خدمات پوست

میکرونیدلینگ جای جوش و اسکار صورت

میکرونیدلینگ جای جوش و اسکار صورت

هر روش درمانی که با زیبایی انسان در ارتباط است، مزایا و معایبی دارد که لازم است در مورد آنها اطلاعات بدست آوریم. روش میکرونیدلینگ برای جای جوش و اسکار صورت نیز، همچون دیگر روش های زیبایی دارای مزایا و معایبی می باشد. این روش درمانی یک روش ساده است که با سوزن های کوچک بر روی پوست خراش ایجاد می کند.

با این کار پوست اقدام به کلاژن سازی نموده و منجر به جوانسازی و استحکام آن می گردد. افرادی که بر روی پوست خود جوش و اسکار دارند، اصولا از روش میکرونیدلینگ برای جای جوش و اسکار استفاده می کنند. تا در کمترین زمان ممکن، زیبایی را به چهره خود بازگردانند.

میکرونیدلینگ برای جای جوش و اسکار مناسب بوده و معمولا بر روی پوست صورت انجام می شود. افرادی که از منافذ باز پوست خود رنج می برند، یا چین و چروک بر روی پوست آنها ایجاد شده است، به سراغ میکرونیدلینگ می روند.

این روش درمانی غیر تهاجمی می باشد و نیازی به ایجاد زخم در روی پوست ندارد. افرادی که از سلامت جسمی کاملی برخوردار هستند، می توانند اقدام به میکرونیدلینگ بر روی پوست خود نمایند. افرادی که اقدام به مصرف داروهای ضد اکنه و ضد بارداری می نمایند، نباید از میکرونیدلینگ استفاده کنند.

تنها عوارض ناشی از میکرونیدلینگ برای جای جوش و اسکار، قرمزی و التهاب بر روی پوست تا چند روز می باشد.

میکرونیدلینگ برای جای جوش و اسکار چقدر هزینه دارد

بسته به تعداد جلساتی که بیمار برای انجام میکرونیدلینگ اقدام می کند، هزینه نهایی این عمل مشخص می شود. اما به طور کلی هر شخص نیاز به 3 جلسه میکرو دارد، تا تمامی آسیب های پوستی او برطرف شود. مسئله ای که لازم است در خصوص میکرو بدانید، این است که این عمل، نوعی روش زیبایی است.

به همین دلیل میکرونیدلینگ مشمول بیمه قرار نمی گیرد. از این رو پیش از اقدام به پاکسازی پوست خود نمایید، لازم است با پزشک خود در مورد هزینه های میکرونیدلینگ برای جای جوش و اسکار صحبت کنید.

افرادی که این روش زیبایی را انجام می دهند، قادر هستند پس از میکرونیدلینگ به سراغ فعالیت های روزانه خود بروند. زیرا این روش غیر تهاجمی بوده و نیاز به عمل خاصی ندارد.

نحوه انجام میکرونیدلینگ پوست به چه صورت است

در این روش درمانی شما پوست خود را تشویق می کنید، تا اقدام به کلاژن سازی نماید. یکی از فواید میکرونیدلینگ صورت این است که کمترین آسیب را به پوست رسانده و با ایجاد بافت غنی ازکلاژن بر روی پوست، به راحتی زیبایی را به پوست شما باز می گرداند.

کلاژن هایی که از طریق میکرونیدلینگ برای جای جوش و اسکار بر روی پوست ایجاد می شوند، قادر هستند پوست را محکم تر و سخت تر نمایند. که این عمل منجر می شود زیبایی بیشتری به پوست صورت داده شود. در این روش پزشک با استفاده از یک ابزار قلم مانند، پوست را تحریک می کند.

این ابزار آنقدر کوچک است که شما به احتمال زیاد در طی عمل متوجه استفاده از آن نخواهید شد. پس از آنکه فعالیت پزشک در این خصوص به اتمام رسید، می توانید شاهد نتیجه آن باشید. بیشتر پزشکان برای کاهش درد بیمار، از بیحسی موضعی بر روی پوست استفاده می کنند.

این بی حسی لازم است یک ساعت قبل از انجام میکرونیدلینگ برای جای جوش و اسکار به پوست تزریق شود. پس از آن نیز مدت زمانی معادل 30 دقیقه برای پاکسازی پوست با این روش کافی خواهد بود.

نواحی مورد استفاده از روش میکرونیدلینگ

اصولا میکرونیدلینگ بیشتر بر روی پوست صورت انجام می شود. از جمله نواحی صورت که با این روش پاکسازی می شوند، عبارتند از:

  • لکه های خورشیدی بر روی پوست
  • زخم های آکنه ای
  • خطوط ریز چین و چروک بر روی پوست صورت
  • منافذ بزرگ پوست
  • زخم های دیگر ایجاد شده بر روی پوست
  • کاهش کشش پوست
  • از بین بردن قرمزی جای جوش
  • برطرف کردن ناهمواری های پوست

آیا روش درمانی میکرونیدلینگ عوارضی نیز دارد

بدون شک هر روش زیبایی که توسط افراد متخصص انجام شود، می تواند از کمترین عوارض برخوردار باشد. اما در صورتی که میکرونیدلینگ برای جای جوش و اسکار توسط فرد غیر متخصص و تازه کار انجام شود، می تواند خطرات و عوارض بسیاری برای پوست به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین این عوارض باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • بروز التهاب چند روز پس از انجام میکرونیدلینگ
  • سوزش پس از انجام میکرو صورت
  • خونریزی
  • کبودی
  • عفونت پوستی
  • لایه برداری پوست

در صورتی که شما شرایط زیر را جهت انجام میکرونیدلینگ برای جای جوش و اسکار نداشته باشید، می توانید کاندید مناسبی برای این عمل زیبایی به شمار روید:

  • باردار بودن
  • داشتن بیماری های پوستی همچون اگزما و پسوریازیس
  • زخم های باز
  • به تازگی اقدام به پرتو درمانی نموده باشید
  • داشتن سابقه زخم های پوستی

هر یک از این افراد کاندید مناسبی برای انجام  میکرونیدلینگ و از بین بردن اسکار و جای قدیمی زخم  بشمار نمی روند. پس بهتر است از انجام این روش زیبایی خودداری نمایند.

سوالات متداول میکرونیدلینگ برای جای جوش و اسکار صورت

1-تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان اسکار چقدر است؟

معمولا بین 1 تا 5 جلسه مورد نیاز می باشد اما بستگی به نوع اسکار و عمق آن دارد که تعداد جلسات برای هر بیمار متفاوت است.

2-مهمترین مزایای انجام میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ سبب کلاژن سازی پوست و تحریک پوست برای بازسازی ملانین می شود همچنین با نازک تر شدن پوست در این روش سبب از بین رفتن سموم ذخیره شده روی پوست و درنهایت موجب جوانسازی صورت می شود.

3-آیا روش درمانی اسکار دارای عوارضی برای پوست می باشد؟

خیر ، این روش بهترین راه برای از بین بردن جای زخم صورت است و در هر شرایط سنی که باشید می توانید به راحتی اثرات زخم های قدیمی به روی پوست خود را بدون هیچگونه عوارض از بین ببرید.

4-مدت زمان لازم برای میکرونیدلینگ پوست چقدر است؟

تا زمانی که سطح پوست کاملا  خون بیافتدباید به این عمل ادامه داد که معمولا حدود 20 دقیقه طول می کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *