خدمات پوست

ماسک جوانسازی پوست

ماسک جوانسازی پوست

اغلب افراد به دلایل متفاوتی چون افزایش سن، چاقی و لاغری مکرر و رعایت نکردن نکات بهداشتی پوست ممکن است دچار افتادگی، شل شدن و چین و چروک در پوست صورت خود شود. این عوارض پوستی تا حد زیادی باعث پیر و ناسالم شدن ظاهر پوست می شود و اعتماد به نفس افراد را سلب می کند؛ به همین دلیل است که این افراد هواره به دنبال روش های مختلف جوانسازی پوست هستند.

روش های مختلفی برای جوانسازی صورت وجود دارند که هر فرد با توجه به نوع پوست خود می تواند از یکی از این روش ها استفاده کنند. یکی از روش های ارزان و سریع جوانسازی پوست استفاده از انواع ماسک های جوانسازی است که در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.

جوانسازی پوست یعنی چه؟

با افزایش سن، پوست صورت دچار کم آبی می شود. کم آبی پوست به مرور زمان باعث افتادگی و چین و چروک پوست صورت می گردد. در این حالت اصطلاحا گفته می شود پوست پیر شده است. جوانسازی صورت به مجموعه از روش های زیبایی گفته می شود که روی پوست اعمال می شود تا به هیدراته شدن آن کمک کند و در نتیجه چین و چروک ها و دیگر عوارض پوست را از بین ببرد. این روش ها شامل مواردی چون لایه برداری پوست، پاکسازی و هیدراته کردن پوست می شود. در ادامه با برخی از روش های جوانسازی پوست آشنا خواهید شد.

روش های جوانسازی پوست

جوانسازی پوست به طرق مختلفی قابل انجام است. از روش های خانگی گرفته تا جراحی های از بین بردن چین و چروک پوست همگی در مقوله جوانسازی پوست قرار می گیرند. اغلب افراد برای جوانسازی پوست خود به روش های خانگی رو می آورند؛ چراکه این روش ها تا حد زیادی ارزان و قابل دسترس هستند.

روش هایی چون استفاده از مواد غذایی سالم که از دهیدراته شدن پوست جلوگیری می کند، استفاده از ماسک های خانگی، لایه برداری صورت با مواد طبیعی و استفاده از روغن های گیاهی همگی از جمله روش های خانگی جوانسازی پوست صورت هستند. لازم به ذکر است این روش ها اغلب برای پیشگیری از پیری پوست می باشند و در صورتی که افتادگی و چین و چروک صورت شدید باشد، این روش ها تاثیر چندانی نخواهند داشت.

از روش های دیگر جوانسازی می توان به روش های پاکسازی و لایه برداری شیمیایی که در اغلب مراکز زیبایی انجام می شود اشاره کرد. این روش ها تاثیر عمیق تری نسبت به روش های خانگی روی پوست بیمار خواهند داشت؛ با این حال این روش ها نیز در موارد شدید کار ساز نخواهند بود. در صورتی که پوست بیمار دچار چین و چروک ها و افتادگی عمیق پوست باشد می توان از روش های کلینیکی چون هایفوتراپی، تزریق ژل و بوتاکس و میکرونیدلینگ استفاده کرد.

جوانسازی پوست با استفاده از ماسک

استفاده از ماسک های خانگی و شیمیایی یکی از بهترین روش های پیشگیری از پیری پوست و ایجاد چین و چروک های عمیق در طولانی مدت است. از مزایا این روش ها استفاده راحت، سازگاری با انواع پوست، دسترسی آسان و ارزان بودن مواد مورد استفاده را می توان نام برد. در ادامه سه نوع ماسک معجزه آسای جوانسازی صورت را معرفی خواهیم کرد:

  • ماسک عصاره رازیانه: برای تهیه این ماسک، دو قاشق رازیانه را دم کنید، پس از تهیه عصارع رازیانه آن را سرد کنید و به پوست خود بمالید. پس از نیم ساعت با آب ولرم بشویید. رازیانه سرشار از استروژن است که در جوانسازی پوست نقش به سزایی دارد.
  • ماسک خیار: برای ساختن این ماسک کافی است یک خیار را رنده کنید و مقداری گلیسیرین به آن اضافه کنید. پس از یک ربع ماسک را از روی صورت بشویید. خیار با داشتن آنتی اکسیدان ها باعث لایه برداری و از بین رفتن چین و چروک ها و جوش های صورت می شود. گلیسیرین نیز خاصیت جوانسازی و نرم کنندگی بسزایی دارد.
  • ماسک گوجه فرنگی: از ساده ترین ماسک های صورت برای جوانسازی پوست، ماسک گوجه فرنگی است. برای تهیه این ماسک تنها کافی است که یک گوجه را رنده کنید و روی صورت خود بمالید و پس از نیم ساعت بشویید. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است که باعث از بین رفتن لکه های پوستی و چین و چروک های صورت می شود. برای افزایش تاثیر این ماسک می توانید از مقداری آبلیمو نیز استفاده کنید.

سوالات متداول ماسک جوانسازی پوست

1-بهترین روش جوانسازی پوست کدام است؟

هرگز به طور قطعی نمی توان گفت چه روشی بهترین روش جوانسازی پوست به شمار می رود. چراکه ممکن است یک روش برای یک بیمار مناسب باشد در حالی که همان روش برای بیمار دیگر کاربردی نباشد. توصیه می شود که ابتدا نوع پوست خود را بشناسید، در صورت نیاز با یک پزشک متخصص پوست و مو مشاوره کنید و سپس به انتخاب روش مناسب جوانسازی پوست بپردازید.

2-آیا جوانسازی پوست عوارض دارد؟

در صورتی که از روش های خانگی جوانسازی پوست استفاده می کنید، لازم است که اطمینان حاصل کنید ماده طبیعی مورد استفاده در پوست شما حساسیت ایجاد نمی کند. روش های خانگی اغلب عوارض خاصی ایجاد نمی کنند؛ اما در صورت استفاده از روش های کلینیکی و شیمیایی بهتر است ابتدا با افراد متخصص مشورت های لازم را به عمل بیاورید.

3-چه کارهایی باعث پیری زودرس پوست می شود؟

رژیم غذایی ناسالم، استعمال دخانیات و مواد مخدر، محافظت نکردن از پوست در برابر عوامل محیطی و ژنتیک همگی از عواملی هستند که باعث ایجاد چین و چروک و در نتیجه پیری پوست می شوند.

4-چه افرادی می توانند از روش های جوانسازی پوست استفاده کنند؟

همه ی افراد در صورت نداشتن حساسیت به ماده مورد استفاده در روش های خانگی می توانند از این روش ها استفاده کنند. در مورد روش های کلینیک و شیمیای بهتر است، بیمار بهتر است ابتدا با متخصص صحبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *