تزریق چربی

تزریق چربی چانه

تزریق چربی چانه

با استفاده از روش تزریق چربی چانه می تواند چین و چروک های صورت را از بین برد و ظاهری جوانتر به صورت بخشید. استفاده از پرکننده ها و فیلر ها جایگزین روش‌های سنتی جراحی مانند لیفت صورت شده است که نتایج آن نشان می دهد این عمل زیبایی حدود دو سال در پوست صوررت ماندگاری دارد.

با اینکه فیلرهای تزریقی در تزریق چربی چانه مزایای بسیاری نسبت به تزریق بوتاکس دارند برای مثال باعث شل شدن عضله زیر پوست نمی شوند با این حال استفاده از پرکننده های مصنوعی خطر واکنش آلرژیک و ایجاد برجستگی هایی جزئی در زیر پوست را به دنبال دارد که در برخی از موارد ممکن است دائمی باشند.

به همین دلیل امروزه از پرکننده های طبیعی مانند چربی برای از بین بردن چین و چروک و زیبا سازی صورت و چانه استفاده می شود که به آن تزریق چربی چانه گفته می شود.

علاوه بر عوارضی که سایر پرکننده ها و فیلر ها مانند اسید هیالورونیک وکلاژن های مصنوعی دارند آنها همچنین ممکن است ظاهر غیرطبیعی در صورت و یا چانه به وجود آورند.

به همین دلیل در سالهای اخیر، استفاده از فیلترهای طبیعی که رایج ترین آن چربی است برای دامنه وسیعی از جراحی های پلاستیک و ترمیمی استفاده شده است. پیوند چربی  چانه به ویژه برای فرم دهی به چانه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. برای افرادی که به دنبال بازسازی چانه هستند، روش تزریق چربی چانه بهبود قابل توجه و پایداری در ظاهر بیمار به وجود می آورد.

تزریق چربی چانه یک جایگزین قابل اعتماد و ارزان برای زیباسازی و فرم دهی و افزایش حجم چانه است.داشتن یک چانه بد فرم و یا افتاده می تواند هماهنگی بین اجزای صورت شما را مختل کند. اما یک چانه برجسته به متعادل کردن قسمت های صورت کمک می کند. تزریق چربی چانه یک روش زیباسازی ایده آل برای بیمارانی است که بدون نیاز به کاشت دائمی تمایل به داشتن یک چانه برجسته دارند.

مزیت تزریق چربی چانه نسبت به سایر روشها در این است که حدود حداقل 30تا 50 درصد از چربی به مدت بسیار طولانی ۵ تا ۱۰ سال و حتی بیشتر دوام خواهد داشت.

یکی دیگر از مزایای تزریق چربی چانه این است که چون از بافت نرم پوست انتخاب می شود ، ظاهر و جلوه ‌ای طبیعی برای صورت به وجود می آورد.

مراحل تزریق چربی چانه

 مرحله اول استخراج چربی : در روش تزریق چربی چانه از بافت خود شما استفاده می شود و مواد مصنوعی یا مواد از شخص یا حیوان دیگر را دریافت نمی کنید. این چربی از طریق جراحی از ران، باسن، شکم که دارای حجم اضافی چربی هستند از طریق لیپوساکشن ملایم و کم مکش خارج می شود. تکنیک های لیپوساکشن با ساکشن کم برای جلوگیری از آسیب رساندن به سلول های چربی و اطمینان از وجود شرایط بهینه برای انتقال استفاده می شوند.

مرحله دوم تصفیه چربی : این مرحله در تزریق چربی چانه شامل جداسازی و آماده سازی سلولهای چربی برای تزریق در اطراف منطقه چانه است. برای تحقق این امر، چربی های استخراج شده به آزمایشگاه ارسال می شوند و با سرعت زیاد در دستگاه سانتریفیوژ می چرخد ​​تا سلولهای چربی را از هر مایعی که در حین لیپوساکشن جمع آوری می شود جدا کنند.  به این ترتیب سلول های چربی آسیب دیده از بین می روند و پاکسازی می شوند تا برای تزریق در چانه آماده شوند .

مرحله سوم تزریق چربی: مرحله آخر شامل انتقال چربی و تزریق سلولهای چربی جدا شده در ناحیه چانه و ناحیه فک برای ایجاد شکل جدید و فرم دهی به آن است.

فواید تزریق چربی چانه

  • کانتورینگ و فرم دهی خط فک
  • صاف شدن خط بین چانه و فک و اطراف آن
  • اصلاح چانه های باریک و افتاده
  • دوام و ماندگاری بیشتر در مقایسه با سایر فیلر ها و پرکننده های پوستی
  • یک روش کمتر تهاجمی و طبیعی با خطرات بسیار کم
  • دوره بهبودی سریع

عوارض تزریق چربی چانه 

تزریق چربی چانه یک راه حل طولانی مدت برای چانه های افتاده یا برآمده است. پس از اتمام انتقال چربی، احتمالاً تورم و کبودی خفیفی را هم در محل اهدا کننده و هم در ناحیه چانه و فک تجربه خواهید کرد. خوشبختانه، این عوارض معمولا ظرف چند روز فروکش می کنند. بسیاری از بیماران درد کمی بعد از عمل دارند و بیشتر آن با داروهای تجویزی جراح متخصص زیبایی کاهش می یابد.

سوالات متداول تزریق چربی چانه

1-در روش تزریق چربی چانه، چربی بیشتر از کدام بافت ها استخراج می شود؟

چربی مورد نیاز از هر قسمت از بدن که دارای حجم چربی زیادی است قابل برداشت است و برای انتقال مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی از جراحان متخصص زیبایی معتقدند که چربی برخی مناطق ممکن است از ماندگاری بهتری برخوردار باشد. شکم نقطه ای آسان برای برداشت چربی از بدن است زیرا برجستگی های کمتری بر روی شکم باقی می ماند و بیمار می تواند به راحتی به پشت بخوابد.

2-آیا در صورت عدم رضایت امکان خارج کردن چربی بعد از تزریق چربی چانه وجود دارد و کدام روش بهتر است؟

بله . مشکلی که در از بین بردن چربی تزریق شده چانه وجود دارد این است که مانند بافتهای چربی طبیعی دارای انسجام محکم بافتی نیست. بلکه بیشتر به صورت ذرات کوچک در بستر تمام لایه های مختلف بافت همبند و ماهیچه قرار می گیرد.لیپوساکشن می‌تواند برای خارج کردن چربی اضافی به چانه استفاده شود ولی نمی توان انتظار نتایج صد درصد مطلوب را از این روش داشت. با استفاده از محلول های حل کننده چربی نیز میتوان آنها را خارج کرد اما امکان اینکه به طور کامل چربی چانه از بین برود نیز هست و اصلاح آن بسیار دشوار خواهد بود.همچنین برخی از اعصاب در منطقه وجود دارند که می توانند در اثر چنین مواد شیمیایی حلال آسیب ببینند. بنابراین روش جراحی برای برداشتن چربی اضافی تزریق شده در چانه بهترین گزینه است.

3-آیا نتایج تزریق‌چربی چانه با جویدن مواد غذایی سفت بعد از عمل تحت تاثیر قرار می گیرد؟

شما می‌توانید جویدن و فعالیت صورت را بعد از عمل از سر بگیرید. البته در طی 24 ساعت بعد از عمل ممکن است به دلیل تورم احساس متفاوتی در چانه داشته باشید که به آرامی طی هفته های این مشکل حل می شود و جویدن مواد سفت نتایج تزریق چربی چانه را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

4-آیا چربی مورد نیاز جهت تزریق می تواند از غبغب زیر چانه استخراج شود؟

بله به تشخیص پزشک در صورتی که چربی زیر چانه دارای انسجام خوبی باشد می تواند برای تزریق چربی چانه استفاده شود.

5-چه مدت طول می کشد تا تزریق چربی چانه بهبود یابد و نتایج مشخص شود؟

زمان بهبودی انتقال چربی از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است، اما بیشتر افراد معمولا حداقل 7-10 روز مرخصی از محل كار و سایر فعالیتهای اجتماعی باید داشته باشند. بهبودی اولیه چند هفته طول می کشد، پس از آن تورم به تدریج فروکش می کند و نتایج نهایی ظاهر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *