خدمات پوست

جوانسازی پوست با CO2 فرکشنال

جوانسازی پوست با CO2 فرکشنال

چین و چروک، تیرگی ها و لکه های پوستی، جای جوش و زخم روی پوست همواره جلوه ناخوشایندی به چهره ما می دهند. کلاژن نوعی پروتئین است که باعث جوان و شاداب ماندن پوست می شود؛ با افزایش سن، کلاژن سازی کاهش یافته و پوست هر چه بیشتر مستعد چین و چروک و دیگر علائم پیری می شود. لیرز CO2 فرکشنال روشی درمانی است که به بیماران با مشکل پیری کمک می کند تا پوستی جوان تر و شاداب تر داشته باشند.

CO2 فرکشنال چیست؟

 CO2 فرکشنال روشی برای جوانسازی پوست بدون نیاز به عمل جراحی می باشد و به دلیل تاثیر چشمگیری که در کاهش چین و چروک دارد روشی بسیار محبوب شمرده می شود. در جوانسازی با CO2 فرکشنال بر خلاف روش های قدیمی که کل پوست را تحت تاثیر قرار می داد، تنها نقاط آسیب دیده را تحت درمان قرار داده و با هدف قرار دادن نواحی عمقی تر پوست کلاژن سازی را تحریک می کند.

فرآیند جوانسازی با CO2 فرکشنال چگونه است؟

پیش از شروع درمان جراح متخصص زیبایی، بیمار را معاینه کرده و از اینکه جوانسازی به روش CO2 فرکشنال برای او مناسب است اطمینان حاصل می کند. پس از اطمینان از این موضوع، نواحی تحت درمان با مواد پاک کننده، تمیز شده و به صورت موضعی به وسیله کرم ها یا داروهای بی حسی موضعی مانند لیدوکائین بی حس می شود.

جراح متخصص پوست دستگاه CO2 فرکشنال را روی ناحیه تحت درمان حرکت می دهد؛ با حرکت این دستگاه روی پوست کربن دی اکسید به لایه های عمقی نفوذ کرده و باعث ایجاد آسیب جزئی می شود. این آسیب جزئی باعث فعال شدن فرآیند ترمیم طبیعی پوست در بدن می شود. این فرآیند شامل جایگزین شدن پوست آسیب دیده با پوست سالم از طریق تولید کلاژن است. همچنین گرمای وارد شده به پوست توسط دستگاه CO2 فرکشنال تولید کلاژن را سرعت می بخشد. پس از پایان فرآیند درمان روی محل کمپرسور یخ قرار داده می شود.

چه اقداماتی پیش از انجام جوانسازی به روش CO2 فرکشنال باید انجام داد؟

پس از آنکه پزشک متخصص پوست تشخص داد که کاندید مناسبی برای CO2 فرکشنال هستید دستورالعمل هایی به شما ارائه می دهد که حدودا از دو هفته قبل از شروع درمان باید آن ها را رعایت کنید. معمولا توصیه می شود از دو هفته پیش از شروع درمان از لایه بردار استفاده نکرده و در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و در صورت قرار گرفتن در معرض نور آفتاب از ضد آفتاب استفاده کنید. از دیگر توصیه های پزشکان قبل از انجام جوانسازی صورت با CO2 فرکشنال مصرف نکردن محصولاتی است که حاوی گلیکولیک اسید و یا رتینوئیک اسید هستند. همچنین در روز درمان بهتر است از استفاده از مواد آرایشی پرهیز کرده و در صورت استفاده پیش از انجام درمان صورت خود را بشویید.

کاندیدای مناسب جوانسازی با CO2 فرکشنال چه کسانی هستند؟

 بهترین کاندیدای جوانسازی به روش CO2 فرکشنال افراد بالای 30 سال هستند که نمود های پیری در صورت آن ها در حال نمایان شدن است؛ با این حال تمامی افرادی که از عوارض پوستی چون شل شدن و افتادگی پوست، چین و چروک عمیق و کم عمق، لک ها و تیرگی های پوستی، منافذ باز پوستی، خطوط پوستی ناشی از چاقی و لاغری و کک و مک رنج می برند می توانند جوانسازی به روش CO2 فرکشنال را انجام دهند.

دوران نقاهت جوانسازی پوست با CO2 فرکشنال و مراقب های پس از درمان چگونه است؟

دوره نقاهت جوانسازی با CO2 فرکشنال دوره بسیار مهمی است؛ زیرا برای حاصل شدن نتیجه دلخواه در این دوره باید مراقبت های خاصی از پوست خود به عمل بیاورید. این دوره به طور میانگین دو هفته طول می کشد. به مرور زمان در این دوره پوست شما صاف تر شده و ظاهر جوان تری به خود می گیرد. اما همانطور که گفته شد باید مراقبت هایی را پس از درمان به عمل بیاورید که عبارتند از:

استفاده منظم از کرم ها یا داروهای موضعی تجویز شده توسط پزشک متخصص پوست

پرهیز از خاراندن یا دستکاری کردن ناحیه تحت درمان

خودداری از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب

و استفاده از ضد آفتاب های با اس پی اف بالا

عوارض جوانسازی پوست با CO2 فرکشنال

به طور کلی می توان گفت که جوانسازی به روش CO2 فرکشنال عارضه چندانی ندارد. با این حال برخی عوارض خفیف پس از درمان با استفاده از این روش ممکن است ایجاد شود که دائمی نبوده و جای نگرانی ندارد؛ عوارضی از جمله قرمزی، تورم، به وجود آمدن لکه های تیره و التهاب پوستی ممکن است در برخی بیماران ایجاد شود که معمولا پس از سه هفته از بین خواهند رفت. در صورت طولانی شدن این زمان با دکتر متخصص پوست خود مشورت کنید.

هزینه انجام جوانسازی با CO2 فرکشنال

هزینه جوانسازی با CO2 فرکشنال به شرایط پوستی شما، شدت عوارض پوستی، تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان، پزشک متخصص پوست و کلینیکی که درمان را در آن انجام می دهید بستگی دارد و هزینه کلی نمی توان برای آن تخمین زد.

سوالات متداول جوانسازی پوست با co2 فرکشنال

1-یا جوانسازی به روش CO2 فرکشنال درد دارد؟

در جلسات جوانسازی به روش CO2 فرکشنال از بی حسی موضعی استفاده می شود و بیمار درد چندانی حین درمان احساس نخواهد کرد.

2-چند جلسه درمان برای جوانسازی به روش CO2 نیاز است؟

بسته به شدت عوارض پوستی و تنظیماتی که پزشک متخصص زیبایی با توجه به شرایط پوستی بیمار برای دستگاه در نظر خواهد گرفت تعداد جلسات درمان می تواند بین 4 تا 6 جلسه متغیر باید.

3-بین هر جلسه درمان با CO2 فرکشنال چقدر فاصله است؟

بین هر دو جلسه معمولا یک ماه فاصله است که این فاصله ممکن است با تشخیص پزشک متغیر باشد.

4-چقدر طول می کشد که نتایج جوانسازی با CO2 قابل مشاهده باشد؟

نتایج جوانسازی با CO2 فرکشنال بلافاصله قابل مشاهده نیست؛ چرا که پوست حدودا مدتی زمان نیاز دارد تا کلاژن ساخته و فرآیند ترمیم و بهبودی را آغاز کند. این پروسه بین 3 تا 4 ماه زمان می برد.

5-آیا پس از جلسه درمان می توان به انجام کارهای روزمره پرداخت؟

در اغلب موارد بله؛ با این حال در برخی موارد ممکن است واکنش پوست به دستگاه بیشتر از حد معمول باشد و لازم باشد که بیمار در معرض آفتاب و آلودگی های محیطی قرار نگیرد.

6-ر جلسه جوانسازی با CO2 فرکشنال چقدر طول می کشد؟

مدت زمانی که هر جلسه جوانسازی با CO2 فرکشنال طول می کشد بسته به نوع عارضه و شدت آن معمولا 20 تا 30 دقیقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *