تجربه جراحی زیبایی سینه

سینه های بانوان شکل های متفاوتی دارند و این تفاوت ها کاملا طبیعی است. فرم طبیعی سینه ها ممکن است به دلایل متفاوتی چون شیردهی، کاهش یا افزایش وزن و حاملگی تغییر نامطلوب داشته باشد. همچنین ممکن است برخی بانوان از سایز بسیار بزرگ یا بسیار کوچک سینه های خود ناراضی باشند. این نارضایتی از فرم و سایز نامطلوب سینه ها باعث سلب اعتماد به نفس بانوان می شود. از این رو اغلب بانوان به دنبال روش هایی برای فرم دهی، سفت و لیفت سینه های خود هستند. امروزه روش های زیادی برای فرم دهی سینه وجود دارد. از جمله روش های نوین و محبوب فرم دهی و لیفت سینه جراحی زیبایی سینه است که اغلب بهترین نتیجه را خواهد داشت. در ادامه مقاله در مورد این جراحی توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

جراحی زیبایی سینه چیست؟

جراحی زیبایی سینه نوعی روش تهاجمی برای اصلاح فرم سینه هاست. هدف این جراحی کوچک یا بزرگ کردن، لیفت و یا سفت کردن سینه هاست. همچنین در صورتی که سینه های فردی تقارن نداشته باشند با این روش می توان سینه ها را متقارن و اصلاح کرد. در جراحی زیبایی سینه پس از لیفت و از بین بردن پوست و چربی اضافه، درون سینه پروتز های سیلیکونی مناسب قرار داده می شود. پس از قرار دادن سیلیکون و اصلاح فرم سینه، محل جراحی بخیه زده می شود.

مزایای جراحی سینه

جراحی زیبایی سینه یکی از روش های سریع رسیدن به سینه های خوش فرم و با سایز متناسب است. این روش نسبت به روش های دیگر مزایایی چون سریع بودن روند درمان، دوره نقاهت کوتاه، ماندگاری طولانی مدت و عوارض کم دارد و به همین دلیل از محبوب ترین روش هاست.

چه انتظاراتی پس از جراحی زیبایی سینه باید داشت؟

به دلیل استفاده جراح متخصص زیبایی از مواد بیهوشی در زمان جراحی، بیمار ممکن است پس از به هوش آمدن احساس گیجی و ضعف داشته باشد که پس از چند ساعت رفع خواهد شد. بیمار ممکن است تا پایدار شدن شرایط بدن در کلینیک بستری شود. زخم ها پانسمان می شود و لوله های مخصوص برای تخلیه خون های اضافی و مایعات ضایع در دو طرف سینه ها قرار داده می شود. پیش از ترخیص جراح متخصص زیبایی مراقبت های ویژه ای برای بیمار تجویز می کند که لازم است برای تسریع بهبودی بیمار تمامی این مراقبت ها را در دوران نقاهت رعایت کند. پس از بین رفتن اثرات بیهوشی ممکن است بیمار احساس درد داشته باشد که در این صورت می تواند از قرص های مسکنی که جراح متخصص زیبایی تجویز کرده است استفاده کند. درد و احساس التهاب تا 3 روز پس از جراحی ادامه خواهد داشت. احتمال ترشحات خون مانند از محل زخم ها تا دو هفته پس از جراحی طبیعی است اما در صورتی که خونریزی شدید و دردناک شود باید با جراح متخصص تماس حاصل شود. دوره نقاهت جراحی زیبایی سینه بین دو تا سه ماه متغیر است.

سوالات متداول تجربه جراحی زیبایی سینه

1.آیا جراحی زیبایی سینه درد دارد؟

در زمان جراحی بیمار در حالت بیهوشی کامل قرار دارد و تا چند ساعت پس از جراحی نیز به دلیل اثرات داروهای بیهوشی دردی حس نخواهد کرد. پس از از بین رفتن اثرات داروی بیهوشی ممکن است بیمار احساس درد خفیفی در ناحیه درمان یا قفسه سینه داشته باشد که با استفاده از داروهای مسکن قابل کنترل است.

2.بهترین کاندیدای جراحی زیبایی سینه چه کسی است؟

تمامی بانوان بالغی که دارای مشکلاتی از جمله افتادگی سینه و نامتناسب بودن سایز سینه ها هستند، می توانند از این روش استفاده کنند. البته توصیه می شود افرادی که دارای مشکلات یا بیماری های خاصی از جمله دیابت یا مشکلات تقلبی و عروقی هستند پیش از انجام این جراحی با جراح متخصص زیبایی مشورت های لازم را به عمل بیاورند.

3.چه عوارضی ممکن است بیمار را پس از جراحی زیبایی سینه تهدید کند؟

جراحی زیبایی سینه از جمله روش های تهاجمی است که مانند روش های مشابه دارای عوارضی چون درد، تورم، التهاب، خونریزی و در شرایط حاد عفونت می باشد. البته لازم به ذکر است که در صورتی که جراحی تحت نظر جراح متخصص زیبایی با مهارت کافی انجام بگیرد احتمال بروز عوارض به صفر نزدیک خواهد بود.

4.آیا پس از جراحی زیبایی سینه پوست بیمار اسکار می زند؟

خیر؛ امروزه از بخیه های جاذب استفاده می شود و با استفاده این روش جای زخم ها و بخیه ها روی پوست بیمار نخواهد ماند. با این وجود تا حدود 6 ماه پس از جراحی محل زخم ها قرمز و تا حدی ملتهب به نظر خواهد رسید؛ اما به مرور زمان ناپدید خواهد شد.

5.نتایج جراحی سینه چقدر ماندگاری دارد؟

نتایج جراحی زیبایی با توجه به کیفیت سیلیکون مورد استفاده در سینه قابل پیش بینی است. در صورتی که از سیلیکون های با کیفیت و مناسب بدن بیمار استفاده شود نتایج جراحی تقریبا دائمی خواهد بود.