زاویه سازی صورت با تزریق چربی

زاویه سازی صورت به اصلاح فرم چانه، فک و اطراف صورت با هدف زیباتر به نظر رسیدن صورت گفته می شود. امروزه جراحی های زیباسازی و زاویه سازی فک در بین آقایان و خانم ها طرفداران زیادی دارد، چراکه این روش علاوه بر زاویه سازی، باعث جوان و زیبا تر شدن صورت می شود. اما استفاده از جراحی برای زاویه سازی می تواند بسیار دردناک باشد و دوره نقاهت سخت و طولانی را در پیش داشته باشد. علاوه بر آن هزینه های جراحی فک و چانه می تواند بسیار بالا باشد. روش های جایگزین زیادی برای زاویه سازی صورت وجود دارد که تزریق چربی از بهترین آن می باشد که در ادامه این مقاله به بررسی این روش خواهیم پرداخت.

زاویه سازی صورت با تزریق چربی چگونه انجام می شود

در این روش زاویه سازی چربی از بدن خود فرد بیمار گرفته شده و پس از انجام تغییرات لازم برای تزریق آماده می شود. پیش از تزریق بتدا محل درمان تمیز و ضدعفونی می شود و در صورت لازم با استفاده از داروهای بی حسی موضعی مانند لیدوکائین، بی حس می شود. پس از بی حسی بخش هایی که نیاز به تزریق دارند توسط جراح متخصص زیبایی علامت گذاری می شوند. پس از آن چربی آماده شده با سوزن های مخصوص به این قسمت ها تزریق می شود.

کاندیدای مناسب تزریق چربی چه کسی است

زاویه سازی با تزریق چربی روش ایمن و کم تهاجمی است، به همین دلیل اغلب افراد با شرایط مختلف می توانند از آن استفاده کنند. با این حال بهترین سن برای انجام این کار سنین بعد از بلوغ است، که تمامی استخوان های صورت شکل نهایی را به خود گرفته اند. محدودیت جنسی برای استفاده از این روش وجود ندارد. البته لازم به ذکر است افرادی که بیماری های زمینه ای مانند دیابت، بیماری های قلبی و عروقی، حساسیت های پوستی و دیگر بیماری های پوستی بهتر است پیش از انجام زاویه سازی صورت با تزریق چربی با جراح متخصص زیبایی مشورت کنید.

مزایای زاویه سازی صورت با تزریق چربی

در این روش بر خلاف روش های تهاجمی مانند جراحی نیازی به ایجاد زخم و شاف نیست و در نتیجه خونریز و عوارض مشابه آن بیمار را تهدید نمی کند. علاوه بر آن نتایج حاصل از این روش بسیار طبیعی تر از روش های مشابه است. با توجه به اینکه ماده تزریقی در این روش از چربی بدن خود فرد گرفته می شود، احتمال ایجاد واکنش های آلرژیک تقریبا صفر است. نتایج بلافاصله قابل دیدن است و ماندگاری نسبتا طولانی نیز دارند. علاوه بر آن هزینه های این روش نسبت به روش های دیگر بسیار پایین می باشد.

عوارض احتمالی زاویه سازی صورت با تزریق چربی

این روش عوارض زیادی ندارد و ایجاد بروز عوارض نیز در آن کم و نادر است. علاوه بر آن، در صورتی که عوارض خاصی در بیمار بروز کند، در مدت زمان کوتاهی برطرف می شود. برخی از عوارض متداولی که ممکن است پس از تزریق چربی اتفاق بیفتد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• درد که ممکن است خفیف یا شدید باشد و با استفاده از مسکن های تجویز شده توسط جراح متخصص زیبایی از بین می رود.
  • عفونت که یکی از عوارض نادر است.
  • عدم تقارن قسمت های تزریق شده
  • اسکار
  • آمبولی
  • آسیب عروقی
  • خونریزی خفیف
  • واکنش آلرژیک در موارد نادر

سوالات متداول زاویه سازی صورت با تزریق چربی

1-هزینه زاویه سازی فک با تزریق چربی چقدر است؟

هزینه زاویه سازی فک با توجه به مواردی مانند تعداد تزریق ها، تعداد جلسات مورد نیاز، جراح متخصص زیبایی و موقعیت جغرافیایی بستگی دارد و نمی توان هزینه مشخصی برای آن تعیین کرد.

2-آیا تزریق چربی به صورت دردناک است؟

این روش با استفاده از سوزن های مخصوصی انجام می شوند و به همین دلیل چندان دردی حس نخواهد شد. به هر حال در صورت احساس درد و ناراحتی بیمار در زمان تزریق اغلب از داروهای بی حسی استفاده می شود؛ در نتیجه بیمار احساس درد یا ناراحتی نخواهد داشت. پس از تزریق ممکن است بیمار در نواحی تزریق شده احساس درد داشته باشد که با مصرف مسکن می توان درد را تسکین داد.

3-ماندگاری نتایج زاویه سازی فک با تزریق چربی چقدر است؟

ماندگاری نتایج زاویه سازی فک با تزریق چربی به بدن فرد بستگی دارد. این نتایج در بهترین حالت تا حدود دو سال ممکن است ماندگاری داشته باشند؛ این مدت زمان برای بیماران مختلف متفاوت است. پس از این مدت می توان دوباره تزریق چربی برای زاویه سازی را انجام داد در برخی از بیماران ممکن است چربی تزریقی چند روز پس از تزریق به طور کامل جذب شود و صورت به حال تاولیه خود بازگردد؛ که البته اتفاق نادری است.

4-آیا یک جلسه تزریق چربی کافی است؟

برای اغلب بیماران یک جلسه تزریق چربی کافی است با این حال ممک است به دلایلی چون التهاب و تورم صورت، تزریق تمامی چربی مورد نیاز برای زاویه سازی در یک جلسه مقدور نباشد و نیاز به 2 تا 3 جلسه درمانی برای تکمیل زاویه سازی باشد.