کاشت مو

آمپول بیوتین و بپانتن

آمپول بیوتین و بپانتن

ریزش و شکنندگی مو از جمله مشکلات شایعی هستند که در اغلب افراد فارغ از سن و جنسیت رخ می دهد. ضعیف شدن مو می تواند دلایل محتلفی از جمله نداشتن رژیم غذایی سالم، مشکلات ژنتیکی و ابتلا به بیماری های خاص اتفاق بیفتد. اغلب افرادی که دارای مو های ضعیف و شکننده هستند، همواره به دنبال راهی برای تقویت مو می باشند.

بیوتین یکی از ویتامین هایی است که در رشد و تقویت مو نقش دارد و به صورت طبیعی در بدن یافت می شود. کمبود این ویتامین و دیگر ویتامین های مورد نیاز برای رشد مو می تواند باعث ضعف مو ها و در نتیجه ریزش مو شود. تزریق آمپول بیوتین و بپانتن یکی از روش هایی است که امروزه برای تقویت مو ها از آن استفاده می شود. در ادامه در مورد این روش توضیح بیشتری خواهیم داد. برای استفاده از محصولات بدون عارضه و تضمینی ریزش مو فوراور می توانید به واتساپ مشاور فوراور تاپ کلینیک پیغام دهید. 09196065508

آمپول بیوتین و بپانتن چه کاربردی دارند

آمپول بیوتین و بپانتن حاوی ویتامین های مهم بیوتین و ب5 هستند که نقش اساسی در تقویت مو دارند. بیوتین ویتامینی است که در بدن باعث ایجاد سلول های جدید و ترمیم سلول های آسیب دیده در بدن می شود و در داشتن موهای سالم و با طراوت نقش مهمی را ایفا می کند.

این ویتامین در درمان شوره سر، خشکی پوست سر، موخوره و ریزش مو نقش چشمگیری دارند. بپانتن نام دیگر ویتامین ب5 است که در تامین کراتین مو و حفظ ساختار آن نقش اساسی دارد. این ویتامین باعث شاداب و باطراوت شدن مو و پوست می شود و رشد مو ها را تا حد زیادی افزایش می دهد.

طریقه تزریق آمپول بیوتین و بپانتن

بسته های آمپول بیوتین و بپانتن شش عددی هستند. هر آمپول بیوتین 5000 میکروگرم بیوتین دارد و هر آمپول بپانتین نیز حاوی 250 میلی گرم ویتامین ب5 است. این آمپول ها به صورت عضلانی تزریق می شوند و از آنجایی که تا حد زیادی انرژی زا هستند توصیه می شود که در طول روز تزریق شوند، چراکه تزریق این داروها در شب ممکن است باعث بی خوابی شود.

شش عدد آمپول بیوتین و بپانتن باید به صورت هفته ای یک عدد و در طول شش هفته تزریق شوند. دوره درمان شش هفته است و توصیه می شود بیشتر از این مقدار استفاده نشود. برای جذب بهتر این مکمل توصیه می شود از ژل نوشیدنی آلوئه ورا فوراور نیز استفاده کنید. برای دریافت این محصول به واتساپ پیغام دهید.

فواید و عوارض آمپول بیوتین و بپانتن

آمپول بیوتین و بپانتین از شروع مصرف دارو تا دو هفته پس از شروع درمان تاثیر چشمگیری در شرایط عمومی مو ها خواهد گذاشت؛ به طوری که این تغییرات کاملا قابل مشاهده خواهند بود. پس از پایان دوره درمان با آمپول بیوتین و بپانتن ریزش مو، مو خوره، کم پشتی مو و شکنندگی مو به صورت کاملا مشهود از بین می رود.

این آمپول ها حاوی مواد و ویتامین هایی هستند که به صورت طبیعی در بدن وجود دارند و به همین دلیل عوارض چندانی ایجاد نمی کنند. با این وجود مصرف نامناسب و دریافت دوز بیشتر از حد نیاز می تواند عوارضی زیادی ایجاد کند. برخی از این عوارض شامل اسهال، تهوع، التهاب روده، افزایش قند خون، کاهش سطح ویتامین C بدن و خشکی پوست می باشد.

همچنین این ویتامین ها ممکن است در برخی بیماران باعث ایجاد حساسیت دارویی شود؛ به همین دلیل توصیه می شود پیش از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید.

سوالات متداول آمپول بیوتین و بپانتن

1-قیمت آمپول بیوتین و بپانتن چقدر است؟

قیمت هر بسته شش عددی بیوتین حدودا بین 60 تا 70 تومان و هر بسته شش عددی بپانتن نیز حدودا بین 60 تا 70 تومان می باشد که خرید هر دو نوع آمپول با هم حدودا بین 120 تا 140 هزار تومان هزینه خواهد داشت. هر عدد آمپول بیوتین یا بپانتن نیز حدودا 12 تا 14 هزار تومان قیمت دارد.

2-موارد منع مصرف آمپول بیوتین و بپانتن چیست؟

بیمارانی که به بیماری های زمینه ای مانند دیابت، قند خون یا فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی مبتلا هستند بهتر است پیش از مصرف حتما با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنند. توصیه اکید می شود بانوان باردار یا شیرده از تزریق آمپول های بیوتین و بپانتن به هیچ وجه استفاده نکنند.

3-چه کسی بهترین کاندیدای استفاده از آمپول بیوتین و بپانتن است؟

کسانی که موهای ضعیف یا شکننده دارند، دچار ریزش مو  و دیگر عوارض پوست و مو هستند بهترین کاندیدای استفاده از این دارو ها هستند؛ البته به شرطی که نسبت به دارو ها حساسیت نداشته باشند. لازم به ذکر است افرادی که پوست و موی سالم دارند نیز می توانند از این دارو ها برای پیشگری از ضعف ریشه مو و تقویت موهای خود از آمپول های بیوتین و بپانتن استفاده استفاده کنند، البته دوز مصرف دارو برای این افراد کمتر است.

4-آیا پس از تزریق بیوتین و بپانتن می توان به کارهای روزمره پرداخت؟

اغلب بیماران پس از تزریق دارو تا مدتی احساس سرگیجه یا سردرد خواهند داشت. در صورت داشتن هر یک از این عوارض بهتر است از انجام فعالیت سنگین مانند ورزش کردن خودداری کنند. همچینین رانندگی کردن در صورتی که احساس سرگیجه دارید ممکن است خطرناک باشد؛ با این وجود انجام کار های روزمره مانند پیاده روی، انجام کار های خانه و حضور در محل کار مانعی ندارد.

5-آیا مراقبت خاصی پس از تزریق بیوتین و بپانتن لازم است؟

با توجه به اینکه این دارو ممکن است باعث افت فشار خون و کاهش قند خون شود توصیه می شود پس از تزریق این دارو ها از میوه استفاده کنید و مقداری آب بنوشید. همچنین توصیه می شود در دوره درمان با آمپول بیوتین و بپانتن از الکل و دخانیات استفاده نکنید.

6-آمپول بیوتین بپانتین به کجا تزریق می شود؟

آمپول بیوتین بپانتین یک آمپول تزریق به عضله است. بنابراین می توانید این آمپول را هم به عضله باسن و هم بازو تزریق کنید.

7-دوره مصرف بیوتین بپانتین چقدر است؟

این دوره توسط پزشک متخصص ممکن است بین 6 هفته تا 3 ماه باشد. به طور معمول هر هفته یک بار می توانید آمپول بیوتین بپانتین را تزریق کنید. برای جذب بهتر و عملکرد بهتر دارو توصیه می شود از ژل نوشیدنی آلوئه ورا فوراور نیز مصرف کنید. برای دریافت این مکمل غذایی به واتساپ 09196065508 پیغام دهید.

8-بهترین زمان برای تزریق آمپول بیوتین بپانتین چه  موقع است؟

بهترین زمان تزریق آمپول بیوتین بپانتین در هنگام صبح و روز تا قبل از ساعت 10 صبح است.

9-آیا آمپول بیوتین بپانتین باید در یخچال باشد؟

الزامی برای نگهداری از آمپول بیوتین بپانتین در یخچال وجود ندارد و دمای 25 درجه برای نگهداری از این آمپول کافی است. اما بهتر است در دمای یکنواخت یخچال نگهداری شود که کیفیت محصول حفظ شود.

25 thoughts on “آمپول بیوتین و بپانتن

  1. محمد گفت:

    بعد از گذراندن این دوره و اتمام ۶ هفته چه زمونی باید دوره جدید را شروع کنیم؟

    1. مشاور فوراور تاپ کلینیک گفت:

      متخصص پوست و مو این زمان را مشخص می کند. چون بستگی به شرایط بیمار دارد.

      1. حسینی گفت:

        سلام من ب کمپلکس طزریق میکنم
        ایا اگر در کنارش بیوتین هم طزریق کنم مشکلی پیش نمیاد؟

        1. مشاور فوراور تاپ کلینیک گفت:

          سلام بهتر است این کار را نکنید و حتما با یک متخصص مشورت کنید.

  2. مهدی گفت:

    با سلام آیا میشود آمپول بیوتین رو به صورت شکستنی استفاده کرد ینی روش نیدلینگ مو

    1. مشاور فوراور تاپ کلینیک گفت:

      سلام نیدلینگ مو با شکستن آمپول و آغشته کردن پوست سر به این آمپول متفاوت است. بهتر است این کار را انجام ندهید و با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

  3. مبینا گفت:

    سلام…این دو آمپول رو میشه باهم ترکیب کرد و بعد تزریق کرد؟؟اخه من ۳هفته ترکیب کردم و تزریق کردم بهم گفتن اینجوری تاثیر نداره

    1. مشاور فوراور تاپ کلینیک گفت:

      بهتر است جداگانه تزریق شود. درضمن مصرف بدون تجویز پزشک ممکن است منجر به بروز عارضه شود یا تاثیری نداشته باشد. برای دریافت محصول درست و به جا با تلفن همراه مشاور کلینیک تماس بگیرید. در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

  4. سلام وقت بخیر … امپول بیوتن و بپانتین رو باید جدا جدا تزریق کنیم یا با همدیگه مخلوط کنیم و تزریق کنیم ؟

    1. مشاور فوراور تاپ کلینیک گفت:

      بهتر است جداگانه و طبق دستور پزشک معالج تزریق شود. برای دریافت مشاوره با تلفن همراه مطب تماس بگیرید.

  5. زهرا بهرامی گفت:

    سلام. طریقه تزریق امپول بیوتن بپانتن به چه شکل است؟ باید مخلوط بش؟ یا جدا جدا

    1. مشاور فوراور تاپ کلینیک گفت:

      سلام بهتر است جدا جدا تزریق شود. بدون تجویز پزشک استفاده نشود. برای درمان ریزش مو به طور اصولی از مشاور کلینیک ما کمک بگیرید.

  6. مریم گفت:

    سلام من آمپول رو تزریق کردم صورتم ورم کرد مخصوصا پشت چشمام
    چی رو میتونم جایگزینش کنم؟

    1. مشاور فوراور تاپ کلینیک گفت:

      مصرف این آمپول را قطع کنید و با تلفن همراه مشاور کلینیک تماس بگیرید. بعد از شرح بیماری محصول مناسب به شما معرفی می شود.

  7. امید گفت:

    سلام این دو نوع امپول بعضی ها میگن تو سر تزریق بشه بعضی ها میگن ار سه روز یه بار تزریق بشه عضلانی ما اخر نفهمیدم تو امپول عضلانی بزنیم یا تو سر و هفتگی بزنیم یا 3روز

    1. فوراور تاپ کلینیک گفت:

      آمپولی که به سر تزریق میشه مواد مزوتراپی سر هست و این آمپول را فقط عضلانی تزریق می کنند.

  8. امید گفت:

    سلام من کاشت مو کردم الان 3ماه هستش میخام از این دونوع امپول استفاده کنم ایا اگه من هر 4 روز یکبار این کارو کنم مشکلی پیش میاد

  9. زهرامرادی گفت:

    ایا بیوتین و دکسپنتانول رو به بازو هم میشه تزریق کرد؟؟؟؟

    1. فوراور تاپ کلینیک گفت:

      بله این دو آمپول عضلانی می باشند و فرقی ندارد که به عضله دست تزریق شود یا باسن.

  10. زهرا گفت:

    سلام فرزند من ۵.۵ ماهه هست و از دکتر های مستقر داروخانه پرسیدم گفتن موردی نداره استفادش،اینجا هم نوشته اکیدا بانوان شیرده استفاده نکنن چرا؟شدیدا ریزش مو دارم

    1. فوراور تاپ کلینیک گفت:

      لطفا با مطب تماس بگیرید. لازم است علت ریزش مو تعیین شود سپس نسبت به درمان اقدام نمایید.

  11. مریم گفت:

    سلام ایا این دارو باید در یخچال نگهداری بشه؟ چون تابستان گرم هست میپرسم

    1. فوراور تاپ کلینیک گفت:

      اگر روی جعبه دارو را مطالعه کنید نوشته شده است در دمای زیر 25 درجه سانتی گراد نگهداری شود. باتوجه به گرمای هوا بهتر است در یخچال یا محلی خنک نگهداری شود اما مراقب باشید دارو یخ نزند و در دمای زیر صفر نگهداری نشود.

  12. مینا گفت:

    سلام وقت بخیر من امپول بیوتین رو داخل یخجال گذاشتن اشکال نداره؟

    1. فوراور تاپ کلینیک گفت:

      اگر دمای یخچال متعادل باشد و منجر به یخ زدن آمپول نشود اشکالی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *