خدمات پوست

مراحل پاکسازی پوست توسط پزشک

مراحل پاکسازی پوست توسط پزشک

پوست انسان به صورت طبیعی مرتبا به تولید چربی می پردازد. این چربی نقش محافظتی دارد که این چربی ها همراه با آلودگی های های محیطی باعث مسدود شدن منافذ پوستی و ایجاد عوارضی چون جوش های سرسیاه و لکه های متعدد روی پوست می شوند.

پاکسازی پوست به مجموعه روش هایی گفته می شود که باعث از بن رفتن آلودگی ها و چربی های سطح پوست و باز شدن منفاذ مسدود شده می شوند. نتیجه پاکسازی از بین رفتن عوارض و مشکلات پوستی است که در اثر آلودگی و چربی به وجود آمده اند. روش های مختلفی برای پاکسازی پوست وجود دارد. یکی از متداول ترین و محبوب ترین روش های پاکسازی پوست میکرودرم ابریژن است که در مطب و با استفاده از اصول پزشکی استفاده می شود.

پاکسازی پوست برای چه کسانی مناسب است

برای استفاده از پاکسازی پوست اغلب محدودیت خاصی وجود ندارد؛ چراکه این روش کاملا ایمن و بدون ایجاد زخم یا بخیه می باشد و از همین رو عوارضی برای پوست به وجود نمی آورند. با این حال پزشکان توصیه می کنند افراد زیر 12 سال و بالای 65 سال تحت مراقبت پزشک، پاکسازی پوست را انجام دهند. علاوه بر آن پیش از پاکسازی پوست، بهتر است نوع پوست بیمار توسط پزشک متخصص زیبایی تشخیص داده شده و از موادی که ممکن است باعث ایجاد حساسیت شوند، خودداری شود.

پاکسازی پوست چگونه انجام می شود

مراحل پاکسازی پوست ممکن است در کلینیک های مختلف به شکل های متفاوتی انجام شوند. با این حال به طور کلی پاکسازی پوست سه مرحله اصلی دارد: معاینه و تشخیص، تخلیه جوش ها و منفاذ پوست و میکرودرم ابریژن.

پیش از انتخاب پاکسازی به عنوان روش درمانی، بیمار ابتدا برای یک جلسه مشاوره و معاینه به مطب پزشک مراجعه می کند. در این جلسه، تمامی سوالات بیمار در زمینه پاکسازی پاسخ داده شده و پوست بیمار متوسط پزشک متخصص معاینه می شود و نوع آن تشخیص داده می شود. پزشک متخصص پوست، طی معاینه چربی، رطوبت، PH، میزان لکه ها و جوش های پوستی تعیین می شوند. در مرحله بعد، بیمار برای شروع درمان حضور در مطب حضور پیدا می کند.

در ابتدای جلسه درمانی، پوست پاکسازی می شود. در این مرحله، چربی های تجمع یافته در پوست و دیگر آلودگی های سطح پوست مانند آلودگی های محیطی و لوازم آرایش با مواد مخصوص پاکسازی می شوند. این مرحله باعث می شود که منافذ پوست از تمام آلودگی ها خالی شوند. پس از این مرحله، با استفاده از دستگاه میکرودرم ابریژن اتحکام پوست را بازگردانده و منفاذ باز پوست را می بندند و همین موضوع باعث می شود پوست شفاف تر و یکدست تر به نظر برسد.

میکرودرم ابریژن مرحله نهایی پاکسازی پوست است در این مرحله، پزشک متخصص با استفاده از دستگاه میکرودرم کریستال های آلومینیوم اکسید را روی پوست می پاشد. این کریستال ها باعث جدا شدن لایه های مرده پوست می شود. سپس این لایه ها با استفاده از دستگاه مکش برداشته می شوند. این روش باعث تحریک کلاژن سازی و الاسیتین سازی پوست و ایجاد لایه های پوستی روشن تر و ضخیم تر می شود.

مزایا و معایب پاکسازی پوست

میکرودرم ابریژن روشی بی خطر است و مشکل چندانی ایجاد نمی کند عوارض جانبی ندارد و سریع انجام می شود. این روش، برای از بین بردن جوش صورت، لکه ها، آکنه، جوش سرسیاه و دیگر عوارض پوستی که بر اثر عوامل محیطی به وجود می آیند تاثیر بسزایی دارد.

کریستال هایی که در مرحله میکرودرم استفاده می شود، باعث ایجاد حساسیت نشده و به پوست درخشندگی می دهد. پاکسازی پوست، برای پوست هایی که به مواد شیمیایی حساسیت نشان می دهند، می تواند روش مناسبی باشد. با این حال پاکسازی پوست از جمله روش هایی است که باید استفاده اصول پزشکی و توسط افراد متخصص انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل شده و عوارضی ایجاد نشود. از همین رو در صورتی که پاکسازی صورت توسط افراد غیر متخصص و در کلینیک های نامعتبر انجام شود، ممکن است باعث ایجاد عوارضی چون سوزش، خارش، درد و عفونت شود.

سوالات متداول مراحل پاکسازی پوست توسط پزشک

1-پاکسازی پوست چقدر طول می کشد؟

پاکسازی پوست یکی از روش های سریع مراقبت از پوست است که بسته به شرایط پوستی بیمار ممکن است بین 30 دقیقه تا یک ساعت زمان ببرد.

2-آیا پاکسازی شیمیایی نیز در کلینیک توسط پزشک انجام می شود؟

پاکسازی پوست با استفاده از مواد شیمیایی، از جمله روش هایی است که در اغلب مراکز زیبایی نظیر آرایشگاه ها انجام می شود و لزومی ندارد زیر نظر پزشک انجام بشود. با این حال، از آنجایی که این نوع پاکسازی توسط مواد شیمیایی انجام شده و پوست را با استفاده از این مواد لایه برداری می کند، احتمال ایجاد حساسیت و دیگر واکنش های پوستی وجود دارد و از همین رو باید جوانب احتیاط رعایت شود.

3-دوره نقاهت پاکسازی صورت چگونه است؟

پاکسازی پوست دوره نقاهت ندارد. بلافاصله پس از جلسه درمانی بیمار می تواند به کارهای روزمره خود بپردازد. البته توصیه می شود پس از پاکسازی، به دلیل حساس تر شدن پوست مرتبا از ضد آفتاب با اس پی اف مناسب پوست استفاده شود.

4-نتایج پاکسازی پوست چه زمانی قابل مشاهده است؟

نتایج پاکسازی پوست بلافاصه پس از جلسه درمانی قابل مشاهده است ولی ممکن است تا 24 ساعت پس از پاکسازی پوست دچار قرمزی باشد.

5-هزینه پاکسازی صورت چگونه است؟

هزینه پاکسازی پوست به عوامل مختلفی مانند شرایط پوستی بیمار، کلینیک زیبایی محل درمان و پزشک متخصص ممکن است متفاوت باشد. از همین رو نمی توان هزینه ثابت و مشخصی برای آن تخمین زد.

2 thoughts on “مراحل پاکسازی پوست توسط پزشک

  1. مرسده گفت:

    دکتر پاکسازی صورت کلینیک شما چه کسی هستند؟

    1. فوراور تاپ کلینیک گفت:

      یکی از متخصصین پوست و موی کلینیک این عملیات را برای شما انجام می دهند و توسط اپراتورها یا دستیاران پزشک انجام نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *