشباع برای کاهش وزن الزامی است؛ اما استفاده از چربی های غیر اشباع وگیاهی مانعی ندارد.

4-می توان هر ماه یک هفته برای کاهش وزن رژیم گرفت؟

خیر؛ کاهش وزن در یک هفته نمی تواند روش دائمی برای کاهش وزن باشد چرا که برای سلامتی ممکن است خطراتی را به بار بیاورد.

5-انجام ورزش برای کاهش وزن در یک هفته الزامی است؟

خیر؛ اما برای کاهش وزن بیشتر و بهتر در مدت زمان کوتاه ورزش کردن می تواند بسیار مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *