خدمات پوست

اصلاح طرح لبخند با بوتاکس چگونه انجام می شود

اصلاح طرح لبخند با بوتاکس چگونه انجام می شود

برخی افراد هنگام لبخند زدن لثه های آنها نمایان می شود که این امر باعث کاهش اعتماد به نفس فرد می شود. برای رفع چنین مشکلی می توان از روش بوتاکس استفاده نمود اگرچه بسیاری از مردم بر این باورند که حتما باید با عمل جراحی این مشکل را برطرف نمود اما این اطمینان وجود دارد که با تزریق بوتاکس می توان طوری قرینه سازی کرد تا هنگام لبخند لثه ها کم تر در معرض دید باشند.

مواد لازم برای تزریق بوتاکس

برای تزریق بوتاکس باید  آگاهی کامل داشته باشید و موارد زیر را مد نظر قرار بدهید

  1. بسته به میزان مورد نیاز بوتاکس
  2. پرسشنامه که قبلا توسط متخصص پوست و مو تهیه شده
  3. کرم بی حسی
  4. سرنگ تزریق بوتاکس

مرحله اول:آمادگی قبل از تزریق  بوتاکس

ابتدا باید با یک متخصص واجد صلاحیت و آموزش دیده مشاوره کنید و با وی در مورد انتظارات خودتان، خطرات احتمالی، و روش کار صحبت کنید. پزشک تاریخچه مختصر پزشکی شما را می پرسد و احتمالا از شما می خواهد که در هفته قبل از انجام عمل از مصرف داروهای رقیق کننده خون، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، الکل، کافئین، سیگار و حتی برخی غذاهای غنی از آنتی اکسیدان باشد پرهیز کنید.

مرحله دوم: تزریق بوتاکس در ناحیه

عمل اصلاح طرح لبخند با بوتاکس سرپایی است و در مطب انجام می شود. روش کار ساده، سریع و راحت است. معمولا از کرم بی حسی موضعی یا در صورت نیاز از بلوک های تزریقی موضعی برای بی حس کردن ناحیه استفاده می شود. سپس صورت تمیز و از هرگونه آرایش پاک می شود. پزشک با استفاده از یک سوزن بسیار باریک، بوتاکس را مستقیماً به عضلات مورد نظر در ناحیه دهان تزریق می کند. بعد از آن دستورالعمل های مراقبت های بعدی را به شما آموزش می دهد و کار به پایان می رسد.

مرحله سوم: بهبودی و مراقبت بعد از اصلاح طرح لبخند با بوتاکس

زمان بهبودی برای این روش معمولاً بسیار کوتاه است. کبودی و تورم خفیفی ممکن است برای چند روز پس از درمان وجود داشته باشد، اما نه همیشه. احتمالا آنتی بیوتیک و محصولات ضد کبودی نیز ارائه می شود. از بیماران خواسته می شود حداقل 4 ساعت بعد از عمل، روی صورت خود دراز نکشند و منطقه را لمس نکنند. بعد از عمل میتوان فعالیت های عادی خود را از سر گرفت.

مرحله چهارم: پرداخت هزینه

هزینه اصلاح طرح لبخند با بوتاکس بسته به نوع محصول، تعداد واحدهای مورد نیاز و مکانی که برای انجام عمل انتخاب می کنید، متغیر است. نسبت به بوتاکس هایی که با قیمت های ارزان عرضه می شوند احتیاط کنید زیرا ممکن است تحت کنترل بهداشتی نباشند. از آنجا که اصلاح طرح لبخند با بوتاکس به طور کلی یک عمل زیبایی محسوب می شود، تحت پوشش بیمه قرار نخواهد داشت.

مرحله پنجم: جلوگیری از خطرات و عوارض احتمالی

اصلاح طرح لبخند با بوتاکس به طور کلی یک روش ایمن با عوارض جانبی ناچیز محسوب می شود، اگرچه ممکن است گاهی عوارضی نیز داشته باشد. بسیار اهمیت دارد که این روش توسط یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک یا پزشک دارای صلاحیت انجام شود. عوارض جانبی احتمالی شامل موارد زیر است:

  • قرمزی، تورم، کبودی
  • درد در ناحیه دهان، سردرد
  • بی حسی
  • آبریزش از دهان
  • اختلافات جزئی در گفتار

برای جلوگیری از عوارض ذکر شده به توصیه های متخصص پوست خود عمل کنید. بعد از تزریق بوتاکس بهتر است تا 24 ساعت صورت خود را نشویید و از برخورد آب با پوست صورت اجتناب کنید. توصیه می شود تا بعد از انجام بوتاکس به روی آن دراز نکشید. از انجام کارهایی که مجبورید خم شوید خودداری کنید تا مواد تزریق شده جابه جا نشوند. همچنین قسمتی که ماده بوتاکس تزریق شده را نباید دست بزنید یا ماساژ بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *