جراحی زیبایی

جراحی تنگ کردن واژن

جراحی تنگ کردن واژن

جراحی تنگ کردن واژن یا همان واژینوپلاستی یا لابیاپلاستی راهی برای ارتقای لذت بعد از مقاربت جنسی است ؛ جراحی تنگ کردن واژن یک واژه‌ی کلی برای هر نوع جراحی است که شکل واژن را تغییر می‌دهد. این جراحی می‌تواند شامل اعمال زیبایی یا درمانی روی بخش داخلی و مجرا باشد.

دلایل زیادی وجود دارد که در طول زمان واژن شما شکل طبیعی خودش را از دست بدهد؛ گذر عمر، زایمان و شل شدن عضلات دیواره واژن و لگن از این دست علل هستند.

عمل جراحی زیبایی واژن به منظور جوان سازی واژن صورت می گیرد و جراح با تنگ کردن واژن و برداشتن پوست های اضافه این امکان را به شما می دهد که احساس سلامت بیشتری داشته باشید. مطالعات علمی بسیاری وجود دارند که نشان می دهند بعد از عمل جراحی زیبایی واژن احساس لذت بعد از مقاربت جنسی در فرد و شریک جنسی وی بیشتر شده است.

جراحی تنگ کردن واژن چه زمانی انجام می شود؟

زایمان طبیعی می‌تواند منجر به عریض شدن واژن، به علت کشیدگی بافت و عضلات اطراف آن شود. شل شدن واژن بعد از زایمان، ممکن است منجر به گشاد شدن  فضای لگن خاصره، کم شدن حس این ناحیه و کاهش لذت جنسی شود. اگر چه تنگ کردن واژن با جراحی روش جدیدی نیست اما در دوران قدیم بیشتر برای ترمیم محل زایمان استفاده می‌شده است نه اهداف جنسی و زیبایی. در متد جدید می توان از لیزر جراحی زیبایی واژن استفاده نمود. انواع این لیزر ممکن است لیزر درمانی پر توان باشد یا لیزر درمانی کم توان باشد.

فواید و مزایای جراحی تنگ کردن واژن

مطالعاتی که روی این موضوع انجام شده است، نشان داده‌اند که جراحی تنگ کردن واژن شامل جراحی زیبایی واژن و پرینوپلاستی، باعث افزایش عملکرد جنسی با عوارض کم می‌شوند.

عوارض گزارش‌شده عدم جراحی زیبایی واژن شامل: ورود سهوی به فضای روده‌ی بزرگ (2درصد) و یک سری عوارض جزئی که در درازمدت مشکلی ایجاد نمی‌کنند (3.8 تا 19.7 درصد).

فواید جراحی تنگ کردن واژن

آیا عمل جراحی تنگ کردن واژن عوارض هم دارد؟

از آن جایی که واژینوپلاستی یک عمل جراحی است مثل تمام عمل های جراحی می تواند عوارضی داشته باشد. این عوارض شامل موارد زیر می شود:

  • سوزش هنگام دخول
  • خشکی واژن
  • تنگی بیش از حد واژن و لگن خاصره
  • فیستول بین روده‌ی بزرگ و واژن

عمل جراحی تنگ کردن واژن برای چه کسانی مناسب نیست؟

خانم‌هایی که افتادگی ارگان‌های لگنی، رکتوسل، سیستوسل، دفع سخت مدفوع یا بی اختیاری ادرار و مدفوع دارند؛ کاندید جراحی تنگ کردن واژن نیستند.

آیا معاینه قبل از انجام جراحی تنگ کردن واژن ضروری است؟

قدم اول جراحی زیبایی تنگ کردن واژن انتخاب یک متخصص جراحی زیبایی زبردست و با تجربه است. جراح  از شما شرح حال می گیرد تا وضعیت سلامتی شما را ارزیابی کند. قدم بعدی انجام معاینه لازم پیش از انجام جراحی زیبایی واژن می باشد. معاینه‌ بیمار باید هم در موقعیت خوابیده به پشت و هم موقعیت ایستاده انجام شود، تا افتادگی ارگان‌های لگنی مشخص شود. معاینه با اسپکولوم برای تشخیص هر نوع عفونتی که ممکن است در روند جراحی اختلال ایجاد کند، انجام می‌شود.

برای ارزیابی تحرک بیش از حد مثانه، از بیمار خواسته می‌شود که سرفه کند. عرض عضله‌ی بالابرنده‌ لگن و پرینه و قدرت عضله‌ی پوبورکتالیس، با انگشت تخمین زده می‌شوند. یک معاینه‌ی معمول این است که در هنگام استراحت و انقباض عضله، اندازه‌ی سوراخ با نرمه‌ی انگشت تخمین زده شود.

باید قبل از جراحی زیبایی تنگ کردن واژن، از متقاضیان این عمل آزمایش خون گرفته و تایید شود. گاهی بیماران فکر می کنند که نیازی به معاینه قبل از عمل نیست بلکه برای تزریق چربی به واژن و حتی تزریق ژل هم باید از قبل نزد جراح متخصص بروید.

مراقبت های قبل از عمل جراحی تنگ کردن واژن

  • بیمار باید قبل از عمل آرام باشد و بدنش کم آب نباشد.
  • اگر قرار است بی‌حسی یا بیهوشی عمومی انجام شود، بیمار از 8 ساعت قبل از عمل واژینوپلاستی نباید چیزی بخورد.
  • گاها قبل از جراحی و برای پیشگیری از عفونت، برای بیمار آنتی‌بیوتیک وسیع‌الطیف تجویز می‌شود.
  • بیمار برای جراحی باید در حالت خوابیده به پشت و با پاهای باز (که توسط یک سری رکاب، محافظت می‌شوند) و زانوهای خم‌شده قرار بگیرد.

مهم ترین نکته دوران بهبود بعد از عمل جراحی تنگ کردن واژن

خیلی ها از درد بعد از عمل جراحی تنگ کردن واژن می ترسند و به همین دلیل مبادرت به انجام این عمل نمی کنند ولی بهتر است بدانند که زمان اوج درد بیمار چند روز اول پس از جراحی است و خیلی زود کم می‌شود.

سوالات متداول جراحی تنگ کردن واژن

1-آیا به عمل واژینوپلاستی بیمه تعلق می گیرد؟

….خیر؛ به بیماری های زیبایی بیمه تعلق نمی گیرد مگر در شرایط خاص مثل تروما و …

2-تا چه مدت بعد از انجام جراحی زیبایی واژن نباید مقاربت انجام شود؟

در 8 هفته‌ی اول بعد از انجام واژینوپلاستی مقاربت و دخول جنسی توصیه نمی شود.

3-بعد از جراحی زیبایی واژن در هنگام عادات ماهیانه می توانم از تامپون استفاده کنم؟

از آن جایی که تامپون ها در داخل مجرای واژن قرار می گیرند ممکن است بافت واژنی که به تازگی مورد جراحی قرار گرفته ممکن است تحریک شود بنابراین تا حدود 2 ماه بعد از عمل جراحی زیبایی واژن توصیه می شود تامپون مورد استفاده قرار نگیرد و استفاده از تامپون ممنوع است.

4- چطور یک جراح خوب برای عمل زیبایی واژن در تهران پیدا کنیم؟

برای انتخاب یک متخصص جراحی زیبایی خوب به سابقه و نمونه کارهای جراح توجه کنید. مجهز بودن کلینیک و حرفه ای بودن پرسنل و جراح می تواند ملاک مناسبی برای انتخاب جراح زیبایی واژن در تهران باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کلینیک آینه با شماره تلفن —- تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *