خدمات پوست

پماد برای لایه برداری پوست

پماد برای لایه برداری پوست

برای دریافت بهترین کرم لایه بردار فوراور با تلفن 09109117195 تماس بگیرید. در طول شبانه روز آلودگی های مختلفی روی پوست صورت می نشیند و باعث بسته شدن منافذ و ایجاد عوارض پوستی می شود. از طرفی عمر سلول های شاخی پوست پس از مدتی تمام شده و این سلول ها پس از مردن روی پوست باقی می مانند. تجمع آلودگی ها و سلول های شاخی مرده روی پوست باعث می شود پوست ظاهر نامطلوبی به خود بگیرد و تدریج دچارعوارض پوستی متعددی چون جوش، لکه و نقاط سیاه شوند. در چنین شرایطی، پوست نیاز به یک لایه بردار دارد تا دوباره شاداب و باطراوت شود. در ادامه این مقاله در مورد چگونگی عملکرد لایه بردار روی پوست و روش های مختلف لایه برداری آشنا خواهید شد.

لایه برداری چیست

لایه برداری به روشی گفته می شود که در آن با استفاده از مواد طبیعی یا شیمیایی یا با استفاده از روش های کلینیکی اقدام به برداشتن لایه های آلودگی و سلول های مرده روش پوست می کنند. لایه برداری، باعث باز شدن منافذ پوست و پاکسازی پوست می شود و در نهایت پوستی شاداب و شفاف را به شما هدیه می دهد. در لایه برداری با جدا کردن لایه رویی پوست، پوست صورت روشن تر، زیباتر و شفاف تر می شود و عوارض پوستی به تدریج از بین می رود. لایه برداری یکی از موارد مهم در مراقبت از پوست صورت است؛ چراکه لایه برداری باعث می شود که مواد مراقبتی دیگر بهتر روی پوست اثر کنند.

لایه بردار چگونه عمل می کند

مواد لایه بردار به موادی گفته می شود که دارای ترکیبات شیمیایی چون اسید های هیدروکسی آلفا و بتا هستند. از انواع اسید های هیدروکسی آلفا گلیکولیک اسید و لاکتیک اسید را می توان نام برد که به اسید های محلول در آب هم معروف هستند و باعث از بین رفتن رنگدانه های غیر ضروری پوست و لایه های شاخی مرده از روی پوست می شوند. اسیدی های هیدروکسی بتا مانند اسید سالیسیلک، اسید های محلول در چربی می باشند و نفوذ عمیق تری در  پوست دارند. این اسید ها به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کنند و باعث از بین رفتن سبوم اضافه پوست و سلول های عمقی مرده پوست می شوند. اغلب لایه بردار ها به نسبت مناسب از هر دو نوع اسید را دارند که باعث لایه برداری پوست به صورت سطحی و عمقی می شوند.

روش های مختلف لایه برداری پوست

لایه برداری به روش های مختلف انجام می شود. یکی از روش های لایه برداری استفاده از برس لایه برداری به همراه انواع شوینده های پوست می باشد. همچنین استفاده از انواع لیف های لایه بردار بدن در کنار شوینده های مناسب نیز یکی از روش های لایه برداری پوست است. در این روش ها لایه برداری به صورت سطحی انجام می شود و لایه های آلودگی و سلول های مرده روی سطح پوست برداشته خواهند شد.

از روش های دیگر لایه برداری می توان به اسکراب ها و کرم های لایه بردار حاوی اسیدهای هیدروکسی آلفا و بتا اشاره کرد. این اسکراب ها لایه برداری را نسبتا عمیق تر انجام می دهند. با استفاده از این اسکراب ها لایه های مرده و آلودگی ها و نیز رنگدانه هایی که باعث تیره شدن بخش هایی از پوست شده اند، به تدریج برداشته و حذف می شوند و پوست پس از مدتی شفاف و روشن و سالم می گردد.

از دیگر روش های محبوب پیلینگ و لایه برداری استفاده از روش های کلینیکی چون میکرودرم ابریژن، هیدرودرم و میکرونیدلینگ است که اغلب سریعا نتیجه می دهند و عوارض چندانی ندارند. البته لازم به ذکر است پیش از استفاده از هر کدام از روش های کلینیکی بهتر است با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

لایه برداری پوست با پماد

یکی از روش های لایه برداری که موجب پاکسازی پوست می شود واز آن به راحتی در خانه می توان  استفاده کرد، کرم ها و پماد های لایه بردار پوست است که در ادامه بیشتر در مورد این پماد ها توضیح خواهیم داد.

پماد ها و کرم های لایه بردار با غلظت پایین در اغلب داروخانه ها موجود هستند. این پماد ها علاوه بر اسید های آلفا و بتا که قبلا به آن ها اشاره شد، حاوی ویتامین های مختلفی از جمله ویتامین های E، A و C هستند که از پوست در برابر شکنندگی محافظت می کنند. این پماد ها حاوی ترتینوئین هستند که باعث افزایش حجم سلول های پوستی می شود و کلاژن سازی را تحریک می کند.

برای شروع استفاده از پماد های لایه بردار بهتر است ابتدا در بخشی از پوست آن را امتحان کنید که از ایجاد حساسیت های احتمالی جلوگیری شود. در صورت عدم ایجاد حساسیت پس از 24 ساعت شما می توانید از پماد لایه بردار استفاده کنید. توصیه اکید می شود که از پماد لایه بردار در نواحی حساس چون اطراف بینی، چشم، و لب خودداری کنید. در روز های ابتدایی استفاده از پماد های لایه بردار، ممکن است پوست عوارضی چون جوش یا پوسته پوسته شدن نشان دهد که به مرور زمان رفع می شود. نتایج لایه برداری پوست با پماد یک تا دو ماه بعد از شروع دوره درمان ممکن است قابل مشاهده باشد؛ البته این زمان برای برخی کمتر و برای برخی بیشتر است. پس از پایان دوره درمان و از بین رفتن عوارض پوستی بهتر است دو تا سه ماه به پوست خود استراحت داده و از پماد لایه بردار استفاده نکنید. پس از دوره استراحت، می توانید دوباره لایه برداری پوست خود را آغاز کنید.

سوالات متداول پماد برای لایه برداری پوست

1-آیا می توان از پماد های لایه بردار بدون تجویز پزشک استفاده کرد؟

بسیاری از پماد ها و کرم های لایه بردار با غلظت کم در اغلب داروخانه ها موجود هستند و بدون نسخه پزشک می توان آن ها را تهیه نمود. با این وجود توصیه می شود در صورت داشتن مشکلات خاص پوستی یا حساسیت پیش از استفاده از هرگونه لایه بردار با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

2-چه کسانی باید از لایه بردار استفاده کنند؟

همه افراد می توانند از لایه بردار ها برای از بین بردن لایه های مرده پوستی و صاف و شفاف کردن پوست استفاده کنند و باید یا نبایدی در این مورد وجود ندارد. البته استفاده از لایه بردار برای افرادی که پوست چرب دارند و چربی و آلودگی روی پوست آن ها تجمع پیدا می کند بیشتر پیشنهاد می شود.

3-چند بار در هفته باید از لایه بردار استفاده کرد؟

میزان استفاده از لایه بردار بستگی به نوع پوست بیمار دارد. افراد با پوست خشک و حساس یک بار در هفته می توانند از لایه بردار استفاده کنند، در حالی که استفاده از لایه بردار به صورت سه بار در هفته نیز برای افراد با پوست چرب و مستعد آکنه مناسب است. لازم به ذکر است که استفاده بیش از حد از لایه بردار می تواند به پوست آسیب بزند.

4-استفاده از لایه بردار عوارض جانبی دارد؟

استفاده کافی و مناسب از لایه برداری که با پوست شما سازگاری دارد اغلب عوارض چندانی ایجاد نمی کند؛ با این وجود گاهی استفاده از لایه بردار می تواند منجر به خشکی، قرمزی، التهاب و جوش شود. این عوارض با قطع استفاده از لایه بردار رفع می شوند.

5-چه مراقبت هایی پس از درمان با لایه بردار لازم است؟

استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده در زمان استفاده از لایه بردار ضروری است؛ این کرم ها رطوبت پوست را تامین و از ایجاد خشکی در پوست جلوگیری می کنند. همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب در طول درمان با لایه بردار ضروری است؛ زیرا پوست پس از لایه برداری حساس می شود و اشعه های خورشید به راحتی می توانند روی آن تاثیر منفی بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *