خدمات پوست

تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم

چشم ها تاثیر گذار ترین بخش صورت هستند. این بخش از صورت در زیبایی تاثیر فراوانی دارد. پوست اطراف چشم بسیار حساس و شکننده است و ممکن است با گذشت زمان و بالا رفتن سن دچار عوارض فراوانی چون چین و چروک، پف و تیرگی یا حلقه های دور چشم شود.

بیمارانی که دچار این عوارض می شوند اغلب به دنبال راهی برای از بین بردن این مشکلات هستند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روش های بسیاری برای درمان این عوارض وجود دارد که یکی از این روش ها تزریق ژل زیر چشم می باشد. در ادامه مقاله قصد داریم در مورد این روش اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

تزریق ژل زیر چشم چیست

تزریق ژل زیر چشم یکی از موثر ترین و سریع ترین راه ها برای برطرف کردن گودی و رفع سیاهی زیر چشم می باشد که امروزه متقاضیان زیادی دارد. با تزریق ژل بخش زیرین چشم دوباره حجیم می شود. این روش همچنین یکی راه موثر برای آبرسانی زیر چشم است و کلاژن سازی را تحریک می کند؛ در نتیجه به تدریج باعث جوانسازی پوست اطراف چشم می شود.

تزریق ژل زیر چشم مناسب چه کسانی است

تقریبا تمام کسانی که دچار عوارض پوستی دور چشم شده اند می توانند کاندیدای مناسبی برای استفاده از تزریق ژل می باشد. تزریق ژل زیر چشم برای از بین بردن چین و چروک، حجم دهی و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد؛ بنابراین هر فردی فارغ از جنسیت و سن که از این مشکلات رنج می برد، می تواند تزریق ژل زیر چشم را به عنوان یک روش درمانی موثر و مناسب تلقی کند.

 با این وجود توصیه می شود پیش از هر گونه اقدام برای انجام تزریق ژل زیر چشم با یک پزشک یا جراح متخصص مشورت کنید تا در انتخاب روش درمان دچار مشکل نشوید و عوارض را به حداقل برسانید.

تزریق ژل زیر چشم چگونه انجام می شود

پس از جلسات مشاوره و معاینه که توسط پزشک متخصص پوست و مو یا جراح متخصص زیبایی انجام می شود، در صورتی که تشخیص پزشک، درمان به روش تزریق ژل به زیر چشم باشد، فرآیند درمان آغاز خواهد شد.

در جلسه درمانی ابتدا پوست بیمار به طور کامل پاکسازی می شود و در صورت صلاحدید پزشک، در نواحی اطراف و زیر چشم، بی حسی اعمال می شود. این بی حسی ممکن است با توجه به تشخیص پزشک، موضعی و یا به صورت تزریق زیر پوستی انجام شود. پس از بی حسی، پزشک متخصص ژل مخصوص را آماده و با سوزن بسیار ریز و مخصوص به نواحی زیر چشم تزریق می کند.

سوالات متداول تزریق ژل زیر چشم

1-هر جلسه درمانی تزریق ژل زیر چشم چقدر ممکن است طول بکشد؟

با توجه به شرایط بیمار مدت زمانی که پروسه تزریق ژل زیر چشم طول می کشد، می تواند متغیر باشد. به طور معمول طول جلسات درمانی تزریق ژل زیر چشم بین 15 تا 30 دقیقه می تواند متغیر باشد.

2-ماندگاری نتایج تزریق ژل زیر چشم چقدر است؟

بسته به نوع پوست بیمار و مدت زمانی که بدن بیمار می تواند ژل را نگه داری کند، ماندگاری نتایج تغییر خواهند کرد. تاثیر درمان اغلب بین 8 ماه تا 2 سال می تواند ماندگاری داشته باشد.

3-موارد منع مصرف تزریق ژل زیر چشم چیست؟

افرادی که به علت بیماری های زمینه ای چون دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و سرطان تحت درمان هستند، نمی توانند تزریق ژل زیر چشم انجام دهند. همچنین بانوانی که در دوران شیردهی یا بارداری هستند برای انجام این روش درمانی محدودیت دارند.

4-مزایای روش تزریق ژل زیر چشم چیست؟

این روش جوانسازی پوست اطراف چشم کم تهاجم است و عوارض چندانی به جای نمی گذارد. همچینین تزریق با سوزن های بسیار ریز و مخصوص انجام می شود که باعث آسیب بافتی و عروقی نمی شوند. نتایج این روش اندکی پس از جلسه درمانی قابل مشاهده خواهد بود. همچنین نتایج این روش نسبت به روش های مشابه ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

5-چه مراقبت هایی پس از تزریق ژل زیر چشم لازم است؟

پزشک یا جراح متخصص برای هر بیمار متناسب با شرایط وی، مراقبت های خاصی تجویز می کند که بیمار توصیه می شود برای تسریع روند بهبودی و گرفتن نتایج بهتر حتما این مراقبت ها را انجام دهد.

 برخی از این مراقبت های شامل خودداری از آب زدن به محل تزریق تا 3 روز، خودداری از ماساژ صورت، پرهیز از فعالیت های سنگین ورزشی و خودداری از مصرف داروهایی چون آسپرین، ایبوبروفن، انوع مسکن ها و دارو های ضد التهابی یا ویتامین E تا حداقل یک هفته پس از تزریق، می باشد.

6-تزریق ژل زیر چشم چه عوارضی دارد؟

با توجه به کم تهاجم بودن روش تزریق ژل زیر چشم، اغلب عوارض خاصی بیمار را تهدید نمی کند؛ با این وجود برخی عوارض عمومی مانند تورم، درد یا کبودی ممکن است پس از تزریق اتفاق بیفتد که موقتی است و پس از چند ساعت برطرف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *