خدمات پوست

اصلاح طرح لبخند با بوتاکس

اصلاح طرح لبخند با بوتاکس

مطالعات مختلف در مورد اصول طراحی لبخند به طور مداوم نشان داده است که وقتی از افراد پرسیده می شود که کدام ویژگی در تعیین جذابیت ظاهری اشخاص مهم است، ابتدا به صورت اشاره شده است. و وقتی از آنها سوال می شود که مهمترین ویژگی صورت چیست، “لبخند” در بالای لیست قرار می گیرد. بر طبق اصول استاندارد زیبایی شناسی آنچه در مورد طرح لبخند، زیبا محسوب می شود، مجموعه ای از ویژگی های مختلف شامل زیبایی صورت، لب ها، بافت لثه، و دندان ها از نظر رنگ، بافت، شکل، تراز و تقارن آنهاست. بنابراین، اصلاح طرح لبخند یک موضوع بین رشته ای است که دندانپزشکان، ارتودنتیست ها، جراحان فک و دهان، متخصصین لثه، و سایرین دست اندر کار انجام آن می شوند. آنچه در این مقاله مورد نظر است، صرفا معرفی روش هایی برای اصلاح طرح لبخند با بوتاکس است .

روش های اصلاح طرح لبخند با بوتاکس

روش های اصلاح طرح لبخند 4 مدل مختلف انجام می شود که به طور خلاصه شرح می دهیم:

لیفت لبخند

با گذشت زمان، پوست شل می شود و کاهش حجم بافت نرم می تواند نشانه های پیری را به طور واضح در اطراف دهان ایجاد کرده، بر زیبایی لبخند تاثیر بگذارد. لیفت لبخند با تزریق بوتاکس روشی ساده، سریع و موثر است که می تواند با ریلکس کردن ماهیچه هایی که گوشه های دهان را پایین می آورند، گوشه های دهان را لیفت کند، لب ها را تقویت کند و با اصلاح طرح لبخند ظاهر بهتری ایجاد کند. اصلاح طرح لبخند با بوتاکس به روش لیفت لبخند یک روش سرپایی با حداقل تهاجم است، و مشکلات زیر را در منطقه لبخند برطرف می کند:

  • خطوط شعاعی لب، خطهایی که به صورت عمودی از لب ها کشیده می شوند.
  • خطوط اطراف دهان، خطوطی که از گوشه های دهان به سمت پایین چانه امتداد دارند.
  • عضلاتی که گوشه های دهان را به حالت اخم مداوم پایین می کشند.

صاف کردن خطوط نازولابیال

خطوط نازولابیال یا خطوط لبخند، که می توانند در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب، سیگار کشیدن یا فقط به عنوان بخشی از روند طبیعی پیری ایجاد شوند، خطوطی هستند که از گوشه بینی تا گوشه دهان کشیده می شوند و هنگام لبخند زدن واضح تر می شوند. از بوتاکس می توان برای ریلکس کردن عضلات مرتبط و کاهش ظاهر این خطوط استفاده کرد. معمولا در کنار بوتاکس از یک نوع پر کننده نیز استفاده می شود.

برطرف کردن لبخند لثه ای

به گفته دندانپزشکان و جراحان زیبایی، در یک طرح لبخند ایده آل، خط پایین لب بالایی باید بالاتر از دندان ها قرار بگیرد و لثه ها در هنگام لبخند باید حداکثر تا 2 میلیمتر قابل رویت باشد. اگر در هنگام لبخند زدن بیش از سه تا چهار میلی متر از لثه بیرون باشد، به این وضعیت “لبخند لثه ای” گفته می شود. لبخند لثه ای در زنان دو برابر مردان مشاهده می شود و اغلب افرادی که به آن دچار هستند سعی در کنترل و به حداقل رساندن لبخند خود دارند که می تواند تأثیر سوء بر روابط شغلی، اجتماعی و شخصی آنها داشته باشد.

در گذشته، تنها راه حل برطرف کردن لبخند لثه ای عمل جراحی لثه و برداشتن بافتهای اضافی بود. در حین عمل ممکن بود جراح عضله های بالابرنده لب بالایی را قطع کنند تا نتواند به همان اندازه بالا برود و در موارد شدید، بیماران تحت عمل جراحی ارتوگناتیک قرار می گرفتند. همه این روش ها توام با تحمل درد و رنج، هزینه و زمان طولانی بهبودی بود. اما امروزه، بوتاکس با فلج کردن عضلات بیش فعال لب بالا، سطح لثه قابل مشاهده را کاهش می دهد و در نهایت باعث بهبود طرح لبخند می شود. بوتاکس روشی سریع و بدون درد برای کاهش ظاهر لبخند لثه ای است.

برطرف کردن لاغری لب (tight lipped)

تزریق بوتاکس به داخل لب، برای افرادی که لب های خیلی نازکی دارند، بسیار عالی است. همچنین، برای کسانی که در اثر مرور زمان و افزایش سن،مقداری از حجم لب های خود را ازدست داده اند و لب آنها در هنگام لبخند لاغر به نظر می رسد، بوتاکس اصلاح کننده خوبی است. بوتاکس با ریلکس کردن ماهیچه های لب، باعث می شود که تمام لب گسترده و نرم شود و به این ترتیب باعث اصلاح طرح لبخند می شود.

کاندیدای مناسب اصلاح طرح لبخند با بوتاکس

افرادی که مایلند علائم پیری اطراف لب و دهان خود را بدون جراحی کاهش دهند و یا طرح لبخند خود را اصلاح کنند می توانند از تزریق بوتاکس سود ببرند. تزریق بوتاکس به زنان باردار یا افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند توصیه نمی شود.

نتایج اصلاح طرح لبخند با بوتاکس

اصلاح طرح لبخند با بوتاکس دائمی نیست، اما می تواند نتایج برجسته ای را ارائه دهد که تا ماه ها ماندگار است. شما می توانید نتایج را در مدت 3 تا 6 روز و حداکثر تا حدود 14 روز پس از عمل مشاهده کنید. ماندگاری نتایج بسته به روش و تکنیک های مختلف متفاوت خواهد بود و به طور معمول حدود 3 تا 6 ماه طول می کشد. برای استمرار نتایج، باید هر چند ماه یکبار درمان های اضافی انجام دهید.

پرسش های متداول اصلاح طرح لبخند

1-آیا تزریق بوتاکس در پیشانی و چروک های پنجه کلاغی اطراف چشم می تواند به اصلاح طرح لبخند کمک کند؟

بله تا حدی. چون بوتاکس تزریق شده در بخش های بالای صورت، تا حدی باعث لیفت کلی صورت می شود. بعلاوه، چین های بالای صورت هنگام خندیدن آشکارتر می شوند و بر نمایش کلی چهره و طرح لبخند تاثیر می گذارند.

2-آیا ممکن است سم بوتولینوم به نواحی اطراف تزریق سرایت کند؟

احتمال بروز این واقعه بسیار نادر است. ولی اگر پس از تزریق بوتاکس مشکل تنفسی یا مشکل صحبت کردن داشتید، سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید.

3-آیا اصلاح طرح لبخند با بوتاکس درد دارد؟

تزریق بوتاکس برای اصلاح طرح لبخند، همانند تزریق بوتاکس در هر نقطه دیگری، درد ندارد. هنگام تزریق، پوست شما بی حس می شود و فقط احساس خفیف سوزن سوزن شدن خواهید داشت.

4-آیا پس از اصلاح طرح لبخند با بوتاکس برای رفتن به خانه باید همراه داشته باشم؟

نیازی نیست. شما پس از تزریق می توانید رانندگی کنید و حتی در همان روز به کار خود برگردید.

5-چرا قبل از انجام اصلاح طرح لبخند با بوتاکس باید از مصرف بعضی داروها و مکمل ها خودداری کنم؟

این کار خطر خونریزی و کبودی را به حداقل می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *