خدمات پوست

نکات قبل از لیزر موهای زائد

نکات قبل از لیزر موهای زائد

یکی از متداول ترین روش های از بین بردن موهای زائد، لیزر درمانی می باشد. زمانی که استفاده از این روش طرفداران زیادی پیدا کرد بسیاری از مردم به اشتباه فکر می کردند، که به دلیل وجود اشعه در استفاده از روش لیزر درمانی، می تواند برای اعضای درونی بدن مضر باشد. اما متخصصین پوست و مو، پس از بررسی هایی که روی افرادی که لیزر درمانی کرده بودند، انجام دادند. متوجه شدند که، اشعه لیزر فقط به 5 میلی متر زیر پوست نفوذ می کند. به همین دلیل هیچگونه خطری اعضای درونی بدن و غدد مختلف بدن را تهدید نمی کند. حتی در روش جوانسازی صورت با لیزر هم اینگونه مشکلات وجود ندارد. در ادامه قصد داریم شما را با لیزر موهای زائد و نکاتی که باید قبل از آن دانست، آشنا کنیم.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر درمانی یکی از دائمی ترین و اثر گذارترین روش های از بین بردن موهای زائد است. که توسط افراد متخصص و با استفاده از دستگاه های استاندارد انجام می گردد. به طور کلی دستگاه لیزر اشعه نوری را توسط رنگدانه های مو به ریشه می رساند. نور در زیر پوست به گرما تبدیل می شود و موجب آسیب دیدن فولیکول ها می گردد.

استفاده از دستگاه های نامناسب می تواند، موجب احساس سوزش زیر پوست شما شود. اما استفاده از دستگاه های استاندارد که دارای سیستم خنک کننده هستند تاثیر زیادی در کاهش درد لیزر درمانی دارند. طبیعتا در قسمت هایی از پوست که نازک تر از دیگر نقاط بدن می باشند، مانند پوست صورت احساس سوزش بیشتری وجود دارد.

نکاتی که قبل از لیزر موهای زائد باید دانست؟

خیلی از افرادی که قصد دارند، لیزر درمانی انجام دهند، از دردناک بودن لیزر موهای زائد هراس دارند. اما باید بدانید که، لیزر کردن موهای زائد بدن، بر خلاف تصور شما قبل از لیزر درمانی، آنقدرها هم که فکر می کنید، دردناک نیست. به طور قطعی اپلاسیون از لیزر بسیار دردناک تر می باشد. همچنین سوزش پوست در زمان لیزر موهای زائد، به قدری قابل چشم پوشی است، که اصلا درد محسوب نمی شود.

اگر به دنبال نتیجه گیری های سریع و آنی می باشید. استفاده از روش لیزر درمانی را به شما پیشنهاد نمی دهیم. لیزر درمانی یکی از روش های از بین بردن موهای زائد است، که در طولانی مدت بهترین نتیجه را حاصل می کند. از طرفی این روش در طولانی مدت موهای ضخیم را از بین می برد و یا موجب نازک شدن آنها می شود. به طور کلی استفاده از این روش، برای از بین بردن موهای زائد از تمامی روش ها دائمی تر می باشد.

اصلاح قبل از لیزر موهای زائد

قبل از اینکه بخواهید لیزر موهای زائد را انجام دهید، نیاز است تا موهای زائد بدن را اصلاح نمایید. البته توجه داشته باشید، برای نتیجه گیری بهتر نیاز است، از حدودا شش ماه قبل از لیزر درمانی، از روش اپیلاسیون استفاده نکنید. بهترین روش شیو کردن با کمک تیغ و یا ژیلت می باشد. این کار موجب رشد بهتر موها و در نتیجه، لیزر بهتر آنها می گردد.

آیا می توان بعد از انجام لیزر موهای زائد به باشگاه ورزشی رفت؟

متخصصین پوست و مو معتقد هستند که، از آنجایی که لیزر درمانی، به کمک تولید گرما زیر پوست، باعث از بین رفتن موهای زائد بدن می شود. می تواند تا 24 ساعت موجب سوزش پوست، در هوای گرم شود. از طرفی ورزش کردن موجب بالا رفتن دمای بدن و عرق کردن می شود. به همین دلیل می تواند این سوزش را بیشتر کند. بنابراین سعی کنید تا 24 ساعت پس از لیزر موهای زائد، از رفتن به سونا، باشگاه های ورزشی و دوش آب گرم جدا خودداری نمایید. در صورت رعایت نکردن این موضوع، ممکن است لکه و تاول های موقتی روی پوست شما، ظاهر شوند.

رشد بیشتر موهای زائد پس از اولین جلسه لیزر

از طرفی لیزر درمانی، موهای زائد بیرون آمده از پوست را شناسایی کرده و فولیکول آنها را تحت تاثیر گرما قرار می دهد. همین موضوع باعث می شود تا، موهای زیر پوستی تحریک شوند و روی پوست ظاهر شوند. به همین دلیل پس از اولین جلسه لیزر درمانی، ممکن است موهای بیشتری روی پوست خود مشاهده نمایید. در این صورت نگران نشوید این نشانه موفقیت و جواب دهی جلسه اول لیزر درمانی می باشد. اینکار کمک می کند تا، موهای بیشتری در استفاده از روش لیزر، از بین بروند.

مزایای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد از جمله روش هایی است که، می تواند در یک بازه زمانی چند ماهه، شما را برای همیشه از شر موهای زائد بدنتان رها کند. از طرفی این روش علاوه بر رفع موهای زائد، به شفافیت و صافی پوست بدن شما نیز کمک می نماید. از بین بردن موهای زائد برخی از نقاط بدن، که اصلاح آنها کار دشواری می باشد، از دیگر مزیت های لیزر درمانی می باشد.

 اما در صورت مراجعه به مراکز نامعتبر برای لیزر موهای زائد، ممکن است بدن شما دچار عارضه هایی مانند سوختگی، ایجاد لکه روی پوست و عدم نتیجه گیری خوب  در لیزر درمانی شود.

سوالات متداول نکات لیزر موهای زائد

1-آیا لیزر کردن علاوه بر رفع موهای زائد، فواید دیگری نیز دارد؟

بله وهنگاهی که شما ازروش لیزر درمانی برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنید علاوه بر این که باعث از بین رفتن موهای اضاقه بدن می شود بلکه سبب سفیدی و تمیزی پوست نیز می شود.

2-نحوه آماده سازی بدن برای لیزر درمانی به چه صورت است؟

قبل از انجام لیزر موهای زائد باید حتما منطقه مورد نظر شیو شودتا روی سطح پوست هیچ موی اضافی نباشد وکسانی که آستانه درد پایینی دارند پیشنهاد می شود تا از کرم های بی حسی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *