خدمات پوست

انواع دستگاه لیزر الکساندرایت

انواع دستگاه لیزر الکساندرایت

اگر به دنبال روش هایی برای از بین بردن موهای زائد خود هستید، مهم است که انواع دستگاه لیزر الکساندرایت را بشناسید. بدون شک شما تحقیق خود را انجام داده اید و تشخیص داده اید که لیزر موهای زائد با این دستگاه ها بهترین شما است. اما آیا می دانید تفاوت این دستگاه های لیزر موجود در بازار چیست؟

 در مقاله های قبلی در مورد بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد توضیح دادیم اما درباره دستگاه های لیزر الکساندرایت  باید بگوییم که تجهیزات قدرتمندی هستند، که فقط باید توسط یک متخصص آموزش دیده استفاده شوند. از این رو به سراغ انواع دستگاه لیزر الکساندرایت که اغلب در سالن های حذف مو استفاده می شوند،  نروید. در حال حاضر هیچ دستگاه موزدایی با لیزر خانگی مورد تایید FDA وجود ندارد که حاوی لیزر الکساندرایت باشد. اما دستگاه های مختلفی تولید می شوند که برای حذف مو مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد دستگاه لیزر الکساندرایت چیست؟

لیزر الکساندرایت نوعی لیزر موهای زائد است که از طریق یک کریستال الکساندریت، نور پرانرژی منتشر می کند. با عبور نور از بلور الكساندریت، پرتویی از نور به طول 755 نانومتر تولید می شود. طول پرتو نور تعیین می کند که لیزر تا چه حد به داخل پوست نفوذ کند. رنگ نور لیزر همیشه قرمز است.

انواع دستگاه لیزر الکساندرایت را می توان در حالت سوئیچینگ Q تنظیم کرد، که باعث می شود لیزر در پالس های کوتاه، پرتوی نور با انرژی بالا تولید کند. این همان چیزی است که این دستگاه ها را برای از بین بردن مو موثر می کند.

از این دستگاه ها علاوه بر حذف موهای زائد می تواند برای برطرف کردن مشکلات دیگری نیز استفاده نمود. از جمله:

  • درمان لکه های پیری
  • درمان رگهای عنکبوت
  • درمان علائم تولید عروق
  • خال کوبی

تفاوت دستگاه های الکساندرایت با دیگر دستگاه های لیزر چیست؟

گذشته از رنگ، طول موج نور تنها مسئله ای است که در انواع دستگاه لیزر الکساندرایت نسبت به نمونه های دیگر تغییر می کند. به عنوان مثال، لیزر الکساندرایت پرتویی از نور قرمز را منتشر می كند كه 755 نانومتر است. در حالی که، لیزر دایود، پرتوی لیزر 810 نانومتری و لیزر YAG در 1064 نانومتر پرتو ساطع می کند.

انواع دستگاه لیزر الکساندرایت برای حذف موهای زائد

دستگاه های لیزر الکساندرایت بسته به برندهایی که توسط آنها تولید می شوند، دسته بندی می شوند. اما شما باید نکات قبل از لیزر موهای زائد را به خوبی بدانید تا بعد از انجام لیزر موهای زائد با مشکل خاصی روبرو نشوید. اگر بخواهیم این دستگاه ها را دسته بندی نماییم، باید به سه دسته کلی از انها اشاره نماییم.

دستگاه لیزر آلما:

این نوع از دستگاه های الکساندرایت نسبت به نمونه های دیگر، از تکنولوژی منحصر به فردی برخوردار می باشد. زیرا با گرم کردن فولیکول های مو از طریق ارسال تعداد زیادی پالس های کوتاه، می تواند بدون درد موهای زائد را از بدن برطرف کند.

در میان انواع دستگاه لیزر الکساندرایت باید بگوییم دستگاه آلما بهترین نوع به شمار می رود. زیرا این دستگاه ها سیستم خنک کننده دارند و از عوارضی همچون سوختگی برخوردار نمی باشند.

دستگاه لیزر آریون:

این نوع از دستگاه های لیزر الکسانداریت، از جمله سریعترین سیستم های لیزر در دنیا به شمار می روند. طول موج آنها برابر با 755 نانومتر است و دارای اسکنر بزرگی می باشند، که می توانند ناحیه های بزرگی از بدن را لیزر نمایند. در این نوع دستگاه ها نیز عارضه سوختگی به هیچ عنوان وجود ندارد.

دستگاه لیزر کوترا:

یکی دیگر از انواع دستگاه لیزر الکساندرایت، دستگاه کوترا می باشد. از این دستگاه برای رفع موهای زائد زنان و مردان استفاده می شود. به صراحت می توانیم بگوییم دستگاه کوترا بهترین نوع دستگاه لیزر الکساندرایت است که برای پوست های روشن و تیره مناسب می باشد.

سوالات متداول انواع دستگاه لیزر الکساندرایت

1-در میان انواع دستگاه لیزر الکساندرایت بهترین نوع دستگاه کدام است؟

تمام دستگاه های لیزر الکساندرایت مناسب هستند و از سیستم خاصی برخوردار می باشند. اما بدون تردید دستگاه های لیزر کوترا به علت انکه برای هر نوع رنگ پوستی مناسب هستند، بهترین نوع دستگاه های الکساندرایت به شمار می روند.

2-دستگاه های لیزر الکساندرایت بهتر هستند یا دستگاه های دایود؟

اگر تفاوت این دو دستگاه را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می شویم که هر دوی این دستگاه ها دارای مزایا و معایبی هستند. از این رو انتخاب یکی از این دو دستگاه برای لیزر موهای زائد، کار دشواری خواهد بود.

3-مهمترین معایب استفاده از انواع دستگاه لیزر الکساندرایت چیست؟

استفاده از این دستگاه ها برای پوست های تیره مناسب نیست، و احتمال دارد افراد پس از لیزر درمانی با لیزهای الکساندرایت دچار تغییر در رنگدانه های پوست خود شوند. علاوه بر آن باید بگوییم استفاده از دستگاه های لیزر الکساندرایت می تواند دردناک باشد.

4-مهمترین مزیت استفاده از دستگاه های لیزر الکساندرایت چیست؟

از جمله مهمترین مزایای که می توانیم برای این دستگاه ها بیان کنیم، عوارض کم، مدت زمان بهبود کوتاه، سرعت بالای حذف موهای زائد، تحت پوشش قرار دادن نقاط وسیعی از بدن و … می باشند.

5-کاربرد انواع دستگاه لیزر الکساندرایت چه می باشد؟

پاکسازی پوست، از بین بردن لک های پوست همون کک مک و …، پاک کردن تاتو پوستی، تغییر رنگ پوست، درمان مشکلات رنگدانه ای، جوانسازی پوست و … .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *