جراحی زیبایی

مونس پلاستی چیست

مونس پلاستی چیست

مونس پلاستی نوعی عمل جراحی زیبایی است که در آن قسمتی از شکم که در اثر زایمان یا چاقی روی ناحیه تناسلی افتاده با جراحی برداشته می شود. همچنین با عمل زیبایی مونس پلاستی می توان قسمت بالایی ناحیه تناسلی را در صورت بزرگ بودن، کوچک کرد.

بزرگی این بخش های ناحیه تناسلی و شکم می تواند دلایل زیادی داشته باشد. ولی اغلب بانوان به دلایلی چون زایمان و یا افزایش سن ممکن است به این مشکلات دچار شوند. این مشکلات علاوه بر اینکه زیبایی ناحیه تناسلی را از بین می برند، ممکن است باعث اختلال در عملکرد دستگاه تناسلی نیز بشود. گاهی مواقع افراد در حین جراحی تنگ کردن واژن این عمل را نیز انجام دهند. به هر حال امروزه مونس پلاستی یکی از روش های کم خطر و پرطرفدار برای رفع این مشکلات و بازگرداندن اعتماد به نفس به خانم ها می باشد. در ادامه توضیحاتی در رابطه با فرآیند مونس پلاستی و عوارض آن ارائه خواهیم داد.

مونس پلاستی چگونه انجام می شود؟

برجستگی شرمگاهی به قسمتی که پایین شکم و بالای واژن قرار دارد، گفته می شود. ممکن است به دلیل چاقی، افزایش سن، زایمان و دلایل دیگر این قسمت دچار افتادگی شود؛ مونس پلاستی نوعی روش زیباسازی و لیفت برجستگی شرمگاهی است که از طریق جراحی انجام می شود.

بسیاری از افراد تصور می کنند با انجام جراحی زیبایی واژن این مشکل برطرف می گردد اما در عمل مونس پلاستی، جراح متخصص زیبایی پس از بیهوش کردن بیمار، محل های خاصی را علامت گذاری می کند. پوست در این محل ها برش می خورد. پس از برش، بافت های زیر پوست و بافت ماهیچه برداشته می شود و سپس جراح متخصص زیبایی با دقت اقدام به برداشتن بافت چربی اضافه می کند. بعد از آنکه بافت چربی برداشته شد، جراح متخصص زیبایی پس از محکم کردن بافت های زیر پوست آن ها را بخیه می کند. در نتیجه ناحیه برجستگی کوچک تر می شود و ظاهر زیباتری خواهد داشت.

مونس پلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

افتادگی برجستگی شرمگاهی یکی از اتفاقات شایع بین زنان بالای 30 سال می باشد؛ با این حال اغلب بانوان بالای 18 سال که در اثر چاقی یا زایمان از ظاهر برجستگی شرمگاهی خود رضایت ندارند، می توانند از مونس پلاستی استفاده کنند.

با این حال افرادی که از بیماری های زمینه ای چون دیابت، فشار خون و دیگر بیماری ها رنج می برند پیش از انجام مونس پلاستی لازم است با یک جراح متخصص زیبایی مشورت کنند. این روش زیبایی برای خانم های باردار و خانم هایی که تازه زایمان کرده اند ممنوع می باشد.

در برخی مواقع که بیمار نیازمند جراحی زیبایی شکم می باشد می تواند همزمان از جراحی زیبایی مونس پلاستی نیز سود ببرد.

مزایای مونس پلاستی در مقایسه با روش های مشابه چیست؟

روش مونس پلاستی در مقایسه با دیگر روش های زیبایی مشابه بسیار ایمن تر است و عوارض کمتری دارد. این روش در لیفت ناحیه برجستگی شرمگاهی بسیار موثرتر از دیگر روش ها عمل کرده است. در صورتی که بیمار به دلیل افتادگی ناحیه برجسته شده شکم  دچار مشکلات ادراری و جنسی شده باشد نیز با استفاده از روش مونس پلاستی می تواند برای رفع این مشکل اقدام کند.

مونس پلاستی چه عوارضی دارد؟

مونس پلاستی یکی از روش های کم عارضه جراحی زیبایی می باشد. با این حال به دلیل وجود زخم در ناحیه شکم، بیمار تا حدود دو هفته احساس درد خواهد داشت. همچنین ممکن است بیمار در ناحیه درمان حس کشیدگی و درد عضلانی داشته باشد که پس از مدتی از بین خواهد رفت. ترشح مواد زائد حاصل از عمل نیز ممکن است تا حدود یک هفته پس از عمل مونس پلاستی از محل زخم ها مشاهده شود که اتفاقی طبیعی است و جای نگرانی ندارد؛ ولی در صورتی که زخم ترشحات سبز یا زرد رنگ داشته باشد بهتر است با جراح متخصص زیبایی تماس حاصل شود.

مراقبت های بعد از مونس پلاستی

در صورتی که جراح متخصص زیبایی برای بیمار دارویی تجویز کند لازم است که بیمار تا پایان دوره نقاهت از آن ها استفاده کند. همچنین برای بهبودی سریع زخم ها ممکن است جراح متخصص زیبایی، کرم ها یا پماد هایی را تجویز کند که لازم است به طور مرتب از آن ها استفاده شود. پس از انجام مونس پلاستی بیمار بایستی از انجام فعالیت های سنگین ورزشی تا حدود دو هفته خودداری کند. بیمار در صورت داشتن هر گونه علائم غیر طبیعی تا دو هفته پس از انجام مونس پلاستی لازم است با جراح متخصص خود تماس برقرار کند.

هزینه مونس پلاستی چقدر است؟

هزیه مونس پلاستی با توجه به فاکتور های بسیاری تعیین می شود. با توجه به شرایط و بدن بیمار، وسعت ناحیه جراحی شده و پزشک متخصص این هزینه ها تغییر می کند. بنابراین لازم است پیش از انجام عمل مونس پلاستی در مورد این هزینه ها با جراح متخصص زیبایی خود مشورت کنید.

سوالات متداول مونس پلاستی

1-آیا مونس پلاستی باعث کاهش میل جنسی می شود؟

عمل مونس پلاستی به هیچ وجه اعصاب جنسی را درگیر نمی کند و تاثیری درکاهش میل جنسی بانوان ندارد.

2-آیا مونس پلاستی را می توان هنگام زایمان انجام داد؟

خیر؛ به دلیل خونریزی حین زایمان بهتر است این عمل دو تا سه ماه پس از زایمان انجام شود. همچنین توصیه می شود اگر قصد بارداری مجدد دارید عمل مونس پلاستی را به تعویق بیاندازید.

3-آیا مونس پلاستی درد دارد؟

مونس پلاستی با استفاده از داروهای بی حسی انجام می شود و بیمار هیچ دردی حین مونس پلاستی حس نخواهد کرد. پس از انجام مونس پلاستی، بیمار ممکن است تا پایان دوره نقاهت احساس درد داشته باشد که با مصرف مسکن های تجویز شده توسط جراح متخصص زیبایی می تواند تا حدی این درد ها را کاهش دهد.

4-آیا بیمه هزینه ی مونس پلاستی را پوشش می دهد؟

مونس پلاستی نوعی جراحی زیبایی محسوب می شود و هیچ بیمه ای عمل های زیبایی را پوشش نمی دهد. در مورد می توانید با دفتر بیمه ای که با آن قرارداد دارید نیز مشورت کنید.

5-چقدر پس از مونس پلاستی می توان رابطه جنسی داشت؟

بین 4 تا 6 هفته زمان می برد تا زخم های بیمار بهبود یابند؛ بیمار پس از این مدت می تواند به فعالیت جنسی بپردازد. دقت کنید تا بهبودی کامل زخم ناحیه عمل به ناحیه فشار نیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *