خدمات پوست

جوانسازی صورت با لیزر

جوانسازی صورت با لیزر

در میان روش های مختلفی که می توان به صورتی جوان دست یافت، روش جوانسازی صورت با لیزر بسیار متداول است. اما آیا این روش بهترین روش زیبایی صورت است؟ اجازه دهید در مورد نحوه درمان پیری پوست با لیزر بپردازیم، تا مزایا و معایب این روش درمانی را بشناسیم.

مدت زیادی در زیر نور خورشید ماندن، منجر می شود تا بر روی پوست آکنه و یا کک مک ایجاد شود. به راحتی نمی توان این لکه های پوستی را از روی صورت پاک کرد. از سوی دیگر به مرور زمان پوست صورت انسان همچون دیگر نقاط، دچار پیری و چین و چروک می شود.

برای این که بتوان به پوست صاف و جوانی دست پیدا کنیم، باید یک روش درمانی مناسب را انتخاب کرد. جوانسازی صورت با لیزر را می توانیم یک روش عالی و جدید برای رسیدن به این هدف به شمار آوریم. با استفاده از لیزر درمانی به راحتی می توان لایه آسیب دیده پوست را از چهره جدا کرد.

ایجاد سلول های جدید در زیر پوست است که منجر به جوانسازی پوست صورت می شود. برای این که بتوانیم جوانی را به پوست خود بازگردانیم، روش جوانسازی صورت با لیزر ایده آل ترین انتخاب خواهد بود. این روش را می توانیم بهترین روش درمان جراحی های زیبایی صورت به شمار آوریم.

آماده سازی برای جوانسازی صورت با لیزر

اولین قدم برای انجام این روش درمانی زیبایی، انتخاب یک کلینیک معتبر زیبایی است. پس از آن باید در جستجوی یک متخصص ماهر و با تجربه باشید، که عوارض ناشی از این روش درمانی را برای شما محدود نماید. البته لازم است پیش از لیزر درمانی، یک جلسه مشاوره با متخصص پوست و مو داشته باشید، تا پزشک تمام بررسی های لازم را بر روی پوست شما انجام دهد.

اگر بر روی پوست صورت خود تاول یا زخم های سرد دارید، بهتر است پیش از اقدام به جوانسازی صورت با لیزر، پزشک خود را از این مسئله مطلع نمایید. چون ممکن است لیزر درمانی بر روی برخی از پوست های حساس، ایجاد جوش و تاول نماید.

در صورتی که تصمیم گرفتید برای جوانسازی صورت با لیزر به پزشک مراجعه نمایید، حتما این نکته را در نظر داشته باشید که 10 روز قبل از انجام این روش درمانی، از خوردن هر گونه دارو  و مکمل همچون آسپرین، ویتامین E، و ایبوپروفن خودداری نمایید. در صورتی که سیگار مصرف می کنید، لازم است به مدت دو هفته قبل از لیزر درمانی، مصرف آن را ترک کنید. در غیر این صورت ممکن است جوانسازی صورت شما با تاخیر انجام شود.

در صورتی که جراح متخصص زیبایی پس از جوانسازی صورت با لیزر داروی آنتی بیوتیک تجویز نماید، بهتر است طبق دستور پزشک آن را مصرف نمایید. تا از بروز هرگونه عفونت های باکتریایی بر روی پوست صورت شما جلوگیری به عمل آید.

لیزر درمانی پوست صورت

جوانسازی صورت با لیزر یک روش درمانی سرپایی بوده و نیازی به بستری شدن ندارد. در این روش درمانی جراح متخصص ممکن است ابتدا چروک های ایجاد شده در اطراف چشم، پیشانی و دهان شما را درمان نماید. اما برخی از پزشک های با تجربه معمولا ترجیح می دهند تا کل صورت را به صورت همزمان لیزر کنند.

در صورتی که شخص در حین جوانسازی صورت با لیزر همانند لیزر موهای زائد دردی احساس نماید، جراح متخصص زیبایی از بی حسی موضعی در محل استفاده می کند و به کار خود ادامه خواهد داد. پس برای این روش درمانی نیازی به بیهوشی عمومی نخواهید داشت. می توانید تنها با کمی بی حسی موضعی، به خوبی محل درد را تسکین دهید.

جوانسازی صورت با لیزر فرکشنال co2

اگر بخواهید تنها بخشی از صورت را با لیزر فرکشنال جوانسازی نمایید، مدت زمانی معادل 10 الی 15 دقیقه برای این کار کافی خواهد بود.

ممکن است پس از روش لیزر فرکشنال ، پزشک مناطق تحت درمان را پانسمان کند. این پانسمان باید به مدت 24 ساعت بر روی محل مورد نظر قرار گیرد. پس از آن باید پانسمان را باز کرده و روزانه 4 یا 5 بار از پماد مناسب بر روی پوست صورت استفاده شود. این پماد می تواند وازلین باشد.

بدون شک هر روش درمانی زیبایی برای پوست، با عوارضی همراه است. جوانسازی صورت با لیزر بر روی پوست تورم ایجاد می کند که این تورم کاملا طبیعی خواهد بود. پزشک برای این که تورم ناشی از لیزر درمانی را از روی پوست شما برطرف نماید، استروئید تجویز خواهد کرد.

علاوه بر آن شما می توانید با استفاده از یک بالش اضافه در هنگام خواب، ورم ناشی از لیزر درمانی پوست صورت خود را نیز کاهش داده و از بین ببرید.

 سوالات متداول جوانسازی صورت

1-آیا جوانسازی صورت با لیزر دردناک است؟

بدون تردید ممکن است این روش درمانی برای برخی از افراد همراه با درد باشد. اما با استفاده از بی حسی های موضعی می توان درد را در حین لیزر درمانی را کنترل کرد.

2-عوارض لیزر درمانی برای از بین بردن چین و چروک های پوست صورت چیست؟

این روش درمانی نیز همچون دیگر روش ها دارای عوارض کوتاه مدت و بلند مدت است. از جمله این عوارض می توانیم به درد، تورم، خارش، قرمزی، حساسیت به نور خورشید و …. اشاره کنیم. البته در صورتی که توسط متخصص ماهر انجام شود، این عوارض کمتر خواهند بود.

3-آیا لیزر درمانی می تواند بهترین روش جوانسازی صورت باشد؟

درمان روش های جوانسازی صورت، لیزر درمانی بهترین روش است. زیرا به سرعت می تواند پوست را زیبا و جوان کند. البته این روش درمان نسبت به دیگر روش ها هزینه بالاتری نیز خواهد داشت.

4-جوانسازی صورت با لیزر چه مزایایی نسبت به روش های جراحی صورت دارد؟

این روش درمانی سرعت جوان سازی پوست را افزایش داده، و از عوارض بلند مدت کمتری نسبت به دیگر روش ها برخوردار است. پس از لیزر درمانی می توان به راحتی به فعالیت های روزانه بازگشت. اما جراحی زیبایی نیاز به استراحت بعد از عمل خواهد داشت.

5-هزینه جوانسازی پوست صورت با لیزر چقدر است؟

هزینه هر جلسه لیزر درمانی بسته به عوامل خاصی همچون وسعت ناحیه درمان، موقعیت جغرافیایی مطب، نوع دستگاه مورد استفاده،  آسیب پوست و مدت زمان هر جلسه درمان و … متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *