جوانسازی پوست با RF فرکشنال

روش RF فرکشنال روشی محبوب و متداول برای جوانسازی پوست است که بدون نیاز به عمل جراحی انجام می شود. در این روش از امواج رادیویی بی خطر استفاده می شود که باعث کلاژن سازی و تغییر ساختمان پوست می شود که در نهایت باعث جوانسازی می شود.

جوانسازی پوست با RF فرکشنال چگونه است؟

دستگاه RF فرکشنال، با استفاده از سوزن های بسیار کوچک امواج RF را بر لایه های سطحی یا عمقی پوست وارد می کند. این فرآیند، کلاژن سازی را تحریک می کند. کلاژن یک پروتئین ساختاری بسیار مهم در بدن است که باعث سفت و شاداب ماندن پوست می شود. امواج رادیویی وارد شده به پوست باعث گرم شدن این لایه ها شده و در نتیجه این گرما در لایه های پوست کلاژن سازی هرچه بیشتر تولید می شود.

RF فرکشنال همچنین منافذ ریز بسیاری روی پوست ایجاد می کند که این اتفاق باعث فرآیند فیبروپلازی و به وجود آمدن بافت فیبروزی در پوست می شود. فیبروپلازی فرآیندی است که در آن، بدن شروع به ساخت بافت های فیبروزی می کند. بافت فیبروزی زمانی به وجود می آید که به پوست آسیب وارد شود، و در نتیجه آن کلاژن های کوتاه و مستحکم تر تولید می شود. به این ترتیب لایه های پوست ضخیم تر شده و سالم و شاداب به نظر می رسند.

در واقع RF فرکشنال به پوست آسیب جزئی وارد کرده تا پوست فرآیند طبیعی کلاژن سازی و بهبودی را فعال کند و شادابی و زیبایی را به پوست بازگرداند.

چه افرادی می توانند از RF فرکشنال استفاده کنند؟

تمامی افراد بالای 18 سال با هر نوع پوستی می توانند از جوانسازی پوست به روش RF فرکشنال استفاده کنند. امواج RF ایمن هستند و هیچ ضرری به بیمار وارد نمی کند. این تکنولوژی مورد تایید FDA و وزارت بهداشت ایران می باشد.

عوارض جوانسازی به روش RF فرکشنال

جوانسازی به روش RF فرکشنال عوارض خفیفی داشته و هیچ گونه عارضه حاد یا دائمی را ایجاد نمی کند. برخی از عوارض احتمالی که این روش جوانسازی ممکن است به دنبال داشته باشد عبارت اند از:

• درد؛ در صورت احساس هر گونه درد می توان قبل از شروع درمان از بی حسی موضعی استفاده کرد.
  • قرمزی پوست؛ این عارضه در برخی بیماران مشاهده شده و تا حدودا 24 ساعت بعد برطرف خواهد شد.
  • تورم؛ این عارضه بسیار نادر بوده و در صورت رخ دادن طی 24 تا 48 ساعت پس از درمان برطرف می شود.
  • پوسته پوسته شدن؛ این عارضه معمولا پس از یک هفته از بین می رود.
  • فرورفتگی پوست؛ ممکن است از بین رفتن این عارضه تا یک ماه طول بکشد.
  • این عوارض همگی بسیار نادر بوده و اگر جوانسازی به روش RF فرکشنال زیر نظر پزشک متخصص پوست صورت بگیرد احتمال بروز این عوارض به حداقل می رسد.

مزایای روش RF فرکشنال

زمان جوانسازی با RF فرکشنال بسیار کوتاه بوده و در عین حال دقت و تاثیر این دستگاه بسیار زیاد می باشد. در این روش جوانسازی درد وجود ندارد؛ با این حال برخی بیماران ممکن است احساس درد خفیفی در ناحیه درمان داشته باشند. این روش مشابه روش جوانسازی صورت با لیزر می باشد

جوانسازی با RF فرکشنال دوران نقاهت ندارد و بلافاصله پس از انجام درمان بیمار می تواند بدون هیچ محدودیتی به کارهای روزمره خود رسیدگی کند. این تکنیک بر خلاف روش های درمانی دیگر برای انوع پوست قابل استفاده است. یکی دیگر از مزایایی که جوانسازی به روش RF فرکشنال را به خصوص برای بسیاری از خانم ها محبوب کرده، این است که بیمار می تواند یک روز پس از انجام جوانسازی از مواد آرایشی استفاده کنند.

هزینه جوانسازی با RF فرکشنال چقدر است؟

RF فرکشنال هیچ محدودیتی برای جوانسازی و درمان پوست ندارد. علاوه بر آن شرایط پوستی هر بیمار و تعداد جلسات درمانی که هر بیمار نیاز دارد متفاوت است لذا هزینه دقیقی برای این روش وجود ندارد و بهترین کار این است که به کلینیک مورد نظر مراجعه کرده یا با پزشک متخصص زیبایی مشورت های لازم را به عمل بیاورید.

سوالات متداول RF فرکشنال

1-هر جلسه درمانی با RF فرکشنال چقدر زمان می برد؟

به طور میانگین هر جلسه جوانسازی با دستگاه RF فرکشنال بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.

2-آیا درمان به روش RF فرکشنال درد دارد؟

در طول درمان ممکن است در پوستتان احساس گرما کنید؛ اما جوانسازی به روش RF فرکشنال درد یا ناراحتی دیگری چون خارش یا سوزش به دنبال نخواهد داشت. برخی از بیماران ممکن است پس از پایان هر جلسه درمان تا حدود یک ساعت کمی احساس درد در پوست خود حس کنند.

3-آیا پس از درمان به روش RF فرکشنال می توان به کار های روزمره رسیدگی کرد؟

بله؛ بلافاصله پس از هر جلسه درمان شما می توانید به کارهای روزمره خود رسیدگی کرده و یک روز پس از درمان نیز می توانید از مواد آرایشی روی پوست خود استفاده کنید.

4-آیا پس از درمان نیاز به مراقبت خاصی است؟

جوانسازی به روش RF فرکشنال مراقبت خاصی نمی طلبد اما توصیه می شود مقدار زیادی آب مصرف کرده و به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده کنید.

5-نتیاج حاصل از درمان به روش RF فرکشنال تا چه مدت پس از درمان قابل مشاهده خواهند بود؟

از جلسه درمان تا مشاهده نتایج درمان به طور معمول 14 روز زمان می برد و حدود سه ماه پس از آن کلاژن سازی ادامه پیدا خواهد کرد.

6-چه تعداد جلسه برای جوانسازی به روش RF فرکشنال لازم است؟

تعداد جلسات مورد نیاز در جوانسازی به روش RF فرکشنال با توجه به شرایط پوستی متفاوت می تواند بین 3 تا 12 جلسه متفاوت باشد.