خدمات پوست

بهترین دارو برای خارش بدن

بهترین دارو برای خارش بدن

خارش بدن یکی از مشکلات شایعی است که به دلایل مختلفی ممکن است بروز کند و می تواند آزار دهنده باشد. اغلب خارش های بدن پس از مدت کوتاهی از بین می روند و مشکل جدی به شمار نمی روند. با این حال برخی از خارش های بدن می توانند نشان از مشکلات زمینه ای باشند و نیاز به درمان خواهند داشت. در اغلب موارد با از بین بردن مشکل زمینه ای مرتبط با خارش، خارش نیز از بین می رود. اما برای کاهش میزان خارش و آزاردهندگی آن در طول درمان بیماری، اغلب داروهای ضد خارش، صابون های درمانی و مکمل های غذایی و رژیم غذایی تجویز می شود. مشاورین فوراور تاپ کلینیک می توانند شما را در یافتن علت خارش بدن و انتخاب بهترین روش درمان راهنمایی کنند. بی شک بهترین دارو برای درمان خارش بدن که دارای عوارض شیمیایی نیز نمی باشد کرم آلوئه ورا فوراور و ژل آلوئه ورا نوشیدنی فوراور می باشد. برای دریافت محصول و مشاوره به واتساپ 09196065508 پیغام دهید. این محصولات به طور تضمینی به عنوان بهترین درمان خارش بدن استفاده می شود.

بهترین روش درمان خارش بدن

بهترین روش درمان خارش بدن بدون داروهای شیمیایی و بدون عود و بازگشت می باشد. معمولا داروهایی که برای خارش بدن تجویز می شود جنبه مسکنی موقت دارد. اما اگر مشکل خارش بدن با تغذیه سالم و سم زدایی بدن به طور ریشه ای درمان شود دیگر عود و بازگشت نخواهد داشت. استفاده از ژل نوشیدنی آلوئه ورا فوراور با دستور مصرف مشاورین ما و برخی دیگر از محصولات پاکسازی بدن که برای هر بیمار به طور جداگانه تجویز می شود می تواند شما را به نتیجه ای عالی برساند. برای مثال بیمارانی که پوست نامتعادلی دارند می توانند از صابون آووکادو فوراور برای درمان خارش بدن بر اثر اختلالات پوستی سود ببرند. این صابون رطوبت و pH پوست صورت و بدن را تنظیم می کند و مانع بروز خارش بدن می شود.

اسامی بهترین داروهای ضد خارش بدن

خارش بدن می تواند دلایل زیادی داشته باشد. از جمله دلایل این خارش ها می توان به خشکی پوست، دیابت، تغییرات هورمونی، مشکلات کبدی و کلیوی اشاره کرد. برای رفع دائمی و درمان این خارش ها باید دلیل آن را به درستی تشخیص داد و برای درمان آن اقدام کرد. با این حال در طول درمان برای کاهش التهاب ناشی از خارش بدن اغلب داروهایی تجویز می شوند که برخی از متداول ترین آن ها به شرح زیر می باشند:

  • داروهای آنتی هیستامین: این داروها در صورتی که دلیل خارش آلرژی باشد همراه با سیتریزن یا برخی از انواع کورتون تجویز می شوند.
  • کلسینورین: این دارو نوعی مهارکننده است که اغلب به صورت پماد در صورتی که ناحیه خارش کوچک باشد، تجویز می شود.
  • پماد ها و کرم های کورتیکواستروئیدی: این دارو ها به صورت موضعی استفاده می شوند و در کاهش و کنترل خارش بدن موثر اند.
  • دوکسپین و میرتازاپین: در صورتی که علت خارش افسردگی یا اضطراب مزمن باشد، این داروها تاثیر بسزایی در از بین بردن خارش خواهند داشت. البته لازم به ذکر است استفاده این دارو ها حتما باید زیر نظر پزشک باشد.
  • پماد لیدوکائین: این پماد نوعی داروی بی حسی موضعی است که در درمان خارش های شدید کاربرد فراوان دارد.
  • پماد کالامین: این دارو باعث کاهش التهاب و خنک شدن پوست در ناحیه خارش شده و خارش را به صورت موقتی از بین می برد. لازم به ذکر است استفاده طولانی مدت از این دارو خود باعث آلرژی و خارش بیشتر در پوست می شود.
  • آسپیرین: در برخی موارد نادر و با تشخیص پزشک ممکن است آسپیرین در درمان خارش موثر باشد. البته توجه شود که این دارو در برخی از بیماران باعث ایجاد خارش بیشتر و آلرژی می شود.
  • داروهای ضد صرع: برخی از این دارو ها مانند گاباپنتین ممکن است برای درمان خارش تجویز شود.
  • تالیدومید: این دارو در درمان خارش های مزمن موثر است.
  • ریفامپیسین: در صورتی که خارش در اثر مشکلات کبدی به وجود آمده باشد، تجویز می شود.

به طور کلی نمی توان گفت بهترین دارو برای درمان خارش بدن کدام دارو خواهد بود. چراکه خارش می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد و بهترین داروی درمانی بر اساس عامل و نوع خارش بدن تعیین می شود. در این میان معجزه مکمل های غذایی کمپانی خوش نام فوراور را دست کم نگیرید و با یک مشاور و پزشک باتجربه در این زمینه مشورت نمایید.

روش های غیر دارویی درمان خارش بدن

علاوه بر روش های دارویی، روش های غیر دارویی بسیاری از جمله روش های خانگی مانند استفاده از روغن های مختلف وجود دارند. منتول که روغنی گرفته شده از نعنا است در کاهش التهاب ناشی از خارش و از بین بردن خارش بدن است. استفاده از کمپرس سرد یا یخ روی محل خارش نیز یکی از روش های موثر از بین بردن خارش بدن است. استفاده از آب خنک در زمان استحمام نیز می تواند در کاهش التهاب و خارش بدن نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

علاوه بر موارد گفته شده روش هایی برای پیشگیری از ایجاد خارش در بدن نیز وجود دارد. در صورتی که بدن شما مستعد خارش و التهاب است بهتر است که حتی الامکان از پوشیدن لباس های تنگ و لباس هایی که از جنس پشم و نخ مصنوعی هستند خودداری کنید. استفاده از لباس های ابریشم و لباس هایی که بدن نمی چسبند بهترین انتخاب است. استحمام با آب داغ نیز می تواند به پوست آسیب بزند که این آسیب به صورت خارش نمایان می شود. در صورت داشتن پوست خشک، به صورت منظم از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

برخی از انواع خارش به دلیل مزمن بودن نیاز به درمان های تخصصی تر دارند. برخی بیماران در صورت پاسخ ندادن به درمان های خانگی یا دارویی، لازم است است از فوتوتراپی استفاده کنند. در این روش درمانی از اشعه های ماورا بنفش ضعیف شده برای درمان پیسی یا خارش هایی که اغلب ناشی از مشکلات کلیوی هستند استفاده می شود.

سوالات متداول بهترین دارو برای خارش بدن

1-چگونه بهترین روش را برای درمان خارش بدن انتخاب کنیم؟

در صورت داشتن خارش می توانید با یک متخصص پوست مشورت نمایید تا پس از بررسی علائم و آزمایشات شما علت خارش بدن مشخص شود. سپس با یکی از روش های دارو درمانی یا مکمل های غذایی و یا ترکیبی از هر دو روش به بهترین روش درمان خارش بدن دست یابید.

2-آیا بارداری می تواند باعث خارش بدن شود؟

اغلب بانوان باردار در ماه های پایانی بارداری خود ممکن است دچار خارش های شدید در بدن مخصوصا در قسمت شکم و کمر شوند که دلیل آن تغییرات هورمونی شدید می باشد و پس از مدتی از بین می رود. نکته قابل توجه این است که در دوران بارداری به هیچ وجه نباید هیچ نوع داروی ضد خارشی بدون نظر پزشک مصرف کرد. اما برای رهایی از خارش بدن در دوران بارداری می توان از اسپری آلوئه فرست فوراور و کرم پروپولیس فوراور بدون هیچ عارضه ای سود برد.

3-خارش ناشی از گزش حشرات را چگونه می توان درمان کرد؟

خارشی که نیش پشه ایجاد می کند به دلیل التهابی است که مواد موجود در بزاغ پشه ایجاد می کند و حدودا بین یک تا دو هفته ممکن است ادامه داشته باشد و از بین می رود. برای کاهش التهاب و خارش نیش پشه می توان از یخ یا کمپرس سرد استفاده کرد. همچنین استفاده از محصولات فوراور با نظر مشاور باتجربه می تواند گزینه مناسبی باشد.

4-چه زمانی بهترین زمان مراجعه به پزشک برای درمان خارش بدن است؟

اغلب خارش ها در کوتاه مدت از بین خواهند رفت اما در صورتی که خارش بسیار شدید باشد و بیش از 72 ساعت بکشد و یا با علائمی مانند قرمزی، تورم و زردی پوست یا چشم ها همراه بود باید سریعا به پزشک متخصص پوست مراجعه شود.

5-بهترین شربت برای خارش بدن چیست؟

بهترین شربت برای خارش بدن حاوی مواد ضد التهاب و آنتی اکسیدانی می باشد. خارش ناشی از آلرژی و التهاب را می توان با ژل خالص آلوئه ورا فوراور درمان کرد. این ژل حاوی مواد ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد خارش بدن است.

6-بهترین قرص برای خارش بدن چیست؟

لازم است علت خارش بدن مشخص شود. معمولا مشکلات خارش بدن به دلیل کمبود ویتامین دی و مینرال ها می باشد. همچنین مشکلات هورمونی، دیابت و کبد وغیره با استفاده از قرص های گیاهی فوراور و یک رژیم غذایی مناسب  به طور ریشه ای درمان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *