خدمات پوست

لیفت صورت بدون جراحی

لیفت صورت بدون جراحی

با افزایش سن عوارض پوستی مانند افتادگی پوست، غبغب، چین و چروک و نازک شدن پوست در افراد ظاهر می شود. لیفت صورت که امروزه به طرق مختلف انجام می شود یکی از روش های از بین بردن این عوارض است. از آنجایی که لیفت صورت با کمک جراحی روشی تهاجمی، دردناک و با عوارض بسیار است، اغلب افراد متقاضی لیفت صورت به دنبال روش های لیفت لیفت صورت بدون جراحی هستند. در ادامه این مقاله سعی داریم برخی از روش های لیفت صورت بدون جراحی را مورد بررسی قرار دهیم.

لیفت صورت چیست

لیفت به معنای بالابردن است و لیفت صورت اصطلاحا به روش های جوانسازی صورت و کشیدن پوست گفته می شود که هدف آن ها از بین بردن مشکلات پوستی ناشی از پیری مانند غبغب، افتادگی پوست، چین و چروک و زیبا سازی پوست گردن است.

لیفت صورت در گذشته اغلب با استفاده از جراحی صورت می گرفت. در این روش پوست افتاده و چروکیده برش خورده و پس از انجام لیفت و تغییرات لازم، قسمت های برش خورده بخیه می شوند. این روش به دلیل ایجاد آسیب بافتی، اغلب عوارض جانبی متعددی ایجاد می کند. با پیشرفت صنایع پزشکی و به بازار آمدن دستگاه ها و روش های جوانسازی جدید، روش های لیفت صورت بدون جراحی جایگزین روش های تهاجمی شده است.

لیفت صورت بدون جراحی چگونه است

لیفت صورت بدون جراحی با کمک روش های غیرتهاجمی کلینیکی، روش های دارویی یا روش های خانگی جوانسازی انجام می شود. این روش ها اغلب بدون ایجاد آسیب بافتی انجام می شود و به همین دلیل عوارض جانبی نخواهند داشت و یا در صورت داشتن عوارض جانبی خفیف و موقتی هستند.

روش های لیفت صورت بدون جراحی جایگزین مناسبی برای جراحی لیفت صورت هستند و نتایج مشابه و گاها حتی بهتر ارائه می دهند.

در ادامه برخی از این روش ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

روش های لیفت صورت بدون جراحی

روش های جوانسازی فراوانی امروزه وجود دارند که برای لیفت صورت بدون جراحی از آن استفاده می شود. برخی از روش های لیفت صورت بدون جراحی در کلینیک ها ارائه می شوند، در حالی که برخی دیگر از روش ها با استفاده از دارو و مواد خانگی قابل اجرا هستند. برخی از روش های لیفت بدون جراحی که امروزه به طور گسترده استفاده می شوند به شرح زیر هستند:

لیفت صورت با نخ: لیفت صورت با نخ نیز یکی از روش های جوانسازی صورت است که محبوبیت زیادی دارد. در این روش جراح متخصص زیبایی نخ های ویژه ای را به منظور لیفت صورت به قسمت های مختلف صورت تزریق می کند. این نخ ها پس از آنکه رشته های کلاژن در اطراف آن ها ساخته شد، چذب پوست می شوند و پوست تا مدت زیادی به صورت لیفت شده باقی خواهد ماند.

تزریق بوتاکس: بوتاکس یکی از روش های متداول موثر در لیفت صورت و از بین بردن چین و چروک است که اغلب اولین انتخاب متقاضیان لیفت صورت برای جوانسازی است. یکی از بهترین بوتاکس های موجود در بازار که امروزه از آن استفاده گسترده می شود، بوتاکس مصپورت است. روش کار بوتاکس، بر پایه فلج کردن عضلات صورت به صورت موقتی است. با فلج شدن عضلات صورت، انقباض از بین رفته و چین و چروک ها و دیگر عوارض صورت از رفع می شوند.

روش های دارویی لیفت صورت: با استفاده از بسیاری دارو ها و کرم های ضد افتادگی و لیفت صورت می توان برای لیفت صورت اقدام کرد. این کرم ها به راحتی قابل استفاده هستند. این کرم ها اغلب ارزان تر از دیگر روش ها هستند و عوارضی مانند درد یا تورم ایجاد نمی کنند؛ اما استفاده از دارو ها و کرم های لیفتینگ اغلب برای افتادگی های خفیف کاربرد دارد و در افتادگی حاد نمی تواند چندان موثر واقع شود.

روش های خانگی لیف صورت: یکی دیگر از روش های لیفت صورت بدون جراحی استفاده از مواد و ماسک های خانگی است. استفاده از موادی مانند موز، عسل، جو و روغن کرچک به عنوان ماسک صورت در افزایش الاستین و کلاژن پوست و در نتیجه لیفت و جوانسازی صورت موثر خواهد بود. روش های خانگی لیفت صورت اغلب برای افتادگی های خفیف و یا جلوگیری از افتادگی صورت در سنین جوانی می توانند تاثیر داشته باشند.

قیمت لیفت صورت بدون جراحی

هزینه ای که لیفت صورت بدون جراحی خواهد داشت، با توجه به نوع روشی که بیمار برای لیفت انتخاب می کند بستگی دارد. علاوه بر آن هزینه های لیفت صورت بدون جراحی به عوامل دیگری مانند شدت عوارض بیمار، پزشک متخصص و موقعیت جغرافیایی کلینیک بستگی دارد. بهتر است برای اطلاع از قیمت لیفت صورت بدون جراحی ابتدا با کادر درمانی کلینیک مورد نظر مشورت های لازم را به عمل بیاورید.

سوالات متداول لیفت صورت بدون جراحی

1-عوارض لیفت صورت بدون جراحی چیست؟

تمامی روش هایی که برای لیفت صورت بدون جراحی وجود دارد کم تهاجم یا غیر تهاجمی هستند، به همین دلیل عوارض چندانی را ایجاد نمی کنند. با این حال ممکن است قرمزی، کبودی و التهاب که عوارض عمومی روش های کلینیکی هستند، ایجاد شوند. بهتر است پیش از شروع درمان با هر روش، ابتدا اطلاعات کافی درباره آن حاصل کنید و در صورت داشتن هر گونه سوال از جراح متخصص خود بپرسید.

2-مزایای لیفت صورت بدون جراحی چیست؟

با اینکه لیفت صورت بدون جراحی نتایج مشابه با جراحی لیفت صورت دارد؛ عوارض، هزینه و خطر کمتری به دنبال خواهد داشت. همچنین مدت زمانی که جلسه درمانی لیفت صورت بدون جراحی طول می کشد به مراتب کمتر از جراحی است. علاوه بر آن، دوران نقاهت لیفت صورت بدون جراحی بسیار کوتاه تر از لیفت صورت با استفاده از جراحی است.

3-در چه مواردی نمی توان از لیفت صورت بدون جراحی استفاده کرد؟

روش های لیفت صورت بدون جراحی اغلب بی خطر هستند و اغلب افراد با هر گروه سنی و جنسیتی می توانند از آن استفاده کنند. با این وجود برای برخی بیماران دیابتی، قلبی و عروقی و بیماران مبتلا به مشکلات پوستی محدودیت هایی وجود دارد؛ به همین دلیل بهتر است ابتدا از ایمن بودن روش اطمینان حاصل فرمایید.

4-آیا امکان مشاوره آنلاین در مورد لیفت صورت بدون جراحی وجود دارد؟

بله؛ به دلیل شرایطی که ویروس کرونا به وجود آورده است، اغلب کلینیک ها جلسه مشاوره را به صورت آنلاین برگزار می کنند و بیمار می تواند هر گونه مشکل و سوال را با جراح خود در میان بگذارد. البته لازم به ذکر است جلسه معاینه اغلب به صورت حضوری برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *