خدمات پوست

برداشتن خال صورت

برداشتن خال صورت

خال ها نقاطی رنگی هستند که به دلایل متفاوتی ممکن است در نواحی مختلفی از بدن به وجود بیایند. برخی اوقات این نقاط تیره رنگ می توانند برای فرد آزار دهنده باشند. علاوه بر آن برخی خال ها ممکن است برای سلامت پوست مضر باشند. خال ها انواع متفاوتی دارند که با توجه به نوع خال روش های متفاوتی برای برداشتن آن وجود دارد.

انواع خال صورت

به طور کلی سه نوع خال وجود دارد که با توجه یه این انواع می توان روش مورد استفاده برای برداشتن خال را تعیین کرد. انواع خال به شکل زیر دسته بندی می شوند:

خال سطحی: معمولی ترین و رایج ترین نوع خال، خال سطحی است که معمولا به رنگ قهوه ای هستند. این نوع خال ها ممکن است به دلایل ژنتیکی و یا به دلیل قرارگرفتن در معرض نور خورشید به وجود بیایند.

خال درمال: خال های برآمده و تیره تر از این نوع هستند. گاهی ممکن است این خال ها همرنگ پوست باشند.

خال ترکیبی: خال هایی که برآمده و تیره بوده و اغلب مو نیز دارند از این نوع می باشند.

به وجود آمدن هر یک از این سه نوع خال، کاملا طبیعی بوده و برداشتن آن ها سلیقه ایست؛ با این حال انواع خال غیر طبیعی نیز ممکن است به وجود بیاید. این نوع خال ها اغلب بزرگتر از حد معمول هستند و رنگ یکنواختی ندارند. از آن جایی که ممکن است این خال ها در آینده باعث ایجاد سرطان بشوند به بیماران توصیه می شود فورا به برداشتن آن ها اقدام کنند.

چه روش هایی برای برداشتن خال وجود دارد؟

روش های متعددی برای برداشتن خال های صورت وجود دارد. برخی داروهای گیاهی در از بین بردن خال موثرند اما به دلیل قدرتمند نبودن این روش، اغلب برای خال های سطحی کوچک پاسخگو خواهد بود.

روش های کلینیکی متعددی نیز برای برداشتن انواع خال امروزه به صورت گسترده در کلینیکی های زیبایی و زیر نظر پزشکان متخصص زیبایی صورت می گیرند. این روش ها به طور کلی به صورت سوزاندن، برداشتن خال به کمک جراحی و برداشتن خال با لیزر انجام می شوند. در ادامه توضیح مختصری در مورد هر یک از این روش ها خواهیم داد.

سوزاندن خال:

این روش با استفاده از دستگاه کوتر انجام می شود. این دستگاه جریان برق را به صورت گرما مستقیما به خال وارد کرده و باعث سوختن و از بین رفتن آن می شود. این روش قدیمی تر از روش های دیگر است و امروزه کاربرد زیادی ندارد. از دیگر محدودیت های این روش این است که ممکن است محل درمان چال شود؛ به همین دلیل اغلب برای خال های سطحی با عمق کم استفاده می شود.

برداشتن خال با لیزر:

این روش بدون نیاز به جراحی انجام می شود و تا حدی به روش سوزاندن با کوتر شباهت دارد. در این روش با دستگاه لیزر اقدام به سوزاندن رنگدانه خال و در نتیجه از بین بردن آن می شود. البته این روش با توجه به نوع خال و عمق آن ممکن است به چند جلسه درمانی نیاز داشته باشد. همچنین دوره نقاهت این نوع درمان تقریبا طولانی بوده و تا حدود 2 ماه پس از درمان پوست نیاز به مراقبت های ویژه دارد.

برداشتن خال از طریق جراحی:

این روش اغلب برای خال های عمیق و گوشتی قابل استفاده است. در جراحی پس از بی حسی یا در صورت لزوم بیهوشی، جراح متخصص زیبایی با تیغ جراحی خال و ریشه آن را که در پوست قرار دارد برداشته و محل درمان را بخیه می کند. دوره نقاهت این روش کوتاه بوده و نتیجه نسبتا مطلوب تری در مقایسه با دیگر روش ها دارد. اما بیماران باید توجه داشته باشند در صورتی که جراحی توسط افراد غیر متخصص انجام شوند ممکن است نتایج نامطلوبی داشته باشد لذا توصیه می شود در انتخاب پزشک متخصص زیبایی و کلینیک زیبایی محل درمان دقت لازم به عمل آورده شود.

لازم به ذکر است درمان خانگی قطعی برای از بین بردن خال وجود ندارد. همچنین برخی روش های کلینیکی چون درم ابریژن یا پیلینگ نیز توسط برخی افراد غیر متخصص برای از بین بردن خال های صورت مورد استفاده قرار می گیرند که در اغلب موارد بی تاثیر بوده یا نتایج نامطلوب بر جای می گذارند.

هزینه های برداشتن خال

هزینه های برداشتن خال با توجه به نوع خال، روش درمان، پزشک متخصص زیبایی و کلینیک زیبایی بستگی دارد و می تواند متغیر باشد. ممکن است برداشتن خال های گوشتی از مبلغ 200 هزار تومان به بالا باشد.

سوالات متدوال برداشتن خال

1-آیا برداشتن خال با روش های کلینیکی دردناک است؟

احساس درد تا حد زیادی به آستانه درد بیمار و روش درمان بستگی دارد. در صورتی که بیمار احساس درد و ناراحتی زیادی حین درمان داشته باشد، پزشک متخصص زیبایی از داروهای بی حسی موضعی استفاده می کند.

2-آیا برداشتن خال عوارض دارد؟

هر یک از روش های برداشتن خال ممکن است عوارضی چون سوزش، خارش و یا التهاب به وجود بیاورند. شدت این عوارض با توجه به روش درمان و میزان تخصص پزشک می تواند تغییر کند.

3- آیا ممکن است برداشت خال برگشت پذیر باشد؟

در روش سوزاندن با کوتر یا لیزر خال ممکن است بخشی از خال از بین نرفته و در آینده دوباره ظاهر شود؛ لذا لازم است اگر با این روش ها به برداشتن خال اقدام می کنید چند جلسه درمانی را بگذرانید. در برداشتن خال به روش جراحی امکان برگشن خال وجود ندارد.

4-آیا همه افراد می توانند از روش های کلینیکی برداشت خال استفاده کنند؟

بله؛ اما توصیه می شود پیش از انتخاب هر کدام از روش ها با یک پزشک متخصص زیبایی صحبت کنید.

5-بهترین روش برای برداشتن خال کدام است؟

به طور کلی می توان گفت بهترین روش با کمترین عوارض و دوره نقاهت کوتاه جراحی است. اما ممکن است روش های دیگر برای برخی افراد مناسب تر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *