خدمات پوست

مزوتراپی صورت چیست

مزوتراپی صورت چیست

مزوتراپی یک درمان کم تهاجمی برای جوانسازی پوست و رفع مشکلات پوستی است. مهم ترین مزیت مزوتراپی در کنار کارکرد فوق العاده آن همین کم تهاجمی بودن آن است؛ به طوری که به راحتی در مطب جراح متخصص قابل انجام است. در این روش انواع ویتامین، آمینو اسید، هیالورونیک اسید و مینرال‌ها به بخش مزودرم پوست تزریق می‌شود و باعث می‌شود فرآیند ساخت کلاژن تحریک شود که در جوانسازی پوست نقش مهمی دارد.

 کلاژن برای تامین الاستیسیته مناسب پوست لازم است. معمولا در فرآیند پیری پوست میزان کلاژن تولیدی پوست کاهش پیدا می‌کند. مزوتراپی صورت بویژه؛ با تامین مواد اولیه جهت ساخت کلاژن باعث می‌شود ساخت کلاژن و الاستین که داربست‌های پوست هستند تقویت شود.

 آیا مزوتراپی صورت برای شادابی و طراوت پوست استفاده می شود؟

مزوتراپی صورت باعث می‌شود پوست خسته شما شاداب تر به نظر برسد و چین و چروک‌های سطحی را از بین می‌برد. مزوتراپی صورت باعث می‌شود جریان خون صورت تقویت شود، این اتفاق مثبت باعث می‌شود که توکسین‌های پوستی از بافت صورت دور شود و روند پیری پوست به تعویق بیفتد. به طور کلی مواردی که مزوتراپی صورت در آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل موارد زیر است:

  • خستگی و کدورت پوست
  • از بین رفتن درخشندگی پوست
  • از بین رفتن تون و الاستیسیته پوست
  • چین و چروک
  • نازک شدن موهای سر
  • استرچ مارک

مزوتراپی صورت فقط برای به تعویق انداختن زمان پیری پوست و چین و چروک‌ها استفاده نمی‌شود؛ بلکه می‌تواند در درمان پیگمنتاسیون‌های پوستی( تغییر رنگ های موضعی پوست ) و اسکار ناشی از جای جوش و آکنه نیز به کار برود. به علاوه مزوتراپی می‌تواند در ناحیه موهای سر تزریق شود و در سلامت مو و رویش آن نیز نقش مثبتی دارد. برخی مواد موجود در سرم مزوتراپی باعث می‌شوند که ملانوسیت‌های پوست پیگمان‌های تیره کمتری تولید کنند و در نتیجه باعث سفیدی و درخشندگی پوست می‌شود و از طرفی مناطقی از پوست را که به طور غیرطبیعی پیگمانتاسیون دارد به رنگ طبیعی بازمی‌گرداند. اثری که مزوتراپی صورت بر روی اسکار ناشی  از آکنه دارد را پزشکان به ماده هیالورونیک اسید نسبت می‌دهند. سرم مزوتراپی تزریق شده باعث افزایش حجم لایه میانی پوست گردیده و جای جوش برطرف می‌شود در نتسجه به پوست صاف و براق دستیابی پیدا می کنید.

چه نوع ترکیباتی در مزوتراپی صورت استفاده می شود؟

موادی که برای تزریق در مزوتراپی استفاده می‌شود شامل هیالورونیک اسید، 12 ویتامین، 23 آمینو اسید، 5 مینرال، 4 کوآنزیم و 3 نوکلئوتید اسید می‌باشد و از این رو سرم بسیار تقویت کننده‌ای برای پوست صورت، گردن و حتی شانه می‌باشد. این مواد باعث تحریک فیبروبلاست‌های پوست می‌شوند تا کلاژن بیشتری تولید کند و از طرفی به دلیل این که حاوی مقادیر متناسبی آنتی اکسیدان می‎‌باشد باعث از بین رفتن سموم موجود در پوست می‌شود. به طور کلی هر سرم مزوتراپی به طور کلی می‌تواند شامل 50 ماده تغذیه کننده پوست باشد که از طریق نیدل یا تفنگ‌های مزوتراپی به قسمت میانی پوست تزریق می‌شود.

مدت زمان انجام عمل مزوتراپی صورت چقدر است؟

تزریق مواد مزوتراپی صورت تنها 15 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد! نیدل خیلی سریع داخل شده، مواد را تزریق می‌کند و خارج می‌شود. و تفاوت این روش با میکروبلیدینگ به این صورت است که در اینجا خونریزی به ندرت اتفاق می افتد و هدف وارد کردن مواد به لایه درون پوست است. ممکن است در حین انجام مزوتراپی صورت احساس خوشایندی نداشته باشید. برخی از افرادی که تجربه مزوتراپی صورت داشته‌اند؛ عنوان می‌کنند تزریق مواد مانند کشیدن خراش روی صورتشان بوده است. معمولا قرمزی صورت برای یک ساعت روی پوست می‌ماند و بعد از حدود یک هفته تمام آثار مثبت مزوتراپی صورت آشکار می‌شود. پوست درخشان، صاف، محکم و هیدراته؛ حتی در طی درمان نیز افراد عنوان می‌کنند که تزریق ویتامین‌ها به پوستشان باعث شده است که طراوت را در پوست خود احساس کنند.

سوالات متداول مزوتراپی صورت

1-آیا در صورت انجام مزوتراپی صورت نمی‌توانم بوتاکس انجام دهم؟

اینطور نیست؛ مزوتراپی صورت می‌تواند همزمان با تزریق بوتاکس و فیلر باشد و اتفاقا کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

2-هزینه مزوتراپی صورت چگونه است؟

هزینه مزوتراپی به طور کلی بستگی به این دارد که چه مساحتی از پوست مورد درمان قرار بگیرد و چه میزان ماده استفاده شود. در کل مزوتراپی روش درمانی خیلی ارزانی نیست ولی در مقایسه با اثر بخشی آن و این که لزومی به انجام عمل جراحی در طی آن نیست هزینه آن متناسب است.

3-آیا تنها یک جلسه مزوتراپی صورت برای درمان مشکلات پوستی کفایت می‌کند؟

برای این که بهترین نتیجه را از مزوتراپی صورت و مو بگیرید بهتر است 4 تا 6 نوبت درمان مزوتراپی را با فاصله 2 تا 4 هفته در بین تزریق‌های مزوتراپی دریافت کنید. در صورتی این تعداد دوره تزریق را داشته باشید نتایج مثبت مزوتراپی حدود 12 الی 18 ماه باقی می‌ماند.

4-بعد از مزوتراپی صورت چه عوارضی را ممکن است تجربه کنم؟

تورم پوست صورت شایعترین عارضه‌ای است که بعد از انجام مزوتراپی ممکن است تجربه کنید. به علاوه ممکن است محل تزریق‌های نیدل نیز در روی پوست دیده شود. عوارض ناشی از درمان مزوتراپی معمولا در عرض یک الی دو روز برطرف می‌شوند. ممکن است عوارض ناشی از تزریق مواد در اطراف چشم‌ها تا مدت بیشتری پایدار بماند که با گذر زمان بهبود پیدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *