خدمات پوست

رفع سریع سیاهی زیر چشم

رفع سریع سیاهی زیر چشم

سیاهی زیر چشم در بسیاری از افراد دیده می شود و ممکن است به دلایل متفاوتی به وجود بیاید. این اتفاق ناخوشایند معمولا سن افراد را بیشتر نشان می دهد که این امر برای اکثر افراد مطلوب و خوشایند نیست.همچنین این عارضه پوستی بسیار رایج است و در مواردی حتی در کودکان هم دیده می شود.

دلایل سیاهی زیر چشم

پوست زیر چشم بخشی نازک و بسیار حساس از پوست صورت است. چشم ها تاثیر زیادی در ظاهر و زیبایی افراد دارد گاهی برخی افراد از تزریق چربی زیر چشم برای جذابیت بیشتر استفاده می کنند زیرا چروک ها و سیاهی زیر چشم می تواند ظاهر شما را خسته و پیر نشان دهد. این اتفاق دلایل زیادی دارد که از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمبود خواب باعث کاهش گردش خون در پوست و کاهش ورود مواد مغذی به پوست در این ناحیه شده و سیاهی چشم را منجر می شود.
  • کمبود آب باعث متورم شدن رگ های زیر پوست چشم شده و باعث تیرگی این قسمت می شوند.
  • نور آفتاب و اشعه ماورا بنفش باعث تحت تاثیر قرار دادن رنگدانه ملانین و تیرگی این ناحیه می شود.
  • مصرف دخانیات یکی از دیگر از عواملی است که جریان خون را کاهش داده و تیرگی ایجاد می کند.
  • کم خونی و کاهش هموگلوبین
  • نارسایی کلیوی زیر چشم تیرگی های شدیدی ایجاد می کند.
  • با افزایش سن کلاژن و چربی پوست کاهش پیدا کرده و در نتیجه زیر چشم تیرگی ایجاد می کند.
  • اختلال در قاعدگی یکی از دلایل شایع تیرگی زیر چشم در خانم هاست.

روش های درمان سیاهی زیر چشم

روش های متعددی برای درمان سیاهی زیر چشم وجود دارد. برخی از این روش ها خانگی بوده و برای درمان سیاهی خفیف زیر چشم موثر است.

برخی از روش های خانگی درمان سیاهی زیر چشم عبارتند از:

  • استفاده از کمپرسور سرد به منظور کاهش تورم و تسریع گردش خون
  • خواب کافی استفاده از چای کیسه ای روی چشم
  • روش های شیمیایی از جمله استفاده از لایه بردار ها و سرم های افزایش دهنده گردش خون نیز در بسیاری از مراکز زیبایی انجام می شود.

مزوتراپی چگونه باعث از بین رفتن سیاهی زیر چشم می شود؟

در روش مزوتراپی ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و موادی که برای بهبود بخشیدن به جریان خون ضروری هستند، مستقیما به لایه سوم پوست که به آن مزودرم گفته می شود تزریق می شوند. در این لایه از پوست رگ های خونی فراوانی وجود دارد و با تزریق این مواد به این لایه فعالیت سلول های تولید کننده ی کلاژن، الاستین و هیالورونان در پوست افزایش پیدا می کند. با تکرار این روش، به تدریج کلاژن پوست افزایش یافته و رنگ زیر چشم بهبود میابد.

تزریق ویتامین سی زیر چشم

ویتامین سی یکی از انواع ویتامین هاست که در روشن شدن پوست تاثیر به سزایی دارد. در این روش ویتامین سی را به پوست تیره زیر چشم تزریق نموده و این عمل به صورت دوره ای تکرار می شود. پس از مدتی پوست تیره زیر چشم روشن تر خواهد شد.

تزریق مزوژل

مزوژل یک محلول از انواع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست است که به صورت ژل به بخش های تیره زیر چشم تزریق شده و به مرور زمان پوست تیره زیر چشم روشن می شود.

مزایا و معایب روش های کلینیکی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

لازم به ذکر است اجرای هر کدام از روش های کلینیکی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم، اگر زیر نظر پزشک متخصص پوست و در یک کلینیک زیبایی معتبر انجام شود عوارضی نخواهد داشت. با این وجود عوارضی چون ورم موضعی یا کبودی زیر چشم در اثر تزریق نیز ممکن است به وجود بیاید که دائمی نیست و رفع خواهد شد. در برخی از موارد نیز ممکن است حساسیت های پوستی ایجاد شود. در صورتی که محیط کلینیک زیبایی ضد عفونی نشده باشد یا مواد تزریقی نامرغوب باشند امکان عفونت نیز وجود دارد.

هزینه درمان سیاهی زیر چشم

هزینه درمان با توجه نوع روش انتخابی، بزرگی تیرگی زیر چشم و مقدار مواد تعیین می شود.همچنین کلینیکی که در آن این عمل زیبایی را انجام میدهید در تعیین قیمت نقش بسزایی دارد.

سوالات متداول سیاهی زیر چشم

1-دلیل سیاهی زیر چشم در کودکان به چه دلیل است؟

سیاهی چشم در کودکان اغلب به دلیل سینوزیت، کمبود ویتامین و یا کم خونی باشد که با مراجعه به متخصص مربوطه قابل درمان است.

2-آیا کار کردن مداوم با کامپیوتر یا تلفن همراه می تواند باعث ایجاد تیرگی دور چشم شود؟

کار کردن طولانی مدت با لوازمی مانند تلویزیون، کامپیوتر و تلفن همراه باعث خستگی و ایجاد تیرگی زیر چشم می شود که در صورت داشتن خواب کافی رفع می شود.

3-آیا همه می توانند از روش های کلینیکی درمان سیاهی زیر چشم استفاده کنند؟

در صورتی که فرد سابقه بیماری خاص نداشته باشد محدودیتی در استفاده از این روش ها وجود ندارد. به هر حال توصیه می شود پیش از درمان با هر یک از این روش ها بهتر است با یک پزشک متخصص پوست مشاوره کنید.

4- آیا اگر سیاهی زیر چشم در بیمار ارثی باشد، درمان های کلینیکی تاثیر خواهند داشت؟

در افراد با زمینه های ژنتیکی ممکن است تعداد جلسات بیشتری برای رفع این مشکل نیاز باشد و در برخی موارد نادر امکان بازگشت تیرگی ها وجود دارد.

5- چند جلسه درمان برای رفع تیرگی های زیر چشم نیاز است؟

با توجه به میزان تیرگی و نوع درمان تعداد جلسات می تواند متغیر باشد ولی اغلب ۳ تا ۶ جلسه ممکن است زمان ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *