تزریق چربی

تزریق چربی صورت

تزریق چربی صورت

. تزریق چربی صورت یکی از رایجترین روش های درمانی است که می تواند فرورفتگی های صورت را با استفاده از سلول های چربی استخراج شده از سایر قسمت های بدن پر کند. در واقع در این روش چربی از قسمت دیگری از بدن به منظور افزایش اندازه گونه ها، لب و چانه به صورت منتقل می شود. این روش همچنین با نامهای متفاوتی مانند انتقال چربی، ترانسفر چربی، میکرو لیپواینجکشن، جوان سازی چربی صورت، پیوند چربی اتولوگ نیز شناخته می شود.

کاهش حجم چربی صورت یکی از مهمترین دلایل اصلی بروز علائم پیری، چین و چروک و افتادگی پوست است. با بالا رفتن سن، بافت صورت به تدریج حجم و شکل جوانی خود را از دست می دهد. همچنین رژیم های لاغری و ورزش های سنگین، سیگار کشیدن، برخی از بیماریها، تغییرات هورمونی و قرارگیری در معرض نور خورشید باعث کاهش حجم چربی صورت می شوند

تزریق چربی صورت یک روش کم تهاجمی است که در آن احتمال ابتلا به عفونت و یا رد چربی توسط بدن بسیار کم است و علاوه بر اینکه ظاهر چهره شما را به طور طبیعی جوانتر نشان می دهد می تواند مشکلات و معایب صورت مانند زخم ها و چین و چروک را نیز اصلاح کند. معمولاً برای از بین بردن چروک های گوشه های دهان به بینی، نواحی زیر چشم، بین دو ابرو و پیشانی نیز استفاده می شود.

تزریق چربی صورت معمولاً همزمان با سایر روشهای جوان سازی مانند عمل جراحی لیفت صورت نیز انجام می شود که کیفیت نتایج آن را دو چندان می کند.

نحوه انجام تزریق چربی صورت

وقتی برای اولین بار با متخصص جراح زیبایی خود ملاقات می کنید، در مورد مناطق مورد نظر برای تزریق چربی صورت صحبت کنید. همچنین در مورد نگرانی ها و انتظاراتتان از عمل، جزئیات عمل و مراقبت های بعد از عمل با پزشک خود مشورت کنید.

در طی تزریق چربی صورت، هر دو ناحیه اهداکننده و گیرنده چربی با بی حسی موضعی بی حس می شوند. اگر حجم بیشتری از چربی برای استخراج مورد نیاز باشد، جراح ممکن است آرام بخش یا بیهوشی عمومی را توصیه کند.

روش تزریق چربی صورت شامل سه مرحله است:

ابتدا پس از ضدعفونی کردن محل مورد نظر و تزریق بی حسی موضعی، چربی از طریق لیپوساکشن مدرن با استفاده از یک سرنگ و کانول (لوله نازکی است که به داخل بدن وارد می شود) به آرامی خارج می شود.

پس از آن چربی خارج شده خالص و پاکسازی می شود تا خون و سلولهای آسیب دیده از آن تصفیه شود و فقط سلولهای چربی که آسیب ندیده اند و سالم باقی مانده  برای تزریق چربی صورت استفاده خواهند شد.

سرانجام سلولهای چربی به طور هدفمند با سوزن به مناطق مختلف صورت تزریق می شوند. ممکن است پر کردن بیش از حد صورت با چربی لازم باشد زیرا به مرور زمان چربی منتقل شده، توسط بدن قابل جذب مجدد می باشد و باعث کاهش حجم چربی بعد از عمل می گردد.

بهبودی بعد از تزریق چربی صورت

بهبودی این عمل تزریق چربی صورت حدود دو ساعت طول می کشد. بیشتر بیماران همان روز بعد از عمل جراحی فعالیت های عادی خود را از سر می گیرند.

جراح متخصص زیبایی ممکن است پس از انجام عمل مصرف داروی ضد درد به مدت چند روز را تجویز کند.

همچنین ممکن است به شما گفته شود که تا چند روز بی حرکت بمانید. ممکن است در هر دو ناحیه اهدا کننده و گیرنده مقداری تورم، کبودی یا قرمزی وجود داشته باشد که عموماً طی چند روز از بین می روند و تورم هم معمولا باید طی چهار هفته کاملاً از بین برود.

شدت این عوارض به اندازه و محل تزریق چربی صورت بستگی دارد و به خصوص اگر ناحیه وسیعی مورد درمان قرار بگیرد تورم و کبودی ممکن است تا چندین هفته نیز به طول انجامد.

برای بهبودی بهتر بعد از انجام عمل زیبایی تزریق چربی صورت تا ۴۸ ساعت بعد از عمل از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. در صورت نیاز برای قرارگیری در آفتاب از کرم‌های ضد افتاب نیز استفاده کنید.

سوالات متداول تزریق چربی صورت

1-تزریق چربی صورت برای چه کسانی انجام می شود ؟

شما ممکن است نامزد خوبی برای این عمل باشید اگر از نظر جسمی سالم هستید، انتظارات شما از تزریق چربی صورت واقع بینانه باشد، خطرات ناشی از عمل جراحی را درک کرده و می پذیرید، از حجم صورت خود ناراضی هستید و یا قبلاً جراحی پلاستیک برای بازسازی صورت انجام داده اید.

2-خطرات تزریق چربی صورت چیست؟

مانند هر عمل جراحی، تزریق چربی صورت هم خطرات احتمالی خود را به همراه دارد. این خطرات شامل عوارض بیهوشی، خونریزی، عفونت، درد، بی حس شدن صورت، تورم و توده های قابل مشاهده است.

3-چه مدت تا ظاهر شدن نتایج نهایی تزریق چربی صورت به طول می انجامد؟

برای برخی از بیماران حدود یک سال یا بیشتر طول می کشد تا نتایج نهایی حاصل از عمل تزریق چربی صورت را مشاهده کنند. اما اکثر بیماران حدود نیمی از چربی تزریق شده را طی ۳ تا ۶ ماه از دست می‌دهند که جذب بدن می شود. بنابراین ممکن است ترمیم و تزریق مکرر چربی لازم باشد. به طور معمول دو تا سه تزریق ترمیمی در یک ناحیه مشخص انجام می شود تا به نتیجه مطلوب برسید. پزشک معمولاً برای حفظ نتایج به شما توصیه می کند تزریق های مکرر ترمیمی را انجام دهید.

4-روش خوابیدن بعد از تزریق چربی صورت چگونه است؟

بعد از عمل تزریق چربی صورت متوجه کبودی و تورم در صورت خود می شوید که معمولاً طی 2-3 روز بعد از عمل کاهش می یابد. پس از 72 ساعت تورم و کبودی به سرعت فروکش می کند. برای به حداقل رساندن تورم، به مدت 4 هفته بعد از عمل روی صورت خود نخوابید.

5-آیا هزینه تزریق چربی صورت تحت پوشش بیمه است؟

هنگامی که تزریق چربی صورت بنا به دلایل درمانی برای اهداف بازسازی صورت از نظر پزشکی ضروری و لازم باشد به طور کلی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. اما اگر به دلیل زیبایی مانند جوانسازی صورت انجام شود تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *