جراحی زیبایی

تجربه جراحی زیبایی شکم

تجربه جراحی زیبایی شکم

بیمارانی که دچار چاقی و چربی های اضافی هستند همواره به دنبال راهی برای از بین بردن چربی های اضافی بدن می باشند. از جمله روش هایی که برای از بین بردن چربی های اضافی بدن وجود دارد می توان به ورزش و رژیم های لاغری اشاره کرد. این روش ها برای از بین بردن چربی هایی که سال هاست در قسمت هایی چون شکم، پهلو، ران و باسن تجمع یافته است اغلب نتیجه نخواهد داد.

جراحی زیبایی شکم یکی از روش های از بین بردن چربی های شکم است که بسیار سریع نتیجه می دهد و به همین دلیل نیز روشی بسیار محبوب و پرطرفدار است. در این مقاله سعی بر آن است در مورد تجربه ای که بیمار در جراحی زیبایی خواهد داشت اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

جراحی زیبایی شکم چیست؟

جراحی زیبایی شکم که به اسم ابدومینوپلاستی نیز شناخته می شود یکی از روش های تهاجمی کاهش حجم بافت چربی در ناحیه شکم، سفت کردن و لیف پوست شکم و اصلاح اندام است که امروزه توسط بیماران مبتلا به چاقی مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. در ابدومینوپلاستی پوست بیمار شکافته می شود، چربی و پوست اضافی توسط جراح متخصص زیبایی برداشته می شود و پس از اصلاح فرم شکم، پوست های باقی مانده را بخیه می شود.

مزایای جراحی زیبایی شکم

با از بین رفتن چربی اضافی و کاهش وزن از طریق جراحی زیبایی شکم، حفظ تناسب اندام به وسیله رژیم لاغری و ورزش ساده تر خواهد بود. جراحی زیبایی شکم عوارض چندانی ندارد و با رعایت مراقبت های تجویز شده توسط جراح متخصص زیبایی می توان آن ها را به حداقل رساند.

با کاهش وزن ستون فقرات در حالت بهتری قرار می گیرند و فشار کمتری به آن ها وارد می شود. ابدومینوپلاستی باعث از بین رفتن ترک های پوستی و صاف شدن پوست می شود. این روش در تغذیه هیچ نوع اختلالی ایجاد نمی کند و پس از آن بیمار می تواند رژیم غذایی خود را از سر بگرد؛ اگرچه توصیه می شود برای حفظ نتایج حاصل از جراحی زیبایی شکم، بیمار رژیم غذایی سالمی را دنبال کند.

همینطور دوره نقاهت جراحی زیبایی شکم چندان زیاد نیست و مراقبت های این دوران شامل مراقبت های لازم از زخم ها و مصرف داروهای لازم برای بهبودی کامل می باشد.

چه انتظاراتی پس از جراحی زیبایی شکم باید داشت؟

بیمار پس از به هوش آمدن ممکن است تا چند ساعت احساس سرگیجه یا تهوع داشته باشد؛ دلیل این اتفاق اثرات داروی بیهوشی است و پس از چند ساعت از بین خواهد رفت.

بیمار ممکن است در محل زخم ها تا حدی احساس درد داشته باشد که با استفاده از داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک قابل رفع خواهد بود. تا زمان پایدار شدن شرایط جسمی، بیمار لازم است در کلینیک یا بیمارستان محل جراحی بستری شود.

پس از مرخص شدن از بیمارستان، بیمار تا سه روز ممکن است در محل جراحی احساس در داشته باشد؛ این موضوع امری طبیعی است اما در صورتی که این درد شدید و غیر قابل تحمل شود بهتر است به بیمار مراجعه کند. پس از جراحی، محل زخم ها پانسمان خواهد شد. پانسمان زخم ها تا یک هفته پس از جراحی روی زخم ها می ماند.

پس از گذشت یک هفته و باز کردن پانسمان ها بیمار باید از یک شکم بند طبی استفاده کند. استفاده از شکم بند طبی تا حدود دو ماه پس از جراحی شکم لازم است؛ چرا که ازافتادگی و ورم شکم جلوگیری و به بهتر شدن نتایج حاصل از جراحی شکم کمک می کند. پیش از آنکه بیمار مرخص شود، جراح متخصص زیبایی دستورالعمل و مراقبت هایی برای بیمار تجویز می کند که لازم است بیمار تا پایان دوره نقاهت آن ها را رعایت کند.

ممکن است در روز های اولیه پس از جراحی زیبایی شکم همانند لیپوماتیک شکم ، بیمار در محل زخم ها ترشحات خون مانندی را تجربه کند که طبیعی است. در صورتی که زخم ها خونریزی داشته باشد باید با جراح متخصص زیبایی تماس حاصل شود. کبودی و تورم خفیف ممکن است تا دو ماه پس از جراحی ادامه داشته باشد. احساس خستگی تا چند هفته پس از جراحی کاملا طبیعی است.

سوالات متداول تجربه جراحی زیبایی شکم

1-آیا جراحی شکم درد دارد؟

در زمان جراحی زیبایی شکم، بیمار در حالت بیهوشی قرار دارد و به همین دلیل نیز دردی حس نخواهد کرد. پس از جراحی نیز تا 3 روز ممکن است بیمار احساس درد خفیف در شکم داشته باشد که قابل رفع و کنترل خواهد بود.

2-چه کسانی بهترین کاندیدای جراحی زیبایی شکم هستند؟

جراحی زیبایی شکم برای افراد بالای سی سال که چربی های اضافی سال هاست در ناحیه شکم تجمع یافته اند و باعث افتادگی شکم شده اند بهترین گزینه است؛ چرا که از بین بردن این چربی و لیفت افتادگی پوست شکم در این افراد تنها با ورزش و رژیم غذایی امری طاقت فرسا و تا حد زیادی غیر ممکن است.

3-یا جای زخم های حاصل از جراحی زیبایی شکم باقی می ماند؟

اسکار یا جای زخم به دلیل متد های جدید بخیه زدن به هیچ وجه پس از جراحی زیبایی شکم باقی نمی مانند. البته تا 6 ماه پس از جراحی ممکن است ناحیه مورد جراحی قرمز باشد و به مرور زمان از بین برود. باقی ماندن یا از بین رفتن جای زخم به مهارت جراح متخصص زیبایی نیز تا حد زیادی بستگی دارد.

4-جراحی زیبایی شکم چه عوارض می تواند داشته باشد؟

جراحی زیبایی شکم در صورتی که زیر نظر جراح متخصص زیبایی انجام شود عوارض چندانی نخواهد داشت. البته درد، کبودی، ورم و ترشحات زخم ها از جمله عوارض پس از جراحی های باز هستند که جراحی زیبایی شکم نیز از آن های مستثنی نیست. این عوارض موقتی بوده و پس از مدت کوتاهی از بین خواهند رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *