خدمات پوست

همه چیز درباره آبرسانی پوست

همه چیز درباره آبرسانی پوست

خشکی پوست از مشکلات شایع پوستی است که ممکن است هر کسی با هر نوع پوستی اعم از خشک و چرب به آن مبتلا شود. این مشکل می تواند ظاهر بدی به پوست داده و حتی آن را پیرتر از حالت معمول نشان دهد. برای رفع بی آبی پوست، باید آن را آبرسانی کرد. روش های متفاوتی برای آبرسانی وجود دارد که هر کدام می تواند تاثیر خاص خود را روی پوست داشته باشند.

آبرسانی پوست چیست؟

اصطلاحا رطوبت دادن به سلول های پوستی را آبرسانی می گویند. پوست نوعی بافت است که مانند دیگر بافت ها برای درست عمل کردن نیاز به آب و رطوبت کافی دارد. اگر رطوبت کافی به پوست نرسد، پوست دچار کم آبی می شود.

دلایل کم آبی پوست

کم آبی پوست می تواند دلایل زیادی داشته باشد . به طور کلی کاهش آب بدن به دلایل مختلف مانند تعریق وکم شدن مایعات دریافتی بدن باعث کم آبی پوست نیز می شود. که در نتیجه پوست حساس و خشک می شود.

با بالا رفتن سن سلول های پوستی به تدریج در جذب و نگهداری آب ضعیف شده و لایه های سطحی پوست هر چه بیشتر دچار کم آبی می شوند؛ در نتیجه پوست خسته و چروکیده به نظر می رسد.

از دیگر دلایل خشکی پوست می توان به مواردی چون شستشوی زیاد با مواد شوینده نامناسب، عدم استفاده از محصولات مرطوب کننده و ضد آفتاب و نیز فشار های روانی و استرس اشاره کرد.

چه کسانی نیاز به آبرسانی پوست دارند؟

آبرسانی پوست هیچ گونه عوارض جانبی نداشته بنابراین تمامی افراد با هر نوع پوستی و هر سنی می توانند از روش های مختلف آبرسانی پوست استفاده کنند. اما بهترین کاندیدای آبرسانی پوست به خصوص برای روش های کلینیکی افراد بالای سی سال بوده که سلول های پوستی در حال ضعیف شدن دارند.

به طور کلی اگر هر یک از علائم زیر را دارا هستید ممکن است از بی آبی پوست رنج برده و نیاز به آبرسانی داشته باشید:

  • خارش پوست؛ خصوصا پس از قرار گرفتن در معرض گرما یا سرمای زیاد.
  • حساس شدن پوست
  • چین و چروک های کم عمق
  • خستگی ظاهری یا افتادگی پوست

روش های آبرسانی پوست

روش های متعددی برای آبرسانی پوست وجود دارد.

یکی از انواع این روش ها، استفاده از مواد شیمیایی و دارویی چون لوسیون های آبرسان و مرطوب کننده است. این مواد اغلب به صورت موقت آبرسانی کرده و پس از پایان دوره استفاده ممکن است پوست دوباره دچار بی آبی شود.

روش های خانگی آبرسانی پوست نیز وجود دارند که شامل مواردی چون مصرف آب، استفاده از ماسک های عسل و روغن زیتون، استفاده از صابون آووکادو و آلوئه ورا، بخور مرتب پوست و استفاده از رژیم های میوه ای و مصرف ویتامین های متفاوت است. این روش ها برای پوست های نسبتا سالم می توانند به منظور جلوگیری از بروز بی آبی مناسب باشند اما استفاده از این روش های خانگی برای پوست هایی که از بی آبی شدید رنج می برند تاثیر چندانی نخواهد داشت.

پیشنهاد پزشکان متخصص پوست استفاده از روش های کلینیکی آبرسانی چون دستگاه های گالوانیک، سرم ها و هیدرودرم می باشد.

آبرسانی پوست به روش های کلینیکی

در یکی از این روش ابتدا عارضه پوستی توسط پزشک متخصص پوست شناسایی شده و از انتخاب درمان درست اطمینان حاصل می کند. پس از تشخیص، پوست بیمار پاکسازی می شود؛ سلول های مرده برداشته شده و آلودگی ها و چربی را از بین می بریم. سپس با استفاده از دستگاه گالوانیک و سرم ها و لوسیون های مخصوص، به تغذیه و آبرسانی به بخش های مختلف صورت می پردازیم.

یکی دیگر از روش های کلینیکی آبرسانی پوست هیدرودرم ابریژن است؛ در این روش ابتدا مراحل پاکسازی و لایه برداری انجام می شود. پس از آن با استفاده از اسید های ملایم و مخصوص به شفاف کردن پوست صورت می پردازیم. این اسید ها همچنین به منافذ بسته پوست نیز کمک می کنند. سپس با سرم های آنتی اکسیدان و آبرسان به منظور آبرسانی استفاده شده و درنهایت با نور درمانی به تحریک کلاژن سازی و از بین بردن باکتری های عامل آکنه می پردازیم.

مراقبت هایی برای جلوگیری از بی آبی پوست

پس از انجام درمان پوست شما کاملا احساس شادابی و طراوات می کند؛ اما برای نگه داشتن این طراوت و شادابی لازم است مراقبت های ساده ای از پوست خود به عمل بیاورید.

این مراقبت ها شامل موارد زیر می باشد :

  • نوشیدن مقادیر زیاد آب در طول روز
  • استفاده از کرم های مرطوب کننده
  • استفاده از ضد آفتاب های با اف پی اس مناسب
  • تمیز نگه داشتن پوست
  • استفاده از مواد شوینده با PH مناسب
  • استفاده از محصولات آبرسان تجویز شده توسط پزشک
  • کاهش مصرف الکل و دخانیات
  • ورزش منظم
  • افزایش مصرف غذاهای گیاهی
  • خواب کافی
  • خودداری از دوش گرفتن با آب داغ
  • و مصرف امگا 3

هزینه های آبرسانی پوست به روش کلینیکی

هزینه های آبرسانی پوست می تواند با توجه به عوامل مختلفی چون شرایط پوستی شما، پزشک متخصص پوست، کلینیک زیبایی، مواد و دستگاه مورد استفاده در درمان متغیر باشد لذا لازم است با کلینیک مورد نظر در ارتباط   زیرا نوع دستگاه و مواد اولیه در به کار رفته در آنها متفاوت است بوده و از هزینه ها با توجه به شرایط خود اطلاع حاصل فرمایید. برای مثال هزینه ای که بابت میکرونیدلینگ پرداخت می کنید با هزینه هایفو تراپی صورت کاملا متفاوت است

سوالات متدوال آبرسانی پوست

1.آیا پوست خشک با پوست کم آب تفاوت دارد؟

پوست خشک و پوست کم آّب با یکدیگر متفاوت اند. پوست خشک یکی از انواع پوست است که دارای چربی کم بوده اما کم آبی پوست نوعی عارضه پوستی است که در اثر کمبود آب سلول های پوستی ایجاد می شود.

2.آیا رژیم غذایی در آبرسانی پوست تاثیر دارد؟

بله، استفاده از مواد غذایی غنی از مولکول های آب و مواد آنتی اکسیدان مانند آووکادو و عسل تا حد زیادی در آبرسانی پوست موثرند.

3.آیا با کرم مرطوب کننده می توان پوست را آبرسانی کرد؟

کرم های مرطوب کننده در افزایش توانایی نگه داری آب توسط سلول های پوستی و نرم کردن بافت پوست موثر است؛ اما به تنهایی نمی تواند در آبرسانی پوست تاثیر چندانی داشته باشد.

4.آبرسانی پوست در درمان آکنه تاثیر دارند؟

دلیل آکنه کم آبی پوست و وجود باکتری های عامل آکنه روی پوست است، در صورتی که آبرسانی همراه با پاکسازی صحیح صورت بگیرد، تاثیر چشمگیری در کاهش آکنه خواهد داشت.

5.نتایج آبرسانی پوست چه مدت پس از درمان قابل مشاهده هستند؟

در آبرسانی به روش هیدرودرم بلافاصله پس از جلسه درمانی شاهد روشن شدن و شادابی پوست خود خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *