خدمات پوست

پماد برای جای بخیه

پماد برای جای بخیه

برای سفارش بهترین پماد برای جای بخیه با تلفن 09196065508 تماس بگیرید. امروزه در اغلب جراحی ها از نخ های بخیه جاذب استفاده می شود؛ با این حال هیچکس از باقی ماندن جای بخیه روی پوست در امان نخواهد بود. باقی ماند اثر بخیه پس از عمل های جراحی یکی از دغدغه های مشترک بین اغلب بیماران است.

واقعیت این است که پس از هر گونه جراحی که با ایجاد برش های عمیق روی پوست و بخیه همراه است، ممکن است جای زخم و بخیه روی پوست بماند. خوشبختانه امروزه روش های زیادی برای از بین بردن جای بخیه و زخم روی پوست وجود دارد؛ یکی از روش های پرطرفدار و موثر برای از بین بردن این اثرات استفاده از کرم و پماد های ویژه است. در این میان کرم ترمیم کننده زخم فوراوراثرات فوق العاده ای را بر روی ترمیم بدون اسکار زخم ها گذاشته است. در ادامه این مقاله قصد داریم روش های متفاوت از بین بردن جای بخیه را مورد بررسی قرار دهیم و در مورد پماد های از بین برنده جای بخیه اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

دلیل باقی ماندن جای بخیه

پس از ایجاد زخم روی قسمتی از پوست، بدن برای ترمیم آن شروع به ساختن کلویید می کند. کلویید ها باعث می شوند پوست در محل برش به هم بچسبد و به مرور زمان زخم بسته شود. هر قدر که زخم عمیق تر باشد، واکنش بدن برای ترمیم و بهبود زخم نیز شدید تر می شود.

واکنش بیشتر بدن برای ترمیم زخم منجر به تولید هر چه بیشتر کلویید در محل زخم می شود. این اتفاق باعث می شود پوست خارج از محدوده زخم رشد کند و اصطلاحا باعث ایجاد گوشت اضافه در محل زخم و بخیه شود. به همین دلیل اگر از همان ابتدای کار شروع کنید به استفاده از کرم مناسب، جای زخم و بخیه شما بر روی پوست باقی نخواهد ماند.

انواع روش های از بین بردن جای بخیه

روش های متعددی برای از بین بردن جای زخم و بخیه وجود دارد. یکی از انواع روش های از بین بردن جای زخم ها و بخیه ها استفاده از روغن ها و لایه بردارهای طبیعی است. این روش های خانگی برای از بین بردن اسکار های عمیق با گوشت اضافه زیاد، نمی تواند موثر واقع شوند.

از دیگر روش های از بین بردن جای بخیه استفاده از انواع کرم و پماد برای لایه برداری پوست است که در ادامه در مورد چگونگی عملکرد این پماد ها توضیحاتی ارائه خواهیم داد و تعدادی از پماد های از بین برنده ی جای بخیه را معرفی خواهیم کرد.

امروزه موثر ترین و سریع ترین روش از بین بردن جای بخیه و زخم استفاده از روش های کلینیکی درمان اسکار می باشد. برخی از روش های کلینیکی متداول شامل استفاده از پیلینگ های شیمیایی و دستگاه لایه بردار، تزریق فیلر، میکرونیدلینگ و خراشیدن محل اسکار با دستگاه های ویژه می باشند.

رفع جای بخیه با پماد

استفاده از پماد یکی از ازران ترین و راحت ترین روش های از بین بردن جای بخیه می باشد. اگرچه با استفاده از پماد نمی توان به طور کامل جای زخم و بخیه را از بین برد اما اغلب این پماد ها می توانند تا حد زیادی در رفع کردن این عوارض پوستی موثر واقع شوند. این کرم ها و پماد ها سرشار از مواد ترمیم کننده و آنتی اکسیدان ها هستند و به همین دلیل باعث برطرف شدن جای زخم و بخیه می شوند. برخی از موثرترین پماد های از بین برنده ی جای بخیه عبارتند از:

  • کرم ترمیم کننده فوراور با قیمت کمتر از 200 هزار تومان و تاثیر 99 درصدی
  • کرم سیکالفیت اون (Cicalfate Avene) با قیمت بالای 1.5 میلیون تومان و تاثیر کمتر از 80 درصد
  • کرم آلفا (alpha) صرفا برای کاهش التهاب سوختگی با قیمت کمتر از 50 هزار تومان
  • ژل ترمیم کننده کنتراکتیوبکس (contractubex) با خاصیت لایه برداری با قیمت بالای 300 هزار تومان

سوالات متداول پماد برای جای بخیه

1-بهترین پماد برای جای بخیه چیست؟

بهترین پماد برای جای بخیه پماد ترمیم کننده زخم فوراور است که حاوی عصاره واقعی آلوئه ورا و جوجوبا می باشد. این پماد در اداره ثبت اختراع آمریکا به ثبت رسیده است و اثری جادویی دارد. همچنین قیمت تمام شده و خرید مستقیم آن از فوراور تاپ کلینیک کمتر از 200 هزار تومان می باشد.

2-استفاده از پماد برای از بین بردن بخیه چه مزایایی دارد؟

این کرم ها پوست را بازسازی و ترمیم می کنند، عفونت یا التهاب محل زخم ها را از بین می برند و قرمزی، سوزش و خارش موجود در جای زخم ها را نیز رفع می کنند. پماد های از بین برنده جای بخیه اغلب عوارض خاصی ایجاد نمی کنند و هیچ محدودتی برای استفاده از آن ها وجود ندارد.

3-آیا می توان از پماد های رفع کننده ی جای بخیه برای اسکار های قدیمی نیز استفاده کرد؟

استفاده از پماد برای برطرف کردن جای بخیه می تواند با لایه برداری اثر بخیه های قدیمی را کمرنگ تر کند؛ اما این آثار قدیمی به دلیل زخیم شدن پوست و انباشته شدن کلویید ها ممکن است به طور کامل با استفاده از پماد از بین نروند.

4-نحوه استفاده از کرم های از بین برنده ی جای بخیه چگونه است؟

بسته به شدت عارضه، روزانه 2 الی 3 بار پس از شستشوی محل مورد نظر، مقدار مناسبی از پماد را روی اسکار ها بمالید.

5-با استفاده از پماد رفع کننده بخیه چقدر زمان لازم است تا جای بخیه ها به طور کامل از بین بروند؟

مدت زمانی که برای درمان جای بخیه ها به طور کامل نیاز است به عوامل مختلفی از جمله شدت و عمق اسکار، نوع پوست بیمار و قدرت پماد بستگی دارد. اما به طور معمول دوره درمان این پماد ها بین 6 ماه تا یک سال می تواند متغیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *